Emner: RP
Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2011, 16:34   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af susssana Se meddelelser
Min læge insisteret meget kraftig på at jeg skulle sige ja til stivgørende ryg operation. Det var det eneste mulighed mente hun. Jeg tager ikke rigtig noget medicin da jeg har svært ved tåle det i maven. Jeg gav udtryk for at jeg ikke tør det og var meget bange for det. Men hun blev ved. Til sidst sagde jeg bare ja, selvom jeg var helt ude af den. Nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre, jeg er bare så ked af det. Jeg vil ikke ha den operation, og det har jeg hele tiden ikke ville. Min sagsbehandler ved det også, og det har ikke været noget problem. Men det er det nok nu.
Åhha, Sussana, tror pokker, du er helt flad nu - det er et uacceptabelt og urimeligt stort pres, din egen læge har udsat dig for!
Forklar din SB, som jo ellers lyder fornuftig, at du, indtil videre, har samme opfattelse af en stivgørende operation, som du hele tiden har haft.
Det er slet ikke din egen læge, der afgør om det er anbefalesværdigt, men hun har blot henvisningsretten til speciallæge (eller din SB kan henvise).

Læs igen Vovses beskrivelse af forskellige speciallæger, der var "inde over" Vovses ryg og læs igen Gunvors redegørelse for skøn af effekt af operation i forhold til risici...

...og så må du lige gøre lidt godt for dig selv nu, så du får rystet det urimelige pres af dig, som din læge udsatte dig for i dag :-)

PS: Min erfaring, og mange med mig på K10 (hvis jeg har forstået det ret), er at man i Jobcenterregi lytter meget lidt til borgernes egne læger...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat