Se enkelt indlæg
Gammel 15-09-2010, 11:49   #30
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Amalie
Kan også kun anbefale Bente Danneskiold-Samsøe, hun er virkeligt dygtig og pengene er givet godt ud, for man får vished...

Jeg var hos hende i april md. i år og fik endeligt sat navn på hvad der var galt. Og fik lige en diagnose mere med HMS, som jeg først for nyligt har opdaget faktisk også driller mig, men sådan kan det jo gå

Hun er en af de dygtigste i landet, hvis ikke den dygtigste indenfor området reumatologi og hun giver ikke bare diagnosen fibromyalgi hvis ikke den er god nok. Ved at nogen kommuner har været af den opfattelse at hun bare diagnostisere som vinden blæser. Men det gør hun ikke. Har kendskab til nogle som netop ikke fik diagnosen fibromyalgi, men havde helt andre årsager til deres kropsproblemer. Så hun er bestemt kompetent.

Selvom det koster kr. 2000 så er pengene givet godt ud, man får vished. Og med Bente's mangeårige arbejde indenfor området (hvis det ikke er fibromyalgi) kan det være hun kan "opdage" hvad der så er galt.

Fibro
Fibromyalgi er er somatisk sygdom (somatisk betyder legemlig/organisk) så den er altså god nok når de siger du har en somatisk sygdom.

At kommunerne prøver alt hvad de kan for at få stemplet os som psykisk syge/deprimerede osv. er bestemt ikke noget nyt. Den blev jeg også mødt med: Er du sikker på du ikke er deprimeret?
Heldigt for mig viste en psykologsamtale hos kommunens egen psykolog at hun ikke fandt noget galt med min psyke og heller ikke nogen depression.

Har en ung veninde som af kommunen blev trukket i sygedagpenge, fordi hun ikke kunne holde til deres aktivering og måtte gå hjem flere gange. Alene af den grund at hendes sagsbehandler ikke kendte til fibromyalgi og mente at det var psyken den var gal med og at hun da vist bare skulle tage sig sammen! Hun havde så en god læge som lige fik gjort kommunen opmærksom på at det her altså var alvor!


AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat