Se enkelt indlæg
Gammel 18-01-2011, 08:05   #1
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
Pingu er ny på vejen
Arb. prøv. og medicin.

Hej.

Jeg er i arbejdsprøvning og igang med den 3. uge. Jeg har fået lavet en stivgørende rygoperation, men jeg har stadig mange smerter. Smerterne er i lænden, ryggen og låret. Samtidig har jeg kronisk betændelse i skulderen, som giver smerter i albuen og gør at 2 fingre snurre.

Jeg har kunnet klare henholdsvis 10 og 8 timer de første 2 uger.

Jeg er nu blevet sat op i medicin. Dolol 4 x 100 mg pr. dag og 8 x panodil pr. dag.
Medicinen har ikke nogen særlig effekt. Jeg har nu yderligere fået noget stærkere morfin som jeg skal tage oveni.

Smerterne i skulderen og ryggen er kroniske og "Hamlet " har sagt at der ikke er yderligere behandling.
Det samme har reumatolog sagt, og jeg har desuden også forsøgt med blokader og akupunktur uden effekt.

Spørgsmål:
Hvor megt medicin kan der kræves at man indtager for at kunne komme op i tid i denne arbejdsprøvning? Jeg er bekymret over alle de bivirkninger der er ved medicinen, afhængighed mm. Når jeg ikke er i arbejdsprøvning kan jeg klare hverdagen på meget mindre medicin.

Jeg giver al min arbejdskraft i virksomhedspraktikken, og kan ikke noget når jeg kommer hjem. Det huslige, mad og tøjvask vokser. Er det rimeligt at jeg er totoalt færdig, og ikke har flere kræfter tilbage. Hvordan har I andre taklet det?

Er der andre herinde der har fået lavet stivgørende rygoperation?
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat