Se enkelt indlæg
Gammel 23-11-2011, 04:17   #7
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Kære Amaranth
Det var dog et irriterende problem, men ikke ukendt ved etage ejendomme, der kan have gamle og ikke særlig velegnede ventilationssystemer, der fx hiver frisk luft ind, hvor underboens emhætte har sin udgang.

Medmindre du kan lugte, hvad han spiser op igeneme dit gulv, så er det nok ikke der, problemet er- men i underlige gamle ventilationssystemer. (der har stået en del om den slags på ing.dk- Ingeniøren på nettet).

Jeg vil foreslå, at du kontakter boligforeningen (eller ejerforeningen, andelens bestyrelse- nu ved jeg ikke om, det er eje, leje ellerandel, du bor i).

OG at du sender et pænt brev til underboen, der starter positivt med: Velkommen til! Bla bla, men jeg kan desværre mærke at du ryger, hvilket jeg er svært allergisk overfor. Vil du ikke venligst ryge ude under emhætten?
---
Jeg har selv parfumeallergi (og ryger), så jeg ved, hvor generende, det er. Jeg kører fx aldrig i bus morgen/eftermiddag, når alle gymnasie-eleverne er med. De har lige badet i deodorant... Og skyllemidler. AAATJUHHH AAATJUHH- snot- AAAATHUJ.

Fordi, jeg selv ryger- lufter jeg meget ud. Og jeg bor i min knaldhytte på landet. Til gengæld er mindst to rum + badeværelset røgfri-områder. (Min mand har astma).

----
Men tilskriv folk venligt, kommunikation er vejen frem.

Og mind you- i det her tågevejr- er selv det at bo på landet besværligt, jeg ved ikke hvad mine naboer futter af i brændeovnene, det lugter som petrokoks og gamle gummistøvler- så det er et problem- at få luftet ud.

Men ikke nok til at starte en nabokrig over.

Mvh
Pinny- i røg og damp
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat