K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   hjemmeopgaver/lektier for på kursus (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12741)

peterdj 13-05-2010 18:10

hjemmeopgaver/lektier for på kursus
 
Jeg er startet på et aktiveringsforløb for sygemeldte fleksjobbere.
Det er sat til 2 dage af 3 timer, altså 6 timer ugentlig. Så er der tænkt på at alle kan klare det.
Men...så er der lagt an til hjemmeopgaver/lektier af 4 timer, så vi kommer op på de 10 timer. (Ved dog ikke endnu, hvad disse går ud på?)
Akkurat lige til at kommunen kan få aktivering dækket ind.
Jo, jo. De er smarte nok.
Har I nogensinde været ude for det?

Solen 13-05-2010 19:23

Hej Peter

Jeg formoder, du er tilknyttet CBR. Hvis det er tilfældet, så er hjemmearbejdet/lektierne altså ikke overvældende, så du behøver ikke være nervøs - de er meget menneskelige ;)

Lunasdatter 13-05-2010 19:57

Næ, det har jeg godt nok ikke hørt om før.... men det er da en smadder god ide :rolleyes: - ihvertfald hvis det bliver hold op imod andre steder hvor timeantal skal op på "fuld tid" i en fart ..
Jeg fatter simpelthen ikke at syge skal aktiveres... og hvis der kommer et par stk hurtigere i arbejde end før aktivering, så tror jeg simpelthen at de mere eller mindre er blevet presset til raskmelding ...

Gid at de der sidder og finder på alle de der lidt hovsa love kunne afprøve det på egen krop....:)

Lone

superkok 13-05-2010 20:09

da jeg var på as3 havde jeg et par hjemme dage hvor jeg lavede nogen ting og de ting var lavet på meget kort tid så fik næsten en ugens fri :P

Multe 13-05-2010 21:13

Hvis jeg skulle vælge mellem 10 timers aktivering og 6 timers aktivering med hjemmearbejde.. -siger jeg, ja tak til hjemmearbejde(kan jo laves når det passer mig). ;)

Ps. Jeg har hermed IKKE taget stilling til problematikken omkring "syge i aktivering" :o:o

peterdj 15-05-2010 16:16

Det heller ikke for at brokke mig over at de skære ned på timerne. Tværtimod. Hellere færre, end og være hel kvæstet for resten af de dage.
Gad vide om man kan få dækket PC og internet, hvis det er noget med computer i hjemmeopgaverne.:)
Nå, nu får jeg se hvad det går ud på.
God resterende weekend herfra!:kram:

Chin 15-05-2010 16:25

jeg forstår det satdig ikke? Hvis man er sygemeldt er man vel sygemeldet? Kan man blive sygemeldt fra syg-aktivering? Hva er pointen :D

Hvad er det for kursus du er på? r det noget om hvordan du bliver rask? eller er det jobsøgning???

peterdj 16-05-2010 16:24

Det hedder aktiveringsforløb for sygemeldte fleksjobbere.
Der skal findes ud af, om man står til rådighed for arbejds markedet, imens man modtager ledighedsydelse.
Kort fortalt:
For min sag vidste jeg at jeg skulle indlægges i 2-3 uger på sygehuset.
Ringer så til min sagsbehandler og forklarer sagen. Vi finder så ud af at jeg skal sygemeldes i de uger jeg er indlagt, da jeg således ikke er ledig/til rådighed og arbejdssøgende i den periode.
Jeg ringer så igen, at jeg er udskrevet fra sygehuset og klar, men hos sygedagpenge kontoret står jeg stadig som sygemeldt. Det er altså dem, der beholder mig som sygemeldt.
Det er derfor, jeg er havnet på dette kursus.
Hvad det går ud på, ved jeg ikke endnu?
Går dog ud fra, at det er det sædvanlige med at søge jobs og skrive ansøgninger.
Og så får man nok at vide, hvad der findes af tilbud i kommunen for diverse "skader". Altså for rygskader, kræft ramte, piskesmæld osv.
Og ja, man kan blive sygemeldt fra sygeaktivering.
Man kan være så syg, at man ikke kan sidde på stolen pga. ryg smerter. Ikke kan være i større lokaler med fremmede osv. Altså ens sygdom gør at selv aktivering på denne måde gør det kun værre.
Så er det netop derfor at kurset er lavet, for at finde ud af om det er bedre med pension.!

Solen 16-05-2010 18:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af peterdj (Send 105455)
Det hedder aktiveringsforløb for sygemeldte fleksjobbere.
Der skal findes ud af, om man står til rådighed for arbejds markedet, imens man modtager ledighedsydelse.
Kort fortalt:
For min sag vidste jeg at jeg skulle indlægges i 2-3 uger på sygehuset.
Ringer så til min sagsbehandler og forklarer sagen. Vi finder så ud af at jeg skal sygemeldes i de uger jeg er indlagt, da jeg således ikke er ledig/til rådighed og arbejdssøgende i den periode.
Jeg ringer så igen, at jeg er udskrevet fra sygehuset og klar, men hos sygedagpenge kontoret står jeg stadig som sygemeldt. Det er altså dem, der beholder mig som sygemeldt.
Det er derfor, jeg er havnet på dette kursus.
Hvad det går ud på, ved jeg ikke endnu?
Går dog ud fra, at det er det sædvanlige med at søge jobs og skrive ansøgninger.
Og så får man nok at vide, hvad der findes af tilbud i kommunen for diverse "skader". Altså for rygskader, kræft ramte, piskesmæld osv.
Og ja, man kan blive sygemeldt fra sygeaktivering.
Man kan være så syg, at man ikke kan sidde på stolen pga. ryg smerter. Ikke kan være i større lokaler med fremmede osv. Altså ens sygdom gør at selv aktivering på denne måde gør det kun værre.
Så er det netop derfor at kurset er lavet, for at finde ud af om det er bedre med pension.!

Hvis du forventet at skulle skrive ansøgninger på CBR, så bliver du slemt skuffet;) Jeg har ikke tid til en lang søforklaring lige nu - børnene er en anelse aktive lige nu:D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension