Se enkelt indlæg
Gammel 19-11-2007, 14:49   #3
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Question lidt uddybning og flere spørgsmål

Jeg har været igennem 1 neurolog i nyk.f , 2 på næstved sygehus , og 1 i kbh.
Jeg har fået scannet hjernen med ct. ( de sagde, at der ikke har været blødning og at jeg har fået flere hjerneceller ( underlig udmelding)) Neurologen i kbh. er en ældre mand, som er en af de bedste i landet ( han kom frem til, at der kunne være tale om en blodprop i hjernens blodkar, hvor den har efterladt en lammelse af et mindre område). Nu venter jeg på en aftale hos den sidste læge. Mit problem er bl.a. :

Har jeg været henvist til de rigtige læger ?
Er der nogen her i forumet, som har prøvet noget, som gav en mere direkte vej til afklaring ?
Jeg er på SU og er i tvivl om hvad jeg skal gøre, når jeg skal til eksamen til sommer. Skal jeg lade tiden gå og dumpe prøverne ( jeg kan jo ikke huske),eller skal jeg andet ?? Jeg har mest fidus til at vente til sommer. Det virker bare så kalkuleret, men er nok den eneste mulighed.

Jeg er pt. i praktik i en folkeskole og har en 5.klasse. Det er skønne unger, som vil en masse ting. Jeg nyder dem meget. Jeg er nødt til at planlægge hvert eneste moment af undervisningen i dansk, historie og engelsk for at undgå at glemme noget undervejs. Det koster 5 - 10 gange mere energi end en tilsvarende rask person skal bruge på sagen. Jeg er meget træt, når jeg kommer hjem efter en dag med ungerne. Jeg står op kl. 6 og er udkørt kl. 13.
Når jeg kommer hjem, må jeg sove 3 timer for at kunne klare at være vågen indtil kl. 21. Min udholdenhed er også afhængig af f.eks. forkølelser, og den hjælp jeg kan få fra min kone. Jeg har også 4 hjemmeboende små børn, som skal have min opmærksomhed. Det ene barn er svært handicappet med edwardssyndrom og døvblind. Et andet barn har haft en tumor i hjernen, og jeg har brugt 2 år på at genoptræne ham. Han er nu den bedste i sin klasse. Jeg syntes at hele baggrunden skulle med, så man kan se helheden.

Jeg antager, at det er bedst at vente med at søge pension indtil alle undersøgelser er ovre ? Ser det ud somom jeg mangler nogle undersøgelser ??
Kan min læge indstille mig til pension eller hvordan virker sådan noget ???? Det er svært at blive klog på alt lovstoffet.

I starten og i løbet af dette sygdomsforløb var mine reaktioner:
Jeg var viljeløs. Jeg kunne ikke planlægge en dag. Jeg "så" alt som om jeg var et filmkamera, der kritikløst godtog alt, hvad der skete omkring mig. ( Det er ret ubehageligt, når man ikke kan sige andet end "ja" til alt, selvom der hører en forklaring til alle svar. Jeg kan ikke få mig selv til at spille "skydespil" ( f.eks. half-life). Jeg er ikke i stand til at skyde en "modstander".
Det er sku ikke normalt, der her ....
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat