Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2011, 05:52   #1
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
Opdatering på min mand

Det er ved at være nogle mdr siden jeg har været herinde sidst, og der er sket en hel del siden.
Kommunen valgte jo at stoppe mandens sygedagpenge pr. 31/1. Vi har klaget over afgørelsen, fået afslag igen og nu er den så hos statsforvaltningen.
Han har fået en smule kontanthjælp, huset er sat til salg og vi lever på bankens nåde - det er super hårdt, og jeg ligger pt på vippen til at gå ned med stress.

Udover alt det her, så startede manden min endelig hos en psykiater. Denne psykiater var slet ikke i tvivl om, at min mand skulle indlægges på psyk - det har jeg forsøgt i 8 mdr. Det blev han så, og lige før påsken blev han udskrevet.
Han har fået diagnosen psykose paranoia, og er sat i medicinsk behandling, som desværre har nogle voldsomme bivirkninger.
Ingen kan endnu spå om fremtiden, men efter sommerferien bliver der formentlig taget beslutning om hvorvidt manden min kan vende tilbage til arb.marked eller ej.
Hans hjerne har taget massiv skade af ventetiden, så det er kun tiden, der kan arb. for os lige nu.

Udover alt det her, så er vi jo i kontanthjælpens kløer og sikke da et stramt og ufleksiblet system

Bare jeg tjener det mindst ud over, så er de der med det samme og det leder mig til et ?

Jeg får denne gang 6000 kr før skat, som er en særlig feriegodtgørelse. Har jeg ret, når jeg siger, at den må de ikke modregne mandens kontanthjælp??

Nå det var lige et pip her fra det midtjyske.

Håber I alle er ved godt mod og nyder de dejlige solskinsdage
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat