Se enkelt indlæg
Gammel 16-05-2010, 13:21   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nu skla det jo siges at man kan alså også selv være skyld i stress nogne kan bare klare 70 tiemr ugenligt andre kun 10 tiemr så stresser de ikke kun regerings skyld det er hele samfundet skyld alt lige fra stjerne mærkevare tøj osv hvis man har små børn hvis datter er i byn osv ja lyder dumt men er desvære rigtigt.du har fået et skatte smæk på 10 kr osv de kan give en stress så der er mange former for stress og mange man kan give skylden.regering en selv konen kæresten ens børn osv listen er lang

Superkok tag endelig ikke fejl af at jeg mener at den enkelte selv også kan gøre meget ved stress og i forhold til stress...

Jeg brugte i tidrenes morgen stress som en kick for det kan man få af det, men der er bare det at mange parameter er med i stress , feks kan det være jeg kan klare en trejdedel af det du kan klare og så få stress , der er mange aspekter der deltager i det ...

Men det hjælper ikke at man på arbejdspladser pacer medarbejdere frem og glemmer at det er forskellige mennesker man har med at gøre , og det hjælper ikke at vi som mennesker ikke tænker på os selv og siger fra (også selv om det kan koste jobbet )

Da mine unger var små havde jeg en mand der kørte lastbil 18 ud af 24 timer og sov resten af tiden, jeg havde fuld tidsarbejde som teamleder og jeg kunne ikke finde ud af at være teamleder , jeg duer ikke til at sige til andre at de skal komme først og andre at de skal gå sidst uden selv at deltage, så jeg kom først og gik sidst (og så kunne mange dage godt løbe op i 10-12 timer ) samtidig skulle jeg lige finde nogen til at hente børn og fodre dem af til deres far kom hjem , var jeg heldig kunne jeg lige nå at se dem inden sengetid , samtidig havde jeg en søn med en god fodbold evne så han klarede at spille på ikke mindre end tre hold og hver gang mente jeg at jeg skulle være med og heppe (har været forfærdlig ha ha ) og en anden søn der red og skulle have hjælp til lige at kaste sadlen på hesten (hans egen ) og ja så sad jeg i skolebestyrelse og boligbestyrelse ..

så jeg har nok bedt om at ende hvor jeg gjorde, men ingen tvivl om at jeg elskede alt hvad jeg lavede og jeg elskede den fornemmelse jeg fik af at have så travlt hele tiden ....

Så jeg mener at nogen mennesker ikke selv kan se hvad der sker omkring dem, og for mig endte det da også med hovedpine en dag og jeg gik hjem for lige at komme til lægen og kom aldrig tilbage igen ... til stor overraskelse for mig og mine omgivelser ...

Jeg mener at vi alle har et ansvar for at kigge lidt til hinanden og evt lige give lyd hvis der er fare signaler vi kan se ... jeg ved at jeg selv gør det og pt har jeg en veninde jeg kan tale med den ene dag og dagen efter kan hun slet ikke huske at vi har talt sammen, det er skræmmende og hun bliver død ked af det når det går op for hende at hun har det sådan (mange gange ved man det jo ikke )

Jeg er i hvert fald glad for at jeg har lært og er blevet undervist i at håndtere stress men som du også skriver så er det mange faktore der gør det og lige pt er det jo i mit tilfælde ikke arbejde

Men ting der foregår oppe i mit hoved og helt sikkert jeg vil til hver en tid heller have travlt irl end i mit hoved

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser

Hejdien:
Ja, du må være en af de heldige... mht til dine læger og så stress..

Takker for det der link.. jeg har brugt den test flere gange, men det er da vist mere end 1 år siden jeg sidst har gjort det... og var der lyd på så ville gong-gongen lyde... jeg kom helt op i det sorte felt.. Jeg vidste jo godt at den test ikke ville være så god, men alligevel er det noget øv øv ..

For nogle år siden blev jeg sendt til en psykolog... min sagsbehandler mente at han kunne ordne min ødelagte skulder.. både mht bevægelighed og til smerter .... og efter 4-5 timer .. en hulens masse spørgsmål og svar - lege med byggeklodser .. se på blækklatter osv osv, mens han sad med hans dumme stopur ... så kom han frem til kronisk meget meget lav stresstærskel..
Men han kunne ikke fixe min ødelagte skulder!!

Hvad mener du med fib .. er det fibromyalgi eller ??
Og så var jeg lige inde og læse om kronisk træthedssyndrom... puha.. det var ligesom de havde set på mig og så skrevet sympt op som jeg har det..

Depression har jeg heller ikke mærket synderlig meget til....

Uha.. ville ønske at min stress gjorde så jeg lige tabte mig... jeg er stoppet med at ryge.. og den procces gik så let at jeg ikke tænker og har tænkt over at jeg propper en masse snolder og guf i mig.... resultat... mange kg er der smuttet på sidebenene - øv øv

Og du har ret i at stress er noget underlig noget.. det er ihvertfald ikke noget som man skal spøge med.... og så skraldgriner jeg lige.. jeg har jo bare slået det hen i mange år..... og lukke stadig øjnene for det..

Heidi vil det være ok at jeg skrive en mail privat til dig??



Lone
Du skriver bare , brug evt pb hvis det er

Og ja fib er fibromyalgi bare skrevet med en snert af dovenskab
  Besvar med citat