Se enkelt indlæg
Gammel 11-05-2010, 00:21   #22
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg ville istedet satse på forlængelse ud fra stk 4, dvs afklaring til enten fleks eller pension.
Således kan du få sygedagpenge indtil afklaring.

§17 er alt for usikkert efter min mening, og får du afslag mister du sygedagpenge.

Psykiateren bør netop beskrive dine behandlingsmuligheder, og hvad de kan føre til. Feks at du kun får forbedret livskvalitet og ikke forbedret arbejdsevne.
Således er de nødt til at bruge din arbejdsprøvning, idet din arbejdsmæssige tilstand således er varig.
Frem for alt, hvis du vurderes til IKKE at kunne komme tilbage til ordinært arbejde, ligesom sociallægen åbenbart har, står du stærkt i frohold til stk 4.

VH Popiae
Tak, Popiae, men nu er jeg jo på nippet til at miste mine sygedagpenge under alle omstændigheder... Så dem når jeg sikkert at ryge af, inden kommunen får taget sig sammen til at vurdere de nye oplysninger, der forhåbentlig kommer ud af min samtale med psykiateren i morgen.
Med andre ord: Jeg er dybt i tvivl om, hvordan jeg griber det videre forløb an her i de kommende uger.

Endnu et spørgmål, for jeg er virkelig på gyngende grund her og rædselsslagen ved udsigten til, at kommunen stopper mine sygedagpenge 31. maj. (Har været på kontanthjælp flere gange tidligere i mit liv, har kæmpet for at komme ud af det cirkus, har også undersøgt, hvad jeg vil få udbetalt, hvis jeg kommer på kontanthjælp og kan ikke se, hvordan jeg klarer en i forvejen yderst beskeden tilværelse (får sygedagpenge på baggrund af dimittendsatsen, da jeg gik direkte fra uddannelse på dagpenge og dernæst blev sygemeldt) for det beløb, der er til overs, når de faste udgifter er betalt.) Psykolog og evt. medicin bliver der ikke penge til, og da slet ikke råd til at rejse efter de eneste to nære sociale kontakter, jeg har.

Altså, her en kort opridsning af min aktuelle situation: Har tidligere modtaget afgørelse om, at mine sygedagpenge stopper efter 52 uger d. 31.maj 2010. Har formuleret en klage, som jeg selv finder velbegrundet og har haft til gennemlæsning hos en socialrådgiver, der er tilknyttet min A-kasse (da min fagforening ikke ønskede at hjælpe), men har endnu ikke sendt den.

I første omgang har jeg så (i sidste uge) sendt et brev til min sagsbehandler og udtrykt min undren over, at kommunen har truffet afgørelse om sygedagpengestop på trods af § 7a, og har samtidig meddelt hende, at jeg forventer, der vil komme nye oplysninger med mulig opsættende virkning inden månedens udgang, da jeg har aftale hos psykiater d. 11.05 og dagen efter skal til samtale hos min nye læge.

Sagsbehandleren har nu meddelt mig i et brev, at man nu vil udsætte afgørelsen om stop af sygedagpenge, så jeg "indenfor et par uger" kan nå at fremkomme med mine nye oplysninger, hvorefter kommunen så vil revurdere den første afgørelse, som imidlertid på det forhåndenværende grundlag fortsat fastholdes. (§ 7 a kommenterer hun slet ikke i det brev, gentager blot begrundelsen for tidligere afslag af forlængelse i henhold til § 27 stk. 1 nr. 1-7. I en vedlagt skrivelse med titlen "Udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpenge" skriver min sagsbehandler så: "Som tidligere meddelt i brev ophører din sygedagpengeret d. 31.05.10" hvorefter der refereres til de relevante punkter i § 27, og skivelsen fortsætter så "Der kan ikke træffes afgørelse om forlængelse på det foreliggende grundlag, da du i rev af 28.04.10 oplyser at du i løbet af maj måned vil vende tilbage med oplysninger der kan have betydning for din sag. Dette indebærer, at din sygedagpengeret udløber d. 31.05.10."

Mit spørgsmål lyder nu: Hvordan skal jeg forholde mig med hensyn til min klage over den oprindelige afgørelse (som jeg jo risikerer, at kommunen fastholde - og sygedagpengestoppet effektueres jo under alle omstændigheder pr. 31. maj)? Skal jeg indsende min klage inden den oprindelige tidsfrist, eller skal jeg afvente resultatet af kommunens revurdering i henhold til nye oplysninger fra psykiater og ny læge?
Jeg er så bange for at komme i klemme på grundlag af en teknikalitet, og desuden forudser jeg, at kommunens revurdering ikke når at foreligge, før vi har rundet datoen for mit sygedagpengestop.

Sidst redigeret af Stezu; 13-05-2010 kl. 00:25. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat