Se enkelt indlæg
Gammel 28-06-2010, 22:11   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
100 procent - og folk i match 3 bliver da heller ikke aktiveret...

Men det er (trods alt) de færresten der ikke ville kunne klare en time eller to på sit arbejde, og der vil man da som kommune helt sikkert udnytte det - de har rent økonomisk ikke råd til at lade være...

Men KAN folk ikke det, så skal de SELVFØLGELIG heller ikke.
Kan ikke sige hvordan det er hos andre Jobcentre, men hos mig tager vi en snak med de sygemeldte ift. den lovgivning, og om de kan aktiveres i mere eller mindre grad.
Mener folk ikke det (og er som regel enig med dem - dog ikke altid), så beder vi om lægeoplysninger hvor vi spørger om en specifik mulighed for aktivering - f.eks. den lille delvise raskmelding, en praktik på egen arbejdsplads, eller et kursus.

Jeg skal ikke spille kommunens mand eller noget, og har sådan set haft den holdning, også før lovændringen - men jeg mener faktisk, at langt de fleste vil have mest gavn af, at komme uden for deres eget hus, selv hvis det bare er under de 10 timer om ugen, og at folk der har været ude og i gang, uanset hvor lidt det er, har nemmere ved at komme helt igang igen bagefter...
Og nej, det gælder selvfølgelig ikke alle, stærkt angst ramte, folk der får kemo osv. har overhovedet ikke gavn af det - men det er så her at jeg vil tillade mig at stole på både egen og lægens faglighed! - Men bare rolig, mest lægens
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat