K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvordan er det med sygedagpenge? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13903)

Susanne2412 14-08-2010 18:13

Hvordan er det med sygedagpenge?
 
Jeg var i fleksjob fra dec.08, blev sygemeldt fra det d. 21. dec.09,
raskemeldt d.6.maj hvor jeg blev fritsstillet i opsigelsesperioden,
opsagt. pr.1.aug 10.

Sygemeldt igen fra d. 19. juli 10 og er det stadig fordi jeg ikke kan stå til rådighed.

Er af min læge blevet bedt om at overveje FP, så nu venter jeg på den lovpligtige samtale der er efter ca. 3 uger på sygedagpenge.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan ser det ud med antallet af uger på sygedagpenge, hvor tæller de fra og hvor lang er perioden, og hvad er der af evt. forlængelse?

Den 1. periode fra. d.21 dec. 09 til d.6.maj 10 er på 19 uger og 3 dage.
Og fra d. 19. juli og til nu er det 4 uger....

Enteneller 14-08-2010 18:54

Hej Susanne,

Er du så ikke på sygedagpenge nu ? Du har vel meldt dig syg over for kommunen eller din arbejdsgiver der fritstillede dig pr. 1 aug ?

Du burde kunne få sdp. da du har været i arbejde 13 uger/3 mdr før du blev syg og derved optjent dagpenge eller sygedagpenge retten. Således burde din arbejdsgiver have fået refusion i form af sygedagpenge fra 19 juli - 1 august og du efter opsigelses perioden sdp. med varighed på i første omgang 52 uger.

Sådan ser jeg det.

I øvrigt burde du også overtage evt. udbetaling af fx. tab af erhvervsevne som din arbejdsgiver har fået via din pensionsordning ved dem medens du har været syg.

Kh. EE

curls 15-08-2010 00:08

Er du fleksjobber og ledig og syg, forstår jeg ikke lige, at du er på sygedagpenge.. Man bevarer jo ledighedsydelsen, når man er syg og fleksjobber ifølge lovgivningen.

Enteneller 15-08-2010 09:41

Ja de regler kender jeg ikke til som syg fleksjobber, men det har du sikkert ret i Curls. Jeg angav kun reglerne for ansættelse på ordinære vilkår. ;)

Kh. EE

PiaCP 15-08-2010 09:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 118339)
Er du fleksjobber og ledig og syg, forstår jeg ikke lige, at du er på sygedagpenge.. Man bevarer jo ledighedsydelsen, når man er syg og fleksjobber ifølge lovgivningen.

Helt enig Curls:)

Susanne2412 15-08-2010 16:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 118271)
Hej Susanne,

I øvrigt burde du også overtage evt. udbetaling af fx. tab af erhvervsevne som din arbejdsgiver har fået via din pensionsordning ved dem medens du har været syg.

Kh. EE

Desværre kan jeg ikke få noget udbetalt, hvis årsagen til sygemelding er den samme som grunden til fleks, det fik jeg at vide for 1½ mdr. siden, så jeg går glip af en ellers god pensionsordning på enten et engangsbeløb på 185.000kr.(skattefrie) eller 14100kr. hver mdr. i 10 år(skattepligtige).
Jeg blev sgi noget sur da jeg opdagede dette....

Enteneller 15-08-2010 18:16

Åhh ja det er rigtigt det fortalte du godt, men står det simpelt direkte i din police eller er det "bare" noget de siger ? Det lyder altså mærkeligt, hvordan skulle du pludselig komme til at fejle noget andet, man går jo ofte fra fleks til ftp. med nogenlunde samme diagnose eller mere til.

Jeg ville få undersøgt det grundigt om det kan være rigtigt, og så er der vel et ankenævn man kan klage til hvis ikke pensionsordningen i første omgang giver en ret ?

Kh. EE

Susanne2412 15-08-2010 19:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 118447)
Åhh ja det er rigtigt det fortalte du godt, men står det simpelt direkte i din police eller er det "bare" noget de siger ? Det lyder altså mærkeligt, hvordan skulle du pludselig komme til at fejle noget andet, man går jo ofte fra fleks til ftp. med nogenlunde samme diagnose eller mere til.

Jeg ville få undersøgt det grundigt om det kan være rigtigt, og så er der vel et ankenævn man kan klage til hvis ikke pensionsordningen i første omgang giver en ret ?

Kh. EE

Jeg har aldrig modtaget noget på den pensionsordning, det var et tilfælde at jeg opdagede den på min lønseddel, offentlig ansat, så det med at jeg ikke får noget ud af den er et svar jeg har fået fra en medarbejder i Pensam, fordi jeg mailede for at få svar på nogle spørgsmål.... jeg synes også det lyder lidt let købt fra deres side af, og jeg har også tænkt mig at borer lidt i det, men overskudet skal lige være der først.
Jeg har lige mailet til en sagsbehandler på jobcentrer for at høre om det er sygedagpenge her efter jeg er opsagt, eller det er ledighedsydelse når jeg er sygemeldt, indtil videre her det jo været sygedagpenge fordi det hedder det jo når arbejdsgiveren får refusion for ens løn....

curls 15-08-2010 20:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af Susanne2412 (Send 118455)
........for at høre om det er sygedagpenge her efter jeg er opsagt, eller det er ledighedsydelse når jeg er sygemeldt, indtil videre her det jo været sygedagpenge fordi det hedder det jo når arbejdsgiveren får refusion for ens løn....

Ja hvis du er ansat, er det arbejdsgiveren, som får refusion for sygedagpenge, ikke dig.... Du ville jo have alm. løn som alle andre på almindelige ordinære vilkår. Når jeg har været syg, så får jeg ikke sygedagpenge, men løn som jeg plejer. Sådan forstår jeg det.

Jeg så lige, at det er først 1. august, du er opsagt... sorry... Det må så være herfra den 1. august, du bør have ledighedsydelse.

Enteneller 15-08-2010 21:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Susanne2412 (Send 118455)
Jeg har aldrig modtaget noget på den pensionsordning, det var et tilfælde at jeg opdagede den på min lønseddel, offentlig ansat, så det med at jeg ikke får noget ud af den er et svar jeg har fået fra en medarbejder i Pensam, fordi jeg mailede for at få svar på nogle spørgsmål.... jeg synes også det lyder lidt let købt fra deres side af, og jeg har også tænkt mig at borer lidt i det, men overskudet skal lige være der først.
Jeg har lige mailet til en sagsbehandler på jobcentrer for at høre om det er sygedagpenge her efter jeg er opsagt, eller det er ledighedsydelse når jeg er sygemeldt, indtil videre her det jo været sygedagpenge fordi det hedder det jo når arbejdsgiveren får refusion for ens løn....

Jamen så boer i det .. er du vimmer, det er jo mange penge for dig!!!! Ikke mindst hvis du bliver ftper på et tidspunkt.

EE


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension