Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2010, 00:00   #13
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 17
Falkes er ny på vejen
Helenekr:

Ja, det kan jeg godt forstå at du ville! Jeg skriver jo også netop, at der intet er i vejen med et udviklingsforløb, hvis det er noget den unge bliver sat på så snart sygedagpenge er udløbet - eller måske endda før, hvis der er belæg for det (hvis man vurderer at den unge ikke kan blive rask inden sygedagpengene udløber - hvis den unge da overhovedet er berettiget til sygedagpenge). Det skal ikke være "allersidste løsning" men noget der skal gøres fra starten

Og så skal man højst holde dem i et udviklingsforløb på højst 5 år - og hvis der ingen bedring er efter de 5 år, så kan de komme på ftp - OG evt få tilbudt et udviklingsforløb mere, når de har haft ro på i noget tid. Et frivilligt et, vel at mærke. Hvis vi taler psykiske sygdomme er man jo højst sandsynligt i et løbende, vedvarende forløb hos en psykiater og som ung kan man komme i OPUS som også hjælper på alle mulige leder og kanter - så der ER allerede tilbud til os unge som løber sideløbende med kommunens udredning (som det er nu) - og det bliver ikke taget fra den unge, bare fordi den kommer på ftp. Og dermed er man jo fortsat i behandling med medicin etc gennem psykiatrien.

Nogle af os har bare brug for ro til at være os selv og få styr på vores hverdag. Jeg fungerer fx allerbedst hjemme og bliver endnu mere syg, hvis jeg skal ud i alle mulige "tilbud". Det stresser mig for meget. Men jeg afviser ikke at hvis jeg kom på ftp, at jeg så måske rent faktisk ville blive i stand til at gennemføre et udviklingsforløb eller lign. på sigt! Når jeg selv kan magte det. forhåbentligt! Jeg ønsker ikke andet end at blive rask og fungere normalt og forsørge mig selv

Sidst redigeret af Falkes; 04-12-2010 kl. 00:03.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat