Se enkelt indlæg
Gammel 05-04-2011, 09:22   #1
missjane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Indlæg: 12
Styrke: 14
missjane er ny på vejen
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning

Jeg står i den uheldige sitiuation, at jeg er sygemeldt, men min ret til sygedagpenge er udløbet, så derfor modtager jeg kontant hjælp, indtil der kommer en afklariing på min ankesag, har anket sagen da jeg stadig er sygemeldt. Og min a-kasse ej heller vil have mig, da jeg ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg var så i Januar oppe hos min sagsbehandler, hvor jeg spurgte om det ikke var muligt at arbejdsprøve mig, men sjeg alligevel bare ventede på min sag. Han forklarede mig at jeg ikke var i den gruppe der skulle sendes ud i aktivering eller arbejdsprøvning, da min sag lå i ankenævnet.

Men han gik dog med til at sende mig på noget der hedder A2B, hvor de kunne hjælpe mig med at komme i arbejdsprøvning, der startede jeg så, og efter 3 uger havde jeg intet andet lavet end at sidde på nettet og gloet ud i luften, sammen med de 30 andre, der heller ikke havde noget at lave. Jeg ringede flere gange til min sagsbehandler, og "klagede", og det endte da også med at han kontaktede dem, for at høre hvad der egentlig foregik, og vupti så røg jeg i arbejdsprøvning.

Det er nu min sidste dag, og har været her 4 timer hver dag i 4 uger. Jeg har siddet her alene, og har intet haft at lave, så arbejdsprøvning er det vist ikke lige. Imorgen skal jeg så starte hos A2B igen, og må indrømme at jeg er dybt ulykkelig over det, syntes simpelthen at det er rent til grin at jeg skal være der i 6 timer om dagen, og intet lave.

Nu er mit spørgsmål om det virkelig kan være rigtigt at jeg ikke står som aktiv til at skulle i arbejdsprøvning/aktivering, for så melder jeg fra nu. Min sagdbehandler har selvfølgelig fri, så kan intet svar få fra ham, og vil så gerne vide lidt når jeg igen imorgen prøver at få fat på ham, så jeg ved noget konkret.
Med venlig hilsen
Missjane
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat