Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2011, 22:31   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Grunden til mange ikke kommunikerer over e-mail med deres klienter er, at personfølsomme oplysninger ikke må komme ud.... Da sagsbehandlere har tavshedspligt og også skal overholde persondataloven, bør man ikke drøfte sagen over mails. Desuden erfarer stort set alle som har e-mail og sms, at ting kan misforståes ved at kommunikere over e-mail og sms. Derfor er det bedre f.eks. enten over tlf. eller fra ansigt til ansigt.... Det er selvfølgelig noget andet med korte beskeder, men en kommunikation/samtale bør foregå på en ordenlig måde, så intet skal misforstås.
Jeg kan godt se fornuften det første du skriver her, men så kan det jo undre, at nogle sb'ere/kommuner gerne vil kommunikere via mail.

M.h.t. misforståelser synes jeg oftest, at misforståelserne opstår ved personlige møder og telefonsamtaler, f.eks. sb'er der påstår, at have sagt noget andet end borgeren husker eller sb'er der helt nægter at have sagt xxxxxxx.
Den slags misforståelser opstår dog ikke via mail.

Hvor ville jeg dog ønske, at alle kommunale samtaler, både ved personligt fremmøde og pr. telefon, blev optaget, så kunne mange misforståelser undgås.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat