Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2010, 22:32   #27
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Der står faktisk lidt mere om i artiklen

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvorfor bliver du ved med at fremhæve det hvide snit?
Der står jo i artiklen (og jeg sakser gerne)..

'Den nye metode adskiller sig blandt andet fra det hvide snit ved, at lægerne ikke skærer noget over i hjernen, og at elektroderne kan fjernes igen'
Citat slut.

Der er jo ikke noget farligt i metoden, og er den samme metode du henviser til mht magneterne - i Danmark er man bare ikke så god til kildehåndtering og informationspålidlighed. Men jeg har læst en del om det i The medical journal og i ugeskrift for læger, og indgrebet er HARMLØST og rigtig mange mennesker har fået det SÅ godt efterfølgende.
Så jeg forstår ikke hvor du får det der med de kirurgiske indgreb fra??
Der står i artiklen, at:
Dyb hjernestimulation er afprøvet på under 100 patienter på verdensplan, men mange danske psykiatere og neurokirurger skeler interesseret til metoden, uanset at psyko-kirurgi rent historisk har et belastet ry som behandlingform.

Der står også i artiklen, at:
Der er en række etiske overvejelser, vi må gøre, når vi står med en kirurgisk behandling, der kan ændre komplekse kredsløb i hjernen, der er afgørende for vores psyke. Det er ikke urealistisk at forestille sig, at vi med elektroder kan ændre og forbedre mange funktioner i den raske hjerne, for eksempel hukommelse og indlæringsevne, og så er vi for alvor havnet på en glidebane med uoverskuelige og skræmmende konsekvenser.

Det er netop på den måde som jeg læser den artikel.

Sidst redigeret af Karo; 10-11-2010 kl. 22:50.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat