Se enkelt indlæg
Gammel 16-06-2010, 15:45   #1
nille1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2010
Lokation: Holbæk
Alder: 44
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
nille1979 er ny på vejen
Adhd.... Ikke en sygdom!!!????

Hej til Alle herinde...

Jeg fik for ca tre måneder siden konstateret ADHD... 30 år gammel, og jeg havde ikke den fjerneste idé om, at det kunne være derfor jeg ikke er "normal". Det ved jeg så nu.. Samtidig er det så også ved at gå op for mig, hvad medicin mod ADHD koster. Jeg er stadig igang med at blive doseret, så jeg har ingen idé om, hvad det ender med at koste mig. Men hvis jeg går ud fra det jeg får lige nu, så vil det på et år, FØR tilskud, blive 56000kr. Jeg ved godt, at jeg, når jeg kommer over 16000 kan søge kronikertilskud, men det er jeg ikke endnu. Og på kontanthjælp, er det pænt dyrt hver måned, selvom jeg for længst er kommet på 85%.

Jeg søgte så i sidste uge en §100 (med rådgivning fra kommunen) Og i dag ringer sagsbehandleren så til mig og siger, at hun selvfølgelig godt vil behandle min ansøgning, men at det fra ankestyrelsen er besluttet, at ADHD ikke er en sygdom, man kan få økonomisk hjælp til via en §100!!?????

Så nu er mit spørgsmål til jer vidunderlige og vidende mennesker herinde...

Kan det være rigtigt?? Er der nogen der har erfaring med det, eller har hørt om det før???
Og ved i måske, hvor jeg selv kan undersøge det???

Håber virkelig I kan hjælpe mig...

Skønne sol og sommerhilsner

Nille
nille1979 er ikke logget ind   Besvar med citat