Se enkelt indlæg
Gammel 11-09-2011, 10:21   #13
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
så har jeg lige et spørgsmål... for min SB kan på ingen måde forstå at man kan være så træt og udmattet i en alder af 28 og hun mener det er fordi jeg stresser mig selv, og ikek pga min lidelse! Har i andre oplevet at det er et problem for kommunen at forstå at man udover og pga ens lidelse har det sådan og af den vej ikke orker så meget?? synes det er meget frustrerende ikke at møde anerkendelse ad den vej.
Træthed er jo en subjektiv opfattelse, fordi den ikke kan måles objektivt. Derfor kan man ikke vide om træthed skyldes, at man mentalt 'ikke kan tage sig sammen', eller om der ligger fysiske årsager bag
Når man ikke har kronisk sygdom inde på livet selv, kan jeg godt forstå, hvorfor man ikke kan forstå den voldsomme udtrætning andre kan føle. Man kender jo fra sig selv (hvis man er rask), at man bare skal hvile, og så er man frisk igen. Dette sammen med den generelle mistænkeliggørelse fra systemets side gør, at sagsbehandlere pr definition ikke kan forstå - eller have sympati for - når man siger man er træt
Måske et af problemerne er, at man bruger det samme ord - træt - om forskellige tilstande.

Måske man som kronisk syg hellere skulle sige at man 'udtrættes voldsomt' - fremfor at 'blive træt'?

Jeg siger aldrig, at jeg er træt. Jeg sørger for at forklare det på en anden måde. Enten at jeg udtrættes hurtigt. Mit system overbelastes hurtigt, og så brænder sammen. Jeg går i sort. Der slukkes for kontakten, så jeg ikke kan fungere. Hukommelsen sætter ud, og jeg kan ikke tage nye informationer ind. Jeg bliver fysisk syg, får kvalme mm når jeg overbelastes

Det er jo det, der ligger i det, når vi siger at 'jeg er træt'. Men folk, der ikke selv har prøvet det, ved det ikke, og skal derfor have det forklaret på en anden måde, for at have en chance for at kunne forstå

Endelig kan man også sige, at som ung, har man manglende erfaring imod sig. Manglende livsstrategier til at håndtere livets sværheder. Derfor er det nemmere for en sagsbehandler at have fordommen at et ungt menneske 'bare skal tage sig sammen' og finde ud af at håndtere den stress, som kan være årsag til trætheden
Det er derfor din opgave at forsøge at forklare hende, hvorfor din træthed ikke kan 'undskyldes' med din forholdsvis unge alder
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat