Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2010, 11:31   #95
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Henri, har du først fået varsling om stop af sygedagpenge idag?

Du skal jo have en indsigelsesfrist og en opdateret ressourceprofil inden der tages stilling til din sygedagpengesag jf. retsikkerhedsloven §7a.

Og som Popiae påpeger er det jo temmelig tvivlsomt om du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, når du er så syg og smerteplaget som du er, og at det handler om at lægerne i samarbejde med dig søger at finde noget medicin der kan forbedre din livskvalitet og ikke din arbejdsevne?

Jeg ved godt at det kan være svært at indse hvor syg man er blevet og hvor lidt man kan, det være sig både i hjemmet og i forhold til arbejdsmarkedet.

Jeg har selv været hele møllen igennem, hvor jeg bare ikke ville indse at jeg var færdig på arbejdsmarkedet og det var dæleme hårdt

Pga. kommunen også nægtede at sende mig i arbejdsprøvning (de mente ikke jeg var helbredsmæssigt afklaret) besluttede de at stoppe mine sygedagpenge. Jeg var lige som dig dybt fortvivlet, og jeg endte med at smide en ansøgning om pension på bordet (en §17) for ikke at havne på kontanthjælp de 3 mdr. det tager at få afgjort sagen om pension.

Jeg kan heller ikke se at du har nogen anden udvej, når de nu ikke vil afklare dig i forhold til arbejdmarkedet og at du derfor ryger på den af mig forhadte ægtefælleforsørgelse.

Hvad du skal skrive i din indsigelse, skal jeg lige tænke lidt over; men det må, i hvert fald, handle lidt om, at man end ikke har søgt at arbejde hen i mod et fleksjob og §7a

Jeg kunne nu også godt have tænkt mig at din læge/reumatolog havde været mere specifik i prognosen af din fremtidige funktionsevne, for det havde måske kunne have skaffet dig en fleksbevilling selvom du ikke er færdigafklaret?

Føler både med dig og din datter og ved du har brug for en masse
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat