Se enkelt indlæg
Gammel 09-07-2010, 15:33   #31
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jamen jeg forstår slet ikke, hvorfor alle tror, at alle hjemmehjælpere ville snyde, hvis de skulle hjælpe deres borgere med at udfylde et skema. Jeg kender godt nok mange hjemmehjælpere der hellere end gerne ville have, at de ældre klager, hvis der er noget at klage over. For det er den eneste måde, det kan blive bedre på!!
Jeg har selv arbejdet steder, hvor vi har opfordret folk til at klage og også hjulpet de, der ikke selv kunne, med at udforme en klage. For klager ingen, så ved ingen heller at der er noget galt.
Problemet er, at nu har en håndfuld ældre borgere udtalt sig til pressen, og så er hele befolkningen straks enige om, at sådan opfører alle hjemmehjælpere sig, og ingen borgere er tilfredse med deres hjælp! Det passer bare IKKE!
Der findes mange glade og tilfedse modtagere af hjemmehjælp derude, det er bare ikke dem, der kommer i TV! Så derfor kan målingerne jo godt passe, men der vil altid være nogen der ikke er tilfredse og hvor det helt bestemt kan gøres bedre, men fordi TV2 har interviewet 5 personer, så behøver det jo altså ikke gælde resten af hjemmehjælpsmodtagerne. Men det er åbenbart folks logik...

Til det med om man må køre før eller ej; altså det er jo folks private hjem du besøger, så hvis datteren har været og lave arbejdet og borgeren beder dig om at gå, så kan du jo ikke bare blive. Vi skal respektere, at borgeren bestemmer i eget hjem; gjorde vi ikke det, så ville det også blive slået stort op i pressen!
Hvor ser du lige i denne tråd, at nogen skriver ALLE hjemmehjælpere?

Jeg tror da på, at de fleste hjemmehjælpere passer deres job og også yder en tak til i påkomne tilfælde, men derfor kan man jo godt have en mening om at det der ses og læses i pressen i disse dage, er under al kritik.

Godt at der er sat fokus på problemerne og at der bliver sat hårdt ind - også for de hjemmehjælpers skyld, der passer deres arbejde.

For min skyld må TV gerne lave mere af den slags "oprydningsarbejde" rundt om i kommunerne, uden at det nødvendigvis er alle kommunalansatte der skal hænges ud - virker og virkede tingene som de skulle, så var både k10 og pressen overflødig.

Men det går da meget "godt" - her og der
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat