Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2011, 22:53   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stinni Se meddelelser

Curls: Du skriver at jeg skal have sygdagpenge i tilbagevirkende kraft, indtil de har lavet en ny afgørelse. Hvilken § skal jeg her henvise til?

Håber at høre fra jer

mvh Stinni
Hmm nu hvor jeg tænker over det, er det muligt, jeg har taget fejl. At det er måske først, hvis kommunen giver dig afslag igen, og at du klager over afgørelsen, og den så kommer til nævnet. Hvis nævnet her så giver dig medhold, så er det nok først her,Når en afgørelse erklæres ugyldig og sagen derfor hjemvises, må ankeinstansen samtidig tage stilling til, om ydelsen skal genoprettes, hvilket vil være udgangspunktet. sygedagpengene skal udbetales til dig i tilbagevirkende kraft.

Jeg tror, jeg var lidt for hurtig til at skrive, at du skulle have dem i tilbagevirkende kraft ved hjemvisning... sorry...

Men du kunne ringe til det nævn, som har givet kommunen hjemvisning i din sag. Forhør dem ad, hvordan det er med ydelsen.

Jeg kender en, som fik hjemvist en sag mindst 2 gange. Hun fik at vide fra nævnet, at hun skulle have sygedagpengene i tilbagevirkende kraft fra, da de stoppede den - hvis hun næste gang fik medhold fra nævnet.....


TILFØJELSE!! Kiggede lige lidt på nettet... Fandt det her sætning:

Når en afgørelse erklæres ugyldig og sagen derfor hjemvises, må ankeinstansen samtidig tage stilling til, om ydelsen skal genoprettes, hvilket vil være udgangspunktet.

Det er ud fra den her link, som er lavet fra ankestyrelsen (se under den her tekst F-7-01): http://www.google.dk/url?sa=t&source...NYYQKA&cad=rja

Sørg i hvert fald at få fat i afgørelsen fra nævnet, så du selv kan se, hvad de skriver...

Sidst redigeret af curls; 13-02-2011 kl. 23:26.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat