K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   AKUT behov for enkeltydelse - lang sagsbehandlingstid. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18845)

annagw 10-08-2011 10:19

AKUT behov for enkeltydelse - lang sagsbehandlingstid.
 
En her hvor jeg er i arbejdsprøvning (hun er i aktivering) har svære smerter i ryggen. Det er en gammel skade som er blusset op i forbindelse med aktivering.

Hun har fået henvisning af egen læge til fysioterapeut.

Derpå mødt op på kommunen og søgt enkeltydelse til fysioterapi.

Hun modtog brev fra kommunen om at de er overbebyrdede og sagsbehandlingstiden derfor er 5 uger, i stedet for 3 uger.

Hun har AKUT brug for enkeltydelse til dækning af udgiften til fysioterapi. 3 uger var i forvejen helt hen i vejret da det er AKUT, og nu er det så forlænget til 5...

Hvad skal hun gøre?


Min bedste idé er:

Blive sygemeldt fra arbejdsprøvning af egen læge, således at jobcenter bliver involveret.
Jeg tænker, at de kan sætte gang i sagsbehandlingen da de jo ønsker at hun kan passe arbejdsprøvningen.
Men det syntes jeg nu er lidt uheldigt...

lillespir 10-08-2011 10:56

Hej Annagw
Jeg kan godt forstå hun gerne vil passe sin arbejdsprøvning, men hun må jo også forstå at hun kan risikere at forværre skaden / smerterne i ryggen, da det er blusset op under arbejdsprøvningen er det meget vigtigt at hun kontakter sin læge.
Jeg er helt enig i din ide, godt tænkt.
Hilsen Rita

MTVRV1 10-08-2011 11:14

er helt enig
stop mens legen er god
det er bare og sygemelde sig, inden skaden måske bliver varig

annagw 10-08-2011 11:31

Hun er i almindelig aktivering.

Hun var kommet i et værksted med udflugter hvor der ikke blev taget hensyn til, at hun ikke kan gå længere distancer.

Nu er hun kommet midlertidigt i computerværksted, men det er meningen hun skal tilbage til det andet. Men det skal der naturligvis laves om på.

Men sagen er at hun er kontanthjælpsmodtager på almindelige vilkår - ikke arbejdsprøvning osv.

Vovse 10-08-2011 11:31

Jeg mener, at hun skal snakke med sin læge om hvorvidt en sygemelding er relevant.

Derudover synes jeg, at hun skal skrive en mail til sin sb og sætte denne ind i problematikken.

For nogle år siden var jeg i en arb.prøvning hvor de, i samråd med min sb, mente, at jeg kunne have glæde af træning.
Enkeltydelse blev bevilget meget hurtigt, jeg skulle ikke engang skrive/dokumentere mine udgifter, for de vidste jo godt, at jeg ikke ville gennemføre træningen for egen regning.;)

så en enkeltydelse kan godt ekspederes hurtigt.

Men det vigtigste, vil jeg mene, er, at hun finder ud af hvad det er der har fået hendes skade til at blusse op, sådan, at hun kan undgå, at det sker igen.

annagw 10-08-2011 12:02

Det der har fået skaden til at blusse op er, at hun blev hevet med på en udflugt der endte med at have flere timer gående og stående, til trods for, at hun var blevet lovet at der ville være meget lidt.

Jeg har sagt, at hun skal ringe til sin sagsbehandler - men hun har haft sendt brev til vedkommende og sat hende ind i sagen.

popiae 10-08-2011 23:31

Derudover er lægeinddragelse vigtig for evt skadeerstatning, ved varig skade.

Skaden SKAL meldes, såfremt der bliver varig men.

Korrekt at der SKAL skrives, ikke ringes. Husk at hun får/tager kopi af skrivelse.

Er enig i at sygemeldning må være det rigtige indtil fys.behandling kan afhjælpe problemet!

VH Popiae

annagw 10-08-2011 23:37

Tak for jeres svar.

Jeg talte med hende i eftermiddag og ser hende først igen tidligst fredag.



Øvrige svar er ikke nødvendige.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension