Se enkelt indlæg
Gammel 09-01-2008, 01:45   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza tak for det men jeg sad nu bare og var lidt pessimistisk he he der er en rum tid til min efternøler bliver 18 .. men med den fart kommunerene og flekser selv kan finde fleksjob ja så er der en god chance for at man stadig er arbejdsløs til den tid...

Lige nu går tiden med at hygge sig med at regne alle de økonomiske slag der kommer de næste par måneder ud , altsammen fordi en unge bliver 18 år og man ikke smider ham ud , det er flot ....

Jeg må indrømme at jeg blev lidt rigeligt irriteret da jeg opdagede at fordi han har fødselsdag i februar, så kan han ikke få su før april, men jeg får så heller ikke familieydelse til ham... DF har fået indført at når børn fylder 18 så er de ikke længere børn og kan derfor ikke indgå i beregningen for boligsikring som dette, men ikke desmindre kan de altså heller ikke få su som udeboende (4700) kr før de bliver 20 år ...

På den ene side (den der koster borgerne penge) så er de voksne når de er 18 på den anden side (den der gør at de har mulighed for at flytte hjemmefra ) så er de voksne når de er 20...

Når de skal have SU så er et kvartal først efter de fyldte 18 når det derimod kommer til familieydelse så er det i kvartalet før de fylder 18... sindsygt ...

Nå det har jo ikke meget med noget at gøre he he bare lige lidt galle ...

Og så er jeg endda så heldig at min søn er en af dem med fritidsjob , der hvor han arbejder fyre de dem godt nok når de bliver 18, men han er så heldig at han er blevet tilbudt en anden stilling som nøglebære så han kan fortsætte ...

Min ældste søn er ordblind og kunne ikke klare sine studier op til eksamen samtidig med arbejde og har derfor måtte tage su lån for at klare sig igennem og blive student ...

det er lidt selvmodsigende det man siger til de unge ... tag en uddannelse men dø af sult eller gældsæt dig...

Zuza stol på at jeg kommer rende når jeg kommer i den situation hvor jeg skal til at søge div ting he he
  Besvar med citat