Se enkelt indlæg
Gammel 03-01-2011, 07:37   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Katharina skriver bl.a. flg.:
Citat:
Påstanden savner imidlertid økonomisk grundlag. Afskaffelse af efterlønnen øger i sig selv kun arbejdsudbuddet dvs. skaber flere arbejdssøgende. Men de kan kun komme i beskæftigelse, hvis også efterspørgslen efter arbejdskraft vokser tilsvarende.
fra Herløv Lund.

Helt korrekt, i hele dette snakkefelt (kalder det snakke, pga. politikeres retorik omkr. netop dette emne) omkr. reformer, mangler jeg en KLAR tilgengivelse m. hvilket formål reformen har. For dem der foreløbig er blevet italesat af politikerne handler efter min mening alle samme besvarelser.

Nu er det jo sådan at reformer ikke kun kan oversættes med det at spare penge. Ordet er af fransk oprindelse og betyder egentlig bare, at forme på ny.

Jeg mener, derfor der bør italesættes en måde at forme arbejdsmarkedet på ny. Altså en arbejdsmarkedreform, og ikke dette stykvise arbejde, som pt. foregår, som eft. min mening minder om den am. verison af neolibralisme, hvorfor jeg også mener vi i DK er godt på vej til am. samfundsværdier, hvor alle er sin egen lykkes smed. Resten tager fanden.

Ja, jeg vil måske endda gå så vidt, at sige vi bør have en samfundsreform. Èn, hvor politikerne italesætter deres bagliggende værdigrundlag for hele samfundet.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat