Se enkelt indlæg
Gammel 10-08-2010, 14:56   #4
Blomsterglad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Blomsterglad er ny på vejen
Du kan foreslå din læge, at sende erklæringen "Forslag til medicinsk sagsbehandling". I denne erklæring kan din læge - hvis han vil og mindst kan - præcisere de elementer, som ikke er tilstrækkeligt belyst i statusattesten.

"Forslag til medicinsk sagsbehandling" kræver ikke nogen anmodning fra Jobcenteret, men kan anvendes, hvis en læge på eget initiativ tænker, at der er forhold som Jobcenteret skal gøres opmærksom på.

Din læge eksempelvis skrive noget i retning af.... "Min patient har rettet henvendelse i konsultationen, fordi der tilsyneladende er uvished omkring enkelte elementer i den tidligere indsendte statusattest. Derfor vil jeg her præcisere følgende.....". Husk at videregive sagsbehandlerens hints til lægen.

Men det kræver, at din læge er samarbejdsvillig omkring det, for det er ikke noget som han på nogen måde er forpligtet til. De øvrige erklæringer besvares kun efter anmodning fra Jobcenteret - og jeg kan næppe forestille mig, at de vil indhente yderligere hvis de finder, at din sag er tilstrækkeligt belyst.

Ovenstående forudsætter naturligvis, at din læge kan udtale sig mere præcist omkring din helbredstilstand. Kan han ikke det, ja, så vil statusattesten uundgåeligt være upræcis i sin ordlyd. Så skynd dig at kontakte din læge for at undersøge, om han vil medvirke til ovenstående.

Håber det lykkedes for dig.
Blomsterglad er ikke logget ind   Besvar med citat