Se enkelt indlæg
Gammel 03-01-2011, 21:19   #25
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Jeg har været på en § 56 I ca. 2 ½ år da jeg arbejdede som salgsassistent i en tøj forretning, så der er gjort hvad der kunne gøres fra kommunen for at fastholde mig på arbejdsmarkedet.

Jeg mener naturligvis beskæftigelsesankenævnet, og ikke bevillingsnævnet

Jeg har kun en speciallæge erklæring, men I min ressource profil er der udtalelser fra fysioterapeut, ergoterapeut & lægekonsulent Frederiksberg Hospitals rehabiliterede klinik for kroniske muskelsmerter, samt konklusion fra ledende læge på samme, hvor jeg har gennemgået et 2 ugers program for Fibromyalgi patienter, de taler alle I min retning, at jeg har kroniske smerter & væsentligt nedsat arbejdsevne, altså for at jeg får tildelt fleksjob.

Derudover har jeg udtalelse fra diagnosestillende læge på Frederiksberg Hospital der også bekræfter min væsentligt nedsatte arbejdsevne og høje smerteniveau.

Jeg er desværre ikke medlem af en fagforening, kun arbejdsløshedskasse (som jeg stopper med nu).

Jeg vil mene at alle muligheder for at fastholde, eller genindsætte mig på arbejdsmarkedet er blevet afprøvet, man kan naturligvis altid fremhæve enkelte jobsituationer, altså om ditten eller datten har været afprøvet, men overordnet så mener jeg ikke der er mere at gøre, og til syvende & sidst så ved jeg jo bedst selv hvad jeg er I stand til, og det er langt fra hvad kommunen mener jeg er I stand til.

Citat fra afslag på fleksjob.:
”det er fleksjobteamets vurdering at du ved beskæftigelsesfremmende foranstaltninger kan komme I beskæftigelse på ordinære vilkår I et passende arbejde som tilgodeser dine skånebehov, evt. ved brug af § 56 aftale, I denne vurdering er der ligeledes lagt vægt på din unge alder og uddannelses-/ jobmæssige baggrund sammenholdt med lidelsens sværhedsgrad og behandlingsmuligheder.”

Jeg var været I § 56, jeg har ingen uddannelse, hvad har smerter med ung alder at gøre (jeg er 39), lidelsen er meget svær, og der er ingen behandlingsmuligheder.

Det er en gang rod og minder mig mest af alt om en sort / hvid udgave af Gøg & Gokke…….!!!!

Jeg har anket afslaget for 2 uger siden.




Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Revalidering i dit tilfælde, kan jeg ikke uddybe. Jeg kender alt for lidt til din sag. Revalidering kan være en uddannelse, af op til 5 års varighed, revalidering kan også være et 14 dages kursus, for at blive opdateret i en forudbestående uddannelse, revalidering er i systemet mange ting.

Når jeg spørger dig om, om revalidering har været på tale i din sag, så plejer det at være sådan at man først ser på muligheden for at vende tilbage til ordinært arbejde evt. med skånehensyn eller hjælpemidler. Så ser man på muligheden for revalidering og smutter dèn, så ser man på muligheden for fleksjob smutter dèn også, så ser man på muligheden for pension.

Lige nu, som jeg ser det, så er dèn reumatologudtalelse nok til at kommunen mener du kan ordinært arbejde, med skånehensyn. Det mener du så ikke, så derfor skal du naturligvis klage, og i din klage skal du bruge alle de argumenter du overhovedet kan, b.la de udtalelser der kan understøtte din klage.

MÅSKE kommunen så revurderer deres afgørelse, du har da 4 uger til at klage i, og fastholder kommunen deres afgørelse, så skal kommunen sende din sag videre til beskæftigelsesankenævnet. (jeg ved ikke hvad du mener med bevillingsnævnet) Derefter og kun hvis din sag er principiel så er der endnu en instans der kan ændre kommunens afgørelse, mig bekendt så kan man ikke anke/klage over et ankenævns afgørelse. Så derfor, har du "juridiske planer" som du skrev, så er det kommunen du skal lægge sag an imod.

Jeg mener personligt, at du skulle have fleksjob - men min mening om dèt tæller ikke, din kommune afgør din sag.

Det hele handler om arbejdsevne, som andre har skrevet om, og kommunen vurderer nøje om det hele hænger sammen. Selv om diagnoser er underordnet, så kigges der alligevel også på hvad man fejler og om det hænger sammen med ens formåen i b.la arbejdsprøvninger, samt at der også kigges nøje på hvad lægen/lægerne udtaler. Din reumatolog har ikke udelukket ret meget, han/hun mener du kan arbejde med de rette skånehensyn, også selv om du har en varig og ubehandelig diagnose.

Din fagforening må da kunne hjælpe dig, og her på k10 kan du med fordel surfe rundt, søg f.eks på revalidering, der ligger tonsvis af tråde omkring revalidering.

Du kunne overveje selv at søge en pension, ved et afslag SKAL kommunen selv pege på dine jobmuligheder, men igen, var det mig så prøvede jeg hele ankesystemet først.
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat