Se enkelt indlæg
Gammel 06-12-2010, 21:23   #17
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja apropos børn, så har jeg lært min søn at arbejde siden han fik muligheden for at gå med aviser!
Og min betingelse for at han fortsat kunne bo hjemme var, at han ligeledes var i beskæftigelse, altså ingen slendrian hér. Her var det også et spørgsmål om økonomi, for han ville mægtig gerne have bestemte mærker sko og tøj, tja....og så måtte han jo selv arbejde for det, for JEG havde ikke råd til det.

Tror også man skal passe lidt på med at dvæle ved den tanke, at arbejde er slaveri, og at alle der bliver sendt ud og lave noget, generelt synes det er forfærdeligt. Der ér altså en masse mennesker i fx Holland som er mægtig glade for de nye regler og som føler at disse regler skulle have været indført for flere år siden. Jeg har også talt med pensionister under 40, som ser det som en håndsrækning og ikke en straf og dermed håber det bliver en realitet.

Folk er jo forskellige.
Folk ER forskellige ja, helt sikkert, og jeg er da enig med dig i at mange vil have glæde af at komme i det her udviklingsforløb, men at skære alle over en kam grundet at penge > menneskeliv er bare ikke logik i min verden, for det VIL være hvad der sker, er jeg 100% overbevist om hvis det går igennem som det er nu.

Der er da MANGE der elsker deres arbejde, gjorde jeg selv for nogle år tilbage, eller - jeg havde intet imod at tage til det, og havde det fint med det, men som sagt det de gør nu er at skære alle over en kam, uanset hvad man har været igennem og hvor syg man er.

De vil gøre det umulige muligt, og kort og godt bliver psykiatere/psykologer jo ubrugelige på det punkt her halvt om halvt, dette værende ment på eksempel som mit eget som mange andre er i, hvor man HAR været igennem LANGvarige psykolog behandlinger, og psykiatrisk behandling uden virkning.

Det her de kort og godt jo vil smide (navnligt) unge ud i et endeløst forløb for " nåårh, de 5 år virkede ikke ?, det kom godt nok som en overraskelse, men vi tager da lige 5 år til, det KAN jo være " ... HVOR ER DE MENNESKELIGE VÆRDIER BLEVET AF spørg jeg ! - Alskens udtalelser bliver jo lige til at smide i skraldespanden hvis det her går igennem da det ikke vil være det papir de skrevet på værd, indtil man fylder 40, og man kan se tilbage på at man lige har mistet 5-10-12-18-20 år af sit liv grundet de ville lege forsøgskanin med en eller mange tusind folk.

Hvis der er noget menneskeligt i det vil jeg gerne vide hvor, for det jeg ser er fortvivlelse / pinefuld ventetid / se tilbage på fortid hvad man har været igennem / ekstrem forværring af sygdom som nok de fleste vil mærke til på den ene eller anden måde.

Som en anden skrev her, så er forværring for eget vedkommende også trådt i kraft mere end nogensinde, og det mærkes psykisk, men også fysisk nu!

Så ja, som forslaget er lagt op nu så har jeg MEGET imod det, og hånden på hjertet, "han snakker" etc, så tror jeg for eget vedkommende ikke at jeg holder til deres kloge "udviklingsforløb", jeg har intet tilbage grundet det rådne system alligevel, skal jeg pines mere så ser jeg ikke voldsom stor grund til at blive her når hver dag blot skal være en kamp for at være her for ingen nytte.

Jeg er mildt sagt... skrækslagen ! /cry !
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat