Emner: Tortur !
Se enkelt indlæg
Gammel 21-09-2007, 09:52   #38
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he det er godt nok en svær en for på den ene side er vi vel ening om at folk ikke skal udsættes for farlige stoffer på deres arbejdsplads ( og det er det jo ) men på den anden side så vil man også have frihed til at gøre som man vil ...

Jeg syntes det er ok at henstille kraftigt til at borgeren ikke ryger mens hjemmehjælpen er der og vil de ikke det, ja så må man sige til dem at de så må indstille sig på en anden hjemmehjælper, jeg er sten sikker på at der er hjemmehjælper der også ryger og ikke har noget mod tobakken , dem kunne man så give et fare tillæg

Loven er nu engang lavet så borgerne får mindre og mindre at sige og bestemme i deres eget liv og så længe det er sådan og vi bliver ved at stemme big brother ind i regering så må vi tage konsekvensen af det og det må kommuner og regering også , og det vil så sige at vi må indstille os på sådan noget som personale mangel og borger der bliver sure...

det er ok man henstiller til at folk ikke ryger og vil de ikke det, ja så må vi som samfund sige at hjemmehjælpen der ikke har noget mod røg skal have et faretillæg (også selv om vedkommen selv ryger )

den er straks værre når vi kommer til dagplejer jeg ville sq sige op og finde noget andet hvis det blev sådan som nogen kommuner vil have indført at der ikke må ryges i dagplejernes hjem , heller ikke når børnene ikke er der.

Så må man sætte bygninger til rådighed hvor dagplejerne kan passe børn eller lave flere vuggestuer det er ikke fair at myndigheder skal bestemme over folks hjem ...

Igen kan jeg godt forstå at børnene skal være i røgfri miljø, men vi kan ikke blive ved at trække regler ned over hovdet på dem er arbejder inden for faget og så bare regne med at de retter ind og lader myndigheder bestemme over deres liv og bolig ...

hmmm ryger debat *GGGG*

gamle på plejehjem .. det er sygt ...
den eneste fornøjelse de har tilbage og så må de ikke ryge , min søn fik job på et plejehjem han løb skrigende væk efter 3 uger og bruger nu sit sabbat år inden semenariet på et lager ...

på plejehjemmet måtte de gamle ryge 3 smøger om dagen på planlagte tider , det var lige ved at lave oprør blandt de gamle (gid de havde gjort det ) personalet tog så deres smøger og gik uden for og røg når de trængte og et kunne de gamle så sidde og se på (personalet måtte ikke tage dem med ud da det drejde sig om stærkt demente) men de havde sq ikke glemt hvad en smøg var....

Sidste uge var jeg på hospitalet til undersøgelser og uden for skulle jeg zigzagge mellem folk i rullestole og med dropstativer og sygehustøj, patienter der var ude og ryge

Kom med et brækket ben og gå med en lungebetændelse sygt

(det kan altså løses med rigtige ryge rum med det rigtige luft filter osv )
der er ingen grund til at jage syge og gamle ud i kulden eller at nægte dem at ryge , der var engang et frit samfund her til lands
  Besvar med citat