Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2011, 07:41   #19
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Jeg vil også bare sige at det Tassi skriver er bare så godet beskrevet.

Det er jo nemlig rigtig at vi slet ikke er "træt" på samme måde som raske personer.

Det er jo også det samme, som når raske mennesker får en akut smerter, ja, så går der et stykke tid, og så er de raske igen. Sådan er det ikke at være kronisk smertepatient, vores går aldrig over. Det er der hver morgen vi står op, og hver aften vi går i seng.

Hvor mange af jer, har ikke hørt på en der siger: "Ja, jeg har også engang haft hold i nakken, så jeg forstår dig godt, det var godt nok ulideligt....."!

Nej, du forstår mig ikke....!!! Dit gik over igen, jeg skal leve med mine smerter....

Og lige sådan skal vi leve med "trætheden", udmatttelsen, for smerterne tager i hvert fald75% af vores energi. Ikke så sært der ikke er kræfter til meget andet.

Jeg har vendt mig til mine smerter, men hvor har jeg svært ved at vænne mig til "trætheden". Jeg er også en af dem, som der tidligere blev beskrevet, hvor det er rigtig forfærdelig at være til fest og skal sidde på en stol i flere timer. Det tager også mig en uge af komme ovenpå igen efter sådan en aften.

Men af frygt for at blive alt asosial, tager man jo tit med, selv om man ville give meget for at få lov at blive hjemme.

Mht træthed, er der mange af de læger der har undersøgt mig, der tit har spurgt: "Hvad er værst for dig, trætheden eller smerterne?" Så i hvert fald er lægerne meget klar over hvordan træthed er invaliderende. SB burde og også vide det, men de lukker nok bare øjnene for det.

Jeg kan godt forstå, at almindelige raske mennesker ikke kan sætte dig ind i hvordan det er, at leve med smerter hverdag. Det kunne jeg heller ikke selv, før jeg blev syg. Jeg havde faktisk et lille firma før jeg blev syg, hvor vi havde ansat en flekjobber på 12-15 timer om ugen. Hun så heller ikke syg ud, og jeg tænker tit når vi havde travt, at kunne hun da ikke lige hjælpe os lidt igennem ved at blive lidt længere......

Puha det er ikke sjovt, selv at blive fleksjobber på 12 timer, når man ved hvad bare en selv tænkte, hvad tænker så ikke andre....

Men det jeg vil sige er, at vi i det mindste må forlange at proffessionelle personer, som skal køre vores sager, læger, SB osv. som minimum må vide hvad det betyder at have en kronisk sygdom.

Mange forstående tanker til alle jer herinde

Kh Garage50
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat