Emner: ny
Se enkelt indlæg
Gammel 01-04-2011, 08:08   #5
ingewie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
ingewie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af indigo Se meddelelser
Hej,

Jeg er ny herinde.

Jeg er diagnostiseret med atypisk autisme. Jeg er modtager kontanthjælp, og er i arbejdspraktik i hjemmeplejen.
Jeg bryder mig virkelig ikke om at være der. Jeg syntes det er virkelig grænseoverskridende og jeg har meget svært ved at udføre arbejdet.
I min jobplan står der at det er observationspraktik, men det er blevet tolket som at jeg aktivt skal deltage i plejen af borgere. Jeg har sagt fra, men det bliver ikke respekteret. I dag har jeg fx skulle give støttestrømper på, vaske et gebis, smøre creme på en dames ben.

Jøsses altså, det er muligvis det værste job for mig overhoved. Jeg håber bare at de ikke vil forlænge mit ophold der.
Hej Indigo

Jeg er chokeret!
Jeg forstår ikke at de ikke har tage hensyn til dit handicap, da de fandt dig en praktikplads. Det må være totalt uvidenhed om Autisme, som jo er et handicap med sociale begrænsninger, måske sanseoverfølsomhed. Tydelig struktur og forudsigelighed fra rammerne og omgivelserne er nødvendig. Hjemmepleje er et socialt job, måske struktureret men i den grad uforudsigeligt og grænseoverskridende da det jo har med mennesker at gøre. Det vil være synd for både dig og de ældre, da der vil opstå tonsvis af misforståelser. Du vil blive bebrejdet, fordi folk ikke forstår hvad det vil sige at have Autisme.
Bed din sagsbehandler søge oplysninger om Autisme på Landsforeningen Autismes hjemmeside. http://www.autismeforening.dk/autism...&u=139&sid=139
Hun kan evt. også ringe til deres sagsbehandler, som så kan rådgive hende. Hun hedder Ulla Kjer, og er rigtig sød og ved næsten alt.

Til sidst hvorfor Atypisk Autisme og ikke Aspergers syndrom?
Du er velkommen til at skrive tilbage til mig...
Men når vi er færdige afmelder jeg mig nok igen. Forummet er ikke aktuelt for mig i øjeblikket. Jeg fik bare en bid af dit spørgsmål i en Google Alert og kom herind ved et tilfælde.

Hilsen Inge
ingewie er ikke logget ind   Besvar med citat