Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2011, 11:38   #41
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg prøver lige at svare dig så godt jeg kan , men vil lige sige at jeg kun har skimmet tråden her så håber ikke lige jeg skriver noget eller spørger om noget du har svaret på før

Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde et svar på, som jeg kan forstå ordentligt!

Jeg klagede først skriftligt til sagsbehandler over jobplan, ulovlig aktivering og over at jeg ikke fik en sygeopfølgningsplan.

Hun lavede en remonstration - fastholder jobplan, aktivering lovlig og sygeopfølgningsplan ikke nødvendig, da der er skånehensyn indlagt i den virksomhedspraktik som hun siger jeg skal i.

Nå, så langt så godt. Men jeg opdager så at man kun kan klage over en jobplan op til 4 uger efter at joplanen er fremlagt for én. Og den tid var jo overskredet.
efter din sagsbehandler havde fastholdt jobplan aktivering osv fik du da den nye plan med en klage vejledning og en forklaring ..

Din sagsbehandler skal skrive hvordan hun mener du kan klare de ting hun fastholder og de ting som hun skriver du kan, det er i modstrid med dine lægepapir som jeg har forstået det ?

Hvis du ikke har fået en klage vejledning så kan du stadig klage over jobplanen og det du skal gøre er at skrive til det regionale arbejdsmarkedsråd

Det vil sige du skal sætte en klage sammen, du skal skrive hvori du ikke er enig skrive hvad læger konkludere skrive hvorfor du ikke mener at kunne overholde den jobplan og medsende alt hvad du har af dokumentation...

Klagen indleder du selvfølgelig med at gøre opmærksom på at du IKKE vidste hvordan du skulle klage og at der ikke er fulgt nogen vejleding med fra din sagsbehandler da hun lavede jobplanen om ...

Det hele sender du til det regionale arbejdsmarkedsråd

Citat:
så vil jeg jo blive afvist i BAN alene pga tidsfristen, går jeg udfra??
når du klager til arbejdsmarkedsrådet skal du bede om en ankevejledning og derefter sender du en anke klage ind til Ban

Citat:
Så i forgårs sendte jeg klage med overskriften "klage over sagsbehandling", for der har jeg læst at der ingen tidsfrist er på.
Det lyder som en god ide

Citat:
Jeg klagede i brevet, stilet til jobcenterchefen og sagsbehandler
(ja synes ligeså godt hun kunne få at vide at jeg klagede over hende)



over jobplan, aktivering, sagsbehandlers tvist af ord og jeg henviser til speciallæge udtalelser om at man ikke kan forvente forbedret erhvervsevneprognose,

og henviser til at sektionsleder i sygedagpengeafdelingen skriver, at yderligere arbejdsprøvning bør afvente behandling.

De svarede pr brev igår jo at jeg kunne komme til møde med sagsbehandler og hendes chef, men jeg skrev at jeg gerne ville have svar på klage skriftligt, da det sikrede den bedste kommunikation.

Det skal man også gøre
Jeg vil dog anbefale dig at sende det til borgmester og kommunalbestyrelse også og så lige smide et brev til sagsbehandler og jobcenterchef om at samme klage er sendt til hele kommunalbestyrelse og borgmesteren også ..

Det er i sidste instans borgmesteren der er den der skal gøre noget det er hans ansvar og du risikere at jobcenterchefen bare spørger sagsbehandler om hvad der foregår og så får denne en sang fra de varme lande og der sker så ikke mere... så afsted med klagen til borgmesteren også ..

Mit spørgsmål er nu:

Citat:
Hvad sker der med min første "klage over jobplan"?
Hvis det er klage fra før hun revudere og lave om så intet

Citat:
og med min anden "klage over sagsbehandling"?
Den skal de kigge på igen, men man risikere nemt at bare være en brokker (ihvertfald kan sagsbehandler overbevise chefen om det da de jo til daglig er "kollegaer")

Citat:
sender de begge klager til BAN? Hvad med speciallægepapirer etc? skal jeg sende dem til kommunen - de har dem, men sagsbehandler har jo tilsyneladende ikke læst papirerne fra sygedagpengeafdelingen (hvilket jeg osse har klaget over i "klage over sagsbehandling".)
selve klagen over sagsbehandling har intet med BAN at gøre, den skal til den der bestemmer og er ansvarlig på kommunen (borgmesteren ) at jeg anbefaler at sende den til kommunalbestyrelsen også er for at ruske lidt op i borgmesteren som kan se at andre øjne end hans/hendes kigger på dem ..(og nogen gange er der en i kommunalbestyrelsen der tænker hov der er en sag her, man kan være heldig )

Jeg ville sende alle papir jeg havde med både i klage over sagsbehandling samt i klagen til det regionale arbejdsmarkedsråd og jeg ville lave en fortegnelse over hvilke papir der var (en liste ) og så samtidig forlange at alt lægges ind i min sag.. og det ville jeg gøre hver gang jeg skrev om så det bare er en god mandag mail

På den måde ved de at du har styr på din sag og de skal passe på ikke at "glemme" nogen papir

Citat:
Det er lidt noget rod det hér. Jeg har ikke klaget over sagsbehandler, men det lader til hun har lagt mig på is, så skal jeg bede om en ny sagsbehandler - skriftligt? og ved hvem?
Du kan godt bede om en ny sagsbehandler , og det skal du gøre ved hendes chef desværre er det ikke mange der opnår at få en ny sagsbehandler , så jeg ville klart anbefale dig (og jeg ved det er svært ) at vise at du samarbejder men at du ikke vil finde dig i alt, gå aldrig til møde uden bisidder tag en optager med (så kan du høre det igen når du kommer hjem, mange gange er man så sårbar at man faktisk høre og fornemmer ting som slet ikke er så slemme når man kommer hjem eller hvis man lige får en man kender til at lytte med )

Citat:
Ja der er MANGE spørgsmål, men jeg er forvirret over klagereglerne og synes ikke jeg helt forstår de sider jeg har læst på nettet om arbejdsgangene.
Og ked af at jeg nok har forvirret dig endnu mere med den anke/klage over jobplan

Men det korte af det lange er og må være

Klage over sagsbehandling sendes til Borgmester, kommunalbestyrelse,sagsbehandler, og sagsbehandlerchef

klage/anke over jobplan sendes til Det regionale arbejdsmarkedsråd

.

Jeg vil lige anbefale dig at læse det her om jobplaner

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje.../jobplaner.pdf

Og jeg ved godt at det er meget og at det kniber med overskuddet til det, men det er VIGTIGT måske du lige kan få nogen til at hjælpe dig ...

Når du skal skrive en klage over din jobplan er der en formular som du kan bruge her



Citat:
KLAGE TIL OVER JOBPLAN

Regionale Arbejdsmarkeds Råd.

fra

xxx
xxx
Personnummer: xxx

Sted:
Dato:

-------------

Hermed ønsker jeg at klage over den jobplan som xxxx kommunen har udarbejdet, fordi jeg ikke finder den er i rimelig overensstemmelse med mine egne ønsker og behov.

Jobplanen er udarbejdet d. xxx, og jeg bilægger denne skrivelse en kopi.

Min baggrund er:
(beskrivelse)

Jeg har ved møde(r) med xxx kommunen (eventuel angivelse af tid, kontaktperson) givet udtryk for at jeg har behov for:
(beskrivelse)

Jeg skal anmode om en klagevejledning til brug for evt. anke.

Med venlig hilsen

(underskrift)
http://www.ladk.dk/dine_rettigheder/.../klagehelp.htm

Lige lidt info om det regionale arbejdsmarkedsråd



Citat:

De regionale arbejdsmarkedsråd (RAR) skal følge og understøtte den regionale udviklingsproces ved indførelsen af arbejdsevnemetoden, herunder skabe den nødvendige rummelighed på det regionale arbejdsmarked. Det er således vigtigt at de regionale arbejdsmarkedsråd:



· Sætter fokus på arbejdsevnebegrebet og betydningen af rådets opgaver i forhold til arbejdsmarkedet

· At den viden som RAR besidder og løbende får om arbejdsmarkedet, herunder bl.a. flaskehalsanalyser og behovsundersøgelser, stilles til rådighed for kommunerne og de kommunale sagsbehandlere

· At RAR yder sparring og indgår i dialog med kommunerne og de kommunale sagsbehandlere for at sikre, at sagsbehandlerne har en opdateret viden om arbejdsmarkedet.
Hvordan det så går derfra ved jeg desværre ikke, de sager jeg har været med indover er aldrig nået til det regionale arbejdsmarkedsråd da kommunen har gjort deres arbejde når de har set kopien af det til arbejdsmarkedsrådet ..

Håber det kan hjælpe dig lidt videre i din sag, læser hele tråden i weekenden og skal se om jeg kan komme i tanke om mere ...

Held og lykke med det hele
Hejdien

PS er du på kontanthjælp nu ?
  Besvar med citat