K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Politikerne vil senere på pension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22245)

nocturne 24-03-2012 12:49

Politikerne vil senere på pension
 
Nu melder tv2, at politikerne vil hæve pensionsalderen, også for dem som er valgt før 2007.

Oplyser Per Clausen (EL) efter møde i Folketingets Udvalg for Forretningsorden.

SÅDAN

maruus 24-03-2012 12:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af nocturne (Send 215892)
Oplyser Per Clausen (EL) efter møde i Folketingets Udvalg for Forretningsorden.

SÅDAN


hmmmn - jeg vil gerne se det som en gennemført realitet før jeg kan tro på det:)

keld60 24-03-2012 16:50

Under 40 år bør de komme i udviklingsforløb, efter de 40 kan borgerne som en borgerservice afgøre hvem og om de kan komme på pension eller skal klare sig gennem sin ægtefælles forsørgerpligt. Men jo hurtigere de kan komme på pension....jo mindre skade kan de nå at forvolde

SÅrdnok! 24-03-2012 19:15

de skulle tage at få en uddannelse inden de fortæller hvordan vi andre skal gøre :p
de skulle også tvinges til at have mindst 10 års erhvervserfaring inden de kunne vælges til folketinget :o

imho er de alle forsynet med en manglende mental kapacitet, og bør derfor alle flexvisiteres - efter deres egne nye regler - de skal møde til visiteringen med timesedler, samt vitterlighedsvidner på at deres arbejde er udført til kundens/kundernes fulde tilfredshed og selvfølgeligt fagligt forsvarligt :confused:

supersus 24-03-2012 20:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! (Send 215940)
de skulle tage at få en uddannelse inden de fortæller hvordan vi andre skal gøre :p
de skulle også tvinges til at have mindst 10 års erhvervserfaring inden de kunne vælges til folketinget :o:confused:

Jep og de 5 af årene skal være som ufaglært på fabrik/slagteri eller lign på akkord, så de lærer lidt om hvordan det er ude i virkeligheden.:mad::mad:

Zastrow 24-03-2012 20:04

Jeg er meget i tvivl....
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af nocturne (Send 215892)
Nu melder tv2, at politikerne vil hæve pensionsalderen, også for dem som er valgt før 2007.

Oplyser Per Clausen (EL) efter møde i Folketingets Udvalg for Forretningsorden.

SÅDAN

I hvert fald er jeg sikker på at de ikke VIL, men at nogen fortæller dem, at det anstændigvis bør være sådan.

Også jeg vil se det, før jeg tror på det.

Det er jo så nemt at sidde med røven godt limet i taburetten - med adgang til alskens goder - og så diktere længere arbejdsliv, højere afgifter og skatter til alle os undermennesker.
*En helt anden sag er det at skulle leve efter samme regler selv...(hvis man på nogen måde kan slippe).

keld60 24-03-2012 20:09

Mon politikerne tror at virkeligheden er personer såsom Amalie, Gustav og hvad de nu ellers hedder dekære reality"stjerner"
Tror faktisk ikke de ville være dumme som
Statsminister Amalie
Udenrigsminister Gustav
Måske det ligefrem ville være en gevinst for det danske samfund.
I stedet for at græde villevi grine

keld60 24-03-2012 20:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Zastrow (Send 215951)
I hvert fald er jeg sikker på at de ikke VIL, men at nogen fortæller dem, at det anstændigvis bør være sådan.

Også jeg vil se det, før jeg tror på det.

Det er jo så nemt at sidde med røven godt limet i taburetten - med adgang til alskens goder - og så diktere længere arbejdsliv, højere afgifter og skatter til alle os undermennesker.
*En helt anden sag er det at skulle leve efter samme regler selv...(hvis man på nogen måde kan slippe).

Politikerne skulle jo gerne afspejle samfundet.
Førtidspensionister og ministre har det tilfælles at de er der hvor de er fordi de netop IKKEvil bidrage med noget godt tilsamfundet men hellere vil tilrane sig goder.
flexjobbere og folkevalgtepolitiker har det tilfælles at de selv har valgt deres job og andre har godkendt dem

Zastrow 24-03-2012 22:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af keld60 (Send 215955)
Politikerne skulle jo gerne afspejle samfundet.
Førtidspensionister og ministre har det tilfælles at de er der hvor de er fordi de netop IKKEvil bidrage med noget godt tilsamfundet men hellere vil tilrane sig goder.
flexjobbere og folkevalgtepolitiker har det tilfælles at de selv har valgt deres job og andre har godkendt dem

Ja - i den røde regerings øjne ser det vel sådan ud - lige p.t.

KUNNE virk'lig godt tænke mig - at bare en af landets "regenter" skulle komme ud for det, som vi - "underfolket" gør...(Det fryder mig meget, at de vragede politikere ikke kan få job - på grund af manglende uddannelse)
Undrer mig bare over, hvordan vi kan have sådanne personer til at regere og lede Danmark????

Politikerne gør det vel for at promovere sig selv, mens pensionister og andre på overførselsindkomster mest af alt sidder ufrivilligt i deres position.

Hvorfor mener du at flexjobbere selv har valgt deres job. Jeg tror de fleste flexjobbere er glade for at de - trods handikap og skavanker - stadig kan være en del af det "pulveriserende" samfund...- OG dermed bidrage med skatteydelser og arbejdsmarkedsbidrag -og hvad dertil hører.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension