Se enkelt indlæg
Gammel 14-03-2011, 13:58   #6
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
UPDATE:

Så har vi været hos kommunen idag, og fik den besked at de desværre ikke kunne hjælpe os min hustru må selv ud og finde et fleksjob. Vi var meget store spørgsmålstegn..adspurgt fortalte sagsbehandler at min hustru allerede var visiteret til fleksjob tidligere inden vi blev statsudsendt, og at hun stadig var dette. Og vi var af den opfattelse at vi netop skulle møde på kommunen for at blive gen visiteret. Vi fik oplyst at der var følgende muligheder:
-selv finde fleksjob
- hjemmegående hustru og jeg skulle forsørge
- søge om FTP, men at sagen allerede havde været i pensionsteam med negativt svar.
Da jeg så nævnte aktivlov §74i særlig ydelse var det sagsbehandler der var et stort spørgsmål. Afdelingschefen for ydelsesafdelingen blev adspurgt, men kendte ikke noget til særlig ydelse og mente at dette vist kun var aktuelt hvis man kom fra kontanthjælp og vurderede i første omgang at nej dette kunne min hustru ikke bevilges, men at han ville undersøge. nu går vi så og venter svar.
for at summe hele sagen op, så blev min hustru i 2004 visiteret til fleksjob og hun fik et super job, som hun desværre blev nødt til at sige op da jeg blev statsudsendt i perioden 2007 til sommeren 2010. da vi kom hjem fik vi generelt det samme at vide som ovenfor at vi ikke var berettiget til noget, da min hustru ikke har haft tilknytning til arbejdsmarkedet i de 3 år vi var udsendt. Ny speciallæge erklæring fastslår at fleksjob stadig er nødvendig med en arbejdsevne på ca. 50% og skånehensyn.
Som jeg læser reglerne er hun berettiget til særlig ydelse og jeg vil faktisk gå så langt at vove at sige at hun skal have dem med tilbagevirkende kraft fra vores hjemflytning da hun hele tiden har været visiteret til fleksjob, det har vi bare ikke fået direkte at vide.
er der nogen der læser reglerne anderledes end mig? fordi for mig ser særlig ydelse ud som et sikkerhedsnet for de som ikke har mulighed for ledighedsydelse eller kontanthjælp men samtidig er visiteret til fleks.

ok har så lige læst 74i stk 3 som henviser til 74b at såfremt man er selvforskyldt ledig efter fleksjob..min hustru sagde selv op p.g.a. statsudsendelse.. er der vist ikke noget at komme efter.

mvh
F

Sidst redigeret af Fonze; 14-03-2011 kl. 15:18.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat