Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2010, 22:47   #13
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Har du ikke en kopi af den helbredsattest?
Der i må stå mere/andet end kun det sagsbehandler VÆLGER at bruge, det skal du så til gengæld bruge *ss*

Der ud over skal du selvfølgelig bruge sagsbehandlers ting modsat, og spørge efter hvilket arbejde der opfylder:

rolige omgivelser uden stress
enkle velafgrænsede arbejdsopgaver
kontakt til kun få personer
ikke fysisk belastende arbejdsfunktioner
undgå statiske arbejdsstillinger for skulder/nakke
undgå ensidigt gentagne arbejdsbevægelser
undgå "farlige" maskiner
undgå arbejde i røgfyldte/støvende omgivelser

OG som vil betale fuld løn for det.

Her vil det være ret nyttigt at vide hvor det er han gerne vil revalidere dig, jeg tænker, nok noget kontor ell, men her får du så et problem med:
rolige omgivelser uden stress
enkle velafgrænsede arbejdsopgaver
kontakt til kun få personer
undgå statiske arbejdsstillinger for skulder/nakke
undgå ensidigt gentagne arbejdsbevægelser

Du er nød til at gå ind og... hvordan kan dette opfyldes under normale vilkår?

Samtidig må du endelig ikke afvise samtalen med en erhvervsvejleder, men i stedet tage dine skåne punkter med, og igen stille spørgsmålet, hvilket job opfylder det under NORMALE vilkår?

Ravlidering er jo en kontrakt dig og kommunen i mellem, dvs ingen underskrift ingen kontrakt, og de kan immer væk ikke tvinge dig til at skrive under (men så risikere du at ryge direkte på KHJ) Du kan også vælge og sige til din sagsbehandler at du gerne indgår revaliderings kontrakten, men i revideret form, så den passer på din situation.
Der kan du så vælge at forlange at få indskrevet at revalideringen skal fungere som en arbejds prøvning, og at hvis det ikke lykkes, overgår du til en fleksvisitering, eller et nyt revaliderings forsøg, og IKKE det ordinære arbejdsmarked.

Du skal huske, at rækkefølgen er alm job så revalidering (som OFTEST, men ikke altid) er til alm job, så fleks og til sidst FP. Når det er vurderet/afklaret at man ikke kan revalideres, skal det vurderes/afklares om man kan fleks, kan man ikke: det heder det FP. Men kommunerne SKAL tage det i den rækkefølge, derfor SKAL det først afklares om du kan reva, og det vurderes af sagsbehandler at du kan, så er der altså kun en ting der kan modbevise det, og det er at du fysisk beviser at du ikke kan. Og ja det kan du godt resikere at skulle bevise nogle gange, før de vil gå videre til næste skridt.

Jeg står faktisk selv lidt det samme sted, sagsbehandler vurdere at jeg kan revalideres, mens jeg selv og alle læger så absolut IKKE er enig i den vurdering, tvært om, hælder lægerne mest til en FP, men dog mener de at det vil være okay at forsøge fleks (men det fordi jeg meget tydeligt siger at det er det jeg vil, fordi jeg ved jeg kan)

Der til må vi ikke glemme §7a, inden en foranstaltning ophører skal kommunen tage stilling til hvad så, og i umiddelbar tilknytning, til stansningen starte hvad så, løsningen, så man ikke står en periode uden en plan.

Nå men det er altså sagsbehandlers vurderinger kontra de kloges ord du skal have fat på, og du må gerne forlange at få svar på, hvordan sagsbehandler kommer frem til at det i fremtiden ikke kræver skånehensyn, så store at et ordinært job, ikke vil være et problem.
Tusind tak for jeres råd.
Min sagsbeh. ser mig arbejde inde for montage og pakke
Jeg har fået revalideringen engang før, der tog jeg en uddannelse, som jeg kun genførte fordi skolen viste MEGET hensyn, normalt var man blevet smidt ud for længst. Derefter fik jeg arbejde, jeg håbede jo at jeg kunne klare det, men nej...
Jeg tænker også hvilken arbejdsplads vil have mig med alle de hensyn - det er da ingen virksomhed som vil bruge penge på.

Jeg har en psykisk diagnose, som psyk. afdelingen har stillet, men også psykologen har stillet nogle andre diagnoser. Og det har været ud fra nogle papir jeg skulle udfylde.
Min sagsbeh. snakkede på et tidspunkt om at jeg skulle til en specialpsykiater, for at finde ud af hvad jeg fejlede. Spl fra Mobilteam ville gerne med, så jeg ikke sad alene.
Men det er har gået fra igen Min læge har skrevet i helbredsattesen at jeg kan arbejde 2-3 timer om dagen. Og at migræne og epilepsi er varig lidelse. Også psykologen og psyk. spl. siger også at min svær dep. ikke bliver bedre.
Puha jeg synes det er svært.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat