K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Nyttigt at vide for Førtidspensionister (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Genvurdering af førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28785)

Camilla08 17-12-2013 22:45

Genvurdering af førtidspension
 
Hejsa,

Er der nogen, der kan hjælpe mig, så jeg kan få noget mere ro i hovedet.
Jeg fik endelig tilkendt førtidspension i 2012 efter en meget opslidende kamp med kommunen. Nu er der nogen, som har fortalt mig, at min pension skal revurderes hver 3. eller 5. år, er det rigtigt??? Kan jeg så risikere at miste min ret til pension hver 3. eller 5. år?????
Det kan jeg slet ikke overskue, at skulle igennem med års mellemrum

Håber nogen ved det.

glædelig jul til jer alle

hilsner fra Camilla

Vovse 17-12-2013 22:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Camilla08 (Send 292451)
Hejsa,

Er der nogen, der kan hjælpe mig, så jeg kan få noget mere ro i hovedet.
Jeg fik endelig tilkendt førtidspension i 2012 efter en meget opslidende kamp med kommunen. Nu er der nogen, som har fortalt mig, at min pension skal revurderes hver 3. eller 5. år, er det rigtigt???

Nej.

Hvis en tilkendt fp er med revurdering efter x antal år, så står det i pensionstilkendelsen.

Camilla08 17-12-2013 22:54

Det står ikke nogen steder. Der står jeg er tilkendt førtidspension pr 1/9 2012 og ikke andet.
Så skal den ikke genvurderes?

Webmaster 17-12-2013 23:05

Nej korrekt....så skal den IKKE revurderes...

Det er kun hvis det står på din tilkendelse at den skal revurderes....før den så skal det...

Står der ikke noget...så har du en fast pension...uden revurdering...

He he det var hele tre gange...håber du er mere rolig nu og kan holde en rolig jul...

Camilla08 17-12-2013 23:28

TUSIND TAK for svarene, nu er jeg mere rolig.

Glædelig jul til alle herinde.

Hilsen
Camilla

Ninja 17-12-2013 23:52

Jeg sætter da gerne en fjerde gang ind for Prins Knud!! Nej, nej og atter NEJ!!

Så god jul og godt nytår til dig og dine, herfra også.

:kram:

gonda 15-01-2014 07:16

intet er sikkert
 
Vi skal nok ikke føle os for sikker
Kommunen kan genoptage en pensionssag nårsomhelst de mener at der er sket ændringen i ens arbejdsevne.
Det er også derfor at mange ikke tør tjene lidt ekstra selvom man enlig gerne må.
Derfor skal I også være forsigtig med at udstille fritidsaktiviteter, rejser etc. på facebook eller andre medier.

Som Grete Schødts (tideliger formand for arbejdsmarkedsudvalg i svendborg) sagde: vi holder øje med jer

Ninja 15-01-2014 07:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af gonda (Send 294913)
Vi skal nok ikke føle os for sikker
Kommunen kan genoptage en pensionssag nårsomhelst de mener at der er sket ændringen i ens arbejdsevne.
Det er også derfor at mange ikke tør tjene lidt ekstra selvom man enlig gerne må.
Derfor skal I også være forsigtig med at udstille fritidsaktiviteter, rejser etc. på facebook eller andre medier.

Som Grete Schødts (tideliger formand for arbejdsmarkedsudvalg i svendborg) sagde: vi holder øje med jer

Det tror jeg de fleste af os herinde er helt med på!:)
Synes vi har været godt omkring Facebook og overvågning generelt, samt div farer ved ekstra tjanser i form af frivilligt arbejde mm.

Vi må heller ikke glemme, at vi står overfor et muligt regeringsskifte, hvor agendaen er, at allerede tilkendte førtidspensionen bør kunne revurderes....

Såå livrem og seler!!

jjsonn 15-01-2014 08:23

men skal nok også passe på at man ikke ødelægger sit liv med angst for hvad der kan ske hvis man lever sit liv.

gonda 15-01-2014 08:35

Fuldkommen rigtig, lev livet !

Man skal dog heller ikke være blåøjet og behøver ikke at udstille sit liv


Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 294916)
men skal nok også passe på at man ikke ødelægger sit liv med angst for hvad der kan ske hvis man lever sit liv.



Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension