K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Løbende aktindsigt (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21288)

kisser72 25-01-2012 15:33

Løbende aktindsigt
 
Hvordan anmoder jeg kommunen om løbende aktindsigt???

gunvor 25-01-2012 16:56

Hej Kisser72:)

Du skriver "bare", at du ønsker løbende aktindsigt, hvis du er fordre samarbejde sætter du måske aftale på brevet el. mundtlig, at f.eks. hvis der kommer væsentlige papir f.eks. lægeskøn fra lægekonsulent el. lign. vil du umiddelbart have det tilsendt ellers vil du f.eks. hver 3 mdr. gerne have fuld aktindsigt, herved får du så journal ect.

Men det fungere ikke altid, så måske kommer du til også at bede om den fulde aktindsigt med f.eks. 3 - 4mdr. mellemrum og selv være på dupperne i forhold til specielle udtalelser du vil have indblik i.

Mange hilsner

Gunvor

Vovse 25-01-2012 21:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af gunvor (Send 205791)
Men det fungere ikke altid, så måske kommer du til også at bede om den fulde aktindsigt med f.eks. 3 - 4mdr. mellemrum og selv være på dupperne i forhold til specielle udtalelser du vil have indblik i.

Mange hilsner

Gunvor

Jeg mener også, at have læst om flere, herinde, hvor det ikke har fungeret helt ok.

Jeg gjorde det, at hver gang jeg forlod min sb's kontor efter et møde, så afleverede jeg en begæring om aktindsigt ved skranken, hvorpå jeg havde skrevet "siden sidst" med dato.

kisser72 25-01-2012 22:14

tak for jeres svar. Tænkte om man ska bruge den formular der er herinde til løbende eller om det er nok bare at skrive at man ønsker der løbende???

Andersine85 25-01-2012 22:17

Vil lige skyde ind, at vi ikke har en knap i vores systemer, som vi kan trykke på og derved automatisk blive påmindet om, at der er en løbende aktindsigt i denne eller denne sag. Så det skal vi klare med vores egen hukommelse, og ja, helt ærligt, så kan det altså godt svigte, så hvis det var mig der var borger, så ville jeg hellere selv bede om fuld aktindsigt med jævne mellemrum, for så var jeg sikker på, at jeg fik det hele med!

Carmen 26-01-2012 00:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 205879)
Jeg mener også, at have læst om flere, herinde, hvor det ikke har fungeret helt ok.

Jeg gjorde det, at hver gang jeg forlod min sb's kontor efter et møde, så afleverede jeg en begæring om aktindsigt ved skranken, hvorpå jeg havde skrevet "siden sidst" med dato.

Korrekt, det fungerer ikke i praksis, trods nedfældet skriftlig - i hvert fald ikke i Jobcenter Kbh..

Så dit sidste råd, Vovse, tror jeg også fungerer bedst.

Bagsiden er, at borgeren ved jo ikke, hvornår der kommer andre vigtige akter ind i sagen fx. statusattester, udtalelser fra lægekonsulent osv..

Så alt i alt er Andersines råd med jævnligt at udbede sig fuld aktindsigt, nok den model, der er bedst -evt. i kombination med Vovses råd.

Vovse 26-01-2012 08:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 205948)
Så alt i alt er Andersines råd med jævnligt at udbede sig fuld aktindsigt, nok den model, der er bedst -evt. i kombination med Vovses råd.

Egentlig er der jo ikke den store forskel på min og Andersine's anbefaling.

I den periode hvor jeg bad om aktindsigt efter hvert møde, gik jeg ikke og ventede på udtalelser fra f.eks. læge eller lægekonsulent, i så fald havde jeg nok begæret aktindsigt lidt oftere.;)

For mig handlede det hovedsageligt om, at jeg ville se hvad sb skrev efter mødet, og om hun overhovedet overholdt notatpligten.:cool:

kisser72 26-01-2012 12:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 205969)
Egentlig er der jo ikke den store forskel på min og Andersine's anbefaling.

I den periode hvor jeg bad om aktindsigt efter hvert møde, gik jeg ikke og ventede på udtalelser fra f.eks. læge eller lægekonsulent, i så fald havde jeg nok begæret aktindsigt lidt oftere.;)

For mig handlede det hovedsageligt om, at jeg ville se hvad sb skrev efter mødet, og om hun overhovedet overholdt notatpligten.:cool:

Jeg blev rådet til at søge det af min bisidder i går efter et møde med pensionsnævnet. De sagde mere eller mindre, at der var for meget rod i min sag og at den ik var belyst nok :-(

Derfor mente bisidder, at jeg sku søge det, så jeg ka følge med i hva der sker.

gunvor 26-01-2012 12:19

Hej Kisser72:)

Jeg mener også, du bør søge om løbende aktindsigt, idet det så pålægger SB/kommune at tilsende dig vigtige oplysninger, som tidl. omtalt så snart de foreligger, og ikke hver 1 mdr. el. 3 mdr., når du beder om fuld aktindsigt. Da kan være centralt i forhold til du/dein fagforening kan reagere udmiddelbart på en ny information i din sag.

Og til Andersine:), så kunne man jo lette arbejdet for sin hukommelse ved uden på sagsmappen, at notere at der er løbende aktindsigt el. andre vigtige ting.

Mange hiilsner

Gunvor

Hans 26-01-2012 13:11

Citat:


Og til Andersine:), så kunne man jo lette arbejdet for sin hukommelse ved uden på sagsmappen, at notere at der er løbende aktindsigt el. andre vigtige ting.

De fleste kommuner har i dag alle sagsakter elektronisk, hvorfor der ikke er nogen sagsmappe at notere på.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:20.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension