Emner: sygedagpenge
Se enkelt indlæg
Gammel 17-04-2010, 12:48   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
[QUOTE=Hejdien;101198]AJ det er da et dårligt råd , det er jo bedrageri hvis man gør det , så det kan bestemt ikke anbefales jeg ved godt at det kan være uoverskueligt alt andet , men at begynde at udøve bedrageri det er dog det værste man kan gøre, a-kassen skal desuden se lægepapir og man skal skrive under på en tro og love erklæring.
QUOTE]

Jep jeg ved det, er heller mit bedste råd nogensinde, ikke særligt godt formuleret...

Men der plejer at være en grund til at at man stopper sygedagpenge før tid pga § 7, og mange ved ikke, at man godt kan stille sig til rådighed ved A-kassen med skånehensyn, så længe man bare står til rådighed for 37 timer. Så man må f.eks. gerne sige at man ikke kan have tungt arbejde, løftearbejde osv.
Det var vist egentlig det jeg forsøgte at sige

Og mht. mere ro, så er det fordi, at der trods alt går mere tid inden man bliver sendt i praktik, end der ville gøre på kontanthjælp, samt at det jo desværre er et faktum, at der ikke er de vilde job at få for tiden.

Men nej, man skal selvfølgelig ikke snyde, men man skal jo, ligesom når man taler med kommunen, være klar over hvad det egentlig er man siger.

Så, hvis man er i stand til at arbejde, bare der bliver taget hensyn, så ville det jo være en dum ide, at lægge ud med at sige i en samtale med a-kassen, at man er træt af at kommunen har stoppet sygedagpengene fordi man stadig er syg...

Jeg ved ikke om jeg fik forklaret det bedre nu
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat