K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Trækning i Ledighedsdydelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13276)

ditte-br 22-06-2010 11:16

Trækning i Ledighedsdydelse
 
Er der nogle her inde der ved, om man bliver trukket i ledighedsydelse, når man har fået en midlertidig afgørelse i tab af erhvervsevne, og derfor får et månedligt beløb i erstatning?

På forhånd tak for svar

ace dk 22-06-2010 14:05

jeg er ikke rigtigt klar over om der over den "løbende" ydelse kan modregnes, men jeg ved at de første 50% kan du få kapitaliseret, sådan at forstå, at dem kan du oprette en special-konto til (kreditorbeskyttet)....

samt større ting, eks en bil købt for kreditorbeskyttede midler, er ligeledes no go for, for kreditorer....du skal blot huske og få tilføjet på eventuel slutseddel, at pengene kommer fra den K-beskyttede konto....

men de løbende ydelser må jeg indrømme, jeg er lidt på tynd is (for tynd til jeg tør råde dig)..... men jeg ved derer et par stykker herinde som kan være dig behjælpelig vedr: disse sager ... så bare hæng på, så skal de nok råde dig

mvh eders ace dk

ditte-br 22-06-2010 16:53

Hej

Den kan ikke kapitalisres før jeg har et fleksjob. Så falder der en endelig afgørelse. Men jeg er gravid og det er ikke lige det nemmmeste at gå ud at få et job så... :O/

Nå, men jeg er spændt på at høre, om der er nogle der kan være behjælpelige

Anna1 22-06-2010 19:22

Hej

er det en arb. skade eller privat skade du har?

ANNA1

ditte-br 22-06-2010 20:20

Det er en arbejdsskade

JegHåber 22-06-2010 21:15

Hej

Jeg har en privat erstatningssag kørende. Gælder den samme regel om, at det ikke kan kapitaliseres inden jeg får et fleksjob (jeg er endnu ikke visiteret til fleksjob, men håber at blive det)?

Mvh.
Dorte

ditte-br 25-06-2010 16:22

Ledighedsydelse/løbende erstatning
 
Uh, det ved jeg ikke noget om, men håber snart, at dem der gør kommer på banen. God weekend. ;)

Ditte

steine 25-06-2010 17:07

Jeg er usikker omkring en midlertidig erstatning bliver modregnet,
men modtog idag et brev med beskeden at min løbende erstatning IKKE modregnes i min ledigheds ydelse.

Det er under henvisning til Bekendtgørelse om beregning af ledighedsydelse m.v. nr 522 af 07/06-2001 §12

Som sagt ved jeg ikke om det også gælder ved midlertidig erstatning, det kan være der er en anden der kan kaste lidt lys over sagen...

Bassemanden 25-06-2010 17:22

Engang jeg var på kontanthjælp, fik jeg samtidigt udbetaling for midlertidigt tab af erhvervsevne fra privat pensions selskab, og det trak ikke fra i kontanthjælpsydelsen.

Molly-1 25-06-2010 20:36

Tror ikke de kan trække i nogen ydelser. Det er jo en erstatning du modtager for tab af erhversevne.

Du skulle tage og oprette en kreditorbeskyttet konto i banken. Så kan ingen tag dine penge. Jeg selv har lige fået oprettet en sådan konto. Så al hvad jeg modtaget i tab af erhvervsevne bliver sat ind på denne konto.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension