K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   jobkonsulenten (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18040)

Mikkel-Nakskov 25-05-2011 16:16

jobkonsulenten
 
Hvad siger i til denne Jobkonsulenten møder personligt op på ens privat adresse og lægger en besked til ens børn med tlf nr. og at jeg skal ringe tilbage inden 16.30 ellers mister jeg min ledighedsydelse ,det skal siges at jeg startede hos anden aktør i sidste uge så derfor ikke hjemme.
Må man det ?
Mvh.Mikkel

Pip 25-05-2011 16:26

Det lyder godt nok vildt...

Du kunne jo være på hospitalet til en undersøgelse der tog hele dagen eller lignende...

L.S. 25-05-2011 16:35

jobkonsulent overskrider sine beføjelser
 
Nu kender vi ikke din samlede historie, men umiddelbart lyder det ikke som værende indenfor en jobkonsulents beføjelser, at troppe op på din privatadresse, og kommunikere gennem dine børn.

Fakisk finder jeg det helt og aldeles uacceptabelt, og jeg håber du dels har ringet og protesteret over dette, men også straks i morgen tidlig tager det med til ny Anden Aktør (eller en sagsbehandler på Borgerservice), og med deres hjælp får indgivet en KORT og præcis klage over hændelsen.

Lad dig ikke trække ind i et mareridt af akkumulerende fejl og lange klagegange uden forsørgelse i perioden, men FÅ DET STOPPET OMGÅENDE.

Mikkel-Nakskov 25-05-2011 19:11

Er overgået til anden aktør efter 1 år på ledighedsydelse,har fået en undskyldning pr.telefon her til eftermiddag af jobkonsulenten

MissMurphey 25-05-2011 23:03

klage
 
Derfor kunne det måske være en god idé at klage alligevel, så det bliver noteret i deres system, og statistikker, at de har begået en fejl.
Om ikke andet så for at hjælpe andre ved at få belyst episoden, for den er da total uacceptabel.
(Ved ikke om den er lovlig, men etisk set burde det da ikke være noget man gør)

Hejdien 25-05-2011 23:43

Nææ det er ikke lovligt og jeg ville da også klage i den grad om ikke andet så gør dig selv den tjeneste at sørg for at få skrevet episoden ned og sendt til din kommunale sagsbehandler, du kan sagtens skrive at der er givet en undskyldning men at du vil have det lagt ind i din sag...

Jeg personligt ville da have mere end svært ved at kunne stole på sådan en konsulent

Mikkel-Nakskov 26-05-2011 16:10

Så er klagen skrevet med hjælp fra mit forbund og sendt til jobcenter chefen[

MTVRV1 26-05-2011 16:14

super det manglede også bare
når noget er ulovligt er en fesen undskyldning ikke nok

Isabel 26-05-2011 16:29

Min mand har gjort det samme, da han var jobkonsulent og han er jordens sødeste menneske.Han gjorde alt for at hjælpe.
Men i dag, med hensyn til mig, ville han nok være meget pikeret, hvis det ringede på.Han har også forbud mod at lukke op.
Isabel

Vovse 26-05-2011 19:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Isabel (Send 164562)
Min mand har gjort det samme, da han var jobkonsulent og han er jordens sødeste menneske.Han gjorde alt for at hjælpe.

Ens reaktion må jo også afhænge af hele forhistorien.

Jeg havde f.eks. en super konsulent hos anden aktør, han kom for at aflevere sin afsluttende rapport, udenfor opgangen mødte han begge mine børn og spurgte om de kendte "mig", så min datter kom ind til mig med kuverten.
Jeg havde heller ikke løftet et øjenbryn hvis han var kommet personligt for at give en besked ell.l., for han var virkelig et ordentligt menneske.

Men havde det været et af de hundehoveder jeg tidligere har mødt i forbindelse med min sag, så var der dælme faldet brænde ned.:mad: :mad:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension