Se enkelt indlæg
Gammel 18-07-2011, 22:15   #20
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg tænker da sådan set, at det er et relevant spørgsmål fra sagsbehandleren.
Dels er der jo forskel på sygdomme, ift. hvornår man forventer at være klar igen, dels er det jo også vigtigt, at sagsbehandleren noterer i sagen, hvis man er "sløj" fordi man har det psykisk skidt, fordi man har fysisk ondt osv. hvis det kan have en sammenhæng med arbejdsprøvningen - det er jo en del af dokumentationen.

Jeg kan også spørge meget spcifikt ind, år jeg snakker om sygdom med folk, for folk er forskellige.

Hvis en borger f.eks. siger "jeg har ikke kunnet sove hele natten" - så kan det jo enten betyde: "jeg har vitterligt ikke lukket et øje" eller "jeg havde svært ved at falde i søvn" eller "jeg har sovet uroligt" eller "jeg har ikke sovet, fordi jeg skulle op og tisse ti gange" osv... Der kan være mange grunde, og "sløj" kan jo dække over mange ting f.eks. hovedpine, mathed, mental træthed pga en arbejdsprøvning, kraftige menstruationssmert, mavepine, forkølelse mv. ting, som er af forskellig vigtighed for en afprøvning...

Og hellere, end at sagsbehandleren skriver noget uspecifikt, som der så kan blive lagt en hel masse i, så er det da bedre, at der bliver skrevet "borgeren melder sig syg, da han/hun er sløj, ift. har sovet dårligt grundet tankemylder, som borgeren mener nok er udløst er arbejdsprøvningen" eller "borgeren melder sig syg, da han/hun er sløj, pga. en forkølelse".
Du postede det her mens jeg var ved at skrive ovenstående indlæg.

Jeg er HELT enig i det du skriver her!
For her skriver du SAGSBEHANDLEREN.
Men det her handler ikke om min sagsbehandler.

Den man taler med når man ringer og melder sig syg, er en eller anden tilfældig dame som ikke har noget som helst med min sag at gøre, og som aldrig nogensinde har snakket med mig, og som et øjeblik forinden måske talte med en arbejdsløs som ikke kunne komme til CV-møde...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat