Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2011, 20:55   #12
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
En aktivering i 2011 og fremover har til formål at få folk i arbejde.
I alle de genbrugsbutiker som jeg har besøgt som kunden, skulle jeg betale kontant, fordi de har ikke dankortterminaler som findes i alm. butiker.

En aktivering i sådan en butik er fint nok, nå man vil hygge sig, men ikke mere men det er ikke det som er pointen ved en aktivering.
Og der blive og allerede ikke længere er en stor forskel på en aktivering og en arbejdsprøvning, nå man kikke på den sidste reform og 2020 plan som er under behandling.

Genbrugsbutiker er en fint sted for førtidspensionister og folkepensionister som kan og vil supplere sin økonomi og få et selskab og sådan har det faktisk været før, helt tilbage i 70, 80 og 90....

Ellers så fandt jeg en interesant artikel fra 2005 om netop dette emne:
http://www.ladk.dk/pressekritik/inds...esseklip16.htm
Ikke at jeg på nogen måde forventer at vi bliver enige eftersom vi har to forskellige indgangsvinkler til sagen, men jeg undrer mig over at det tilsyneladende virker som om, du mener at en arbejdsprøvning/aktivering/virksomhedspraktik kun fører til arbejde hvis den er på en bestemt måde? Så altså det er mere værd fx. at stå og fylde på hylder fx i Netto end at lave allround arbejde i en genbrugsbutik, fordi der ikke er dankortterminal i sidstnævnte?

Jeg er bange for, at jeg ikke helt ser pointen? For at man kan bedømme værdien af en arbejdsprøvning/virksomhedspraktik/aktivering, så skal man vel vide, hvad den indeholder og sålænge vi ikke ved, hvad personerne i mødrehjælpenbutikken reelt arbejder med, så er det vel ret svært at sige, at det ikke vil føre til alm arbejde.....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat