K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Husk at ændre forskudsskat... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26971)

Hva´nu 20-05-2013 12:37

Husk at ændre forskudsskat...
 
Hver gang der sker, den ene eller anden, stor som lille, ændring i dine indtægts forhold, skal du huske at ændre din forskudsskat.

Man ændre sin forskudsskat på skat.dk og man kan gøre det, 50 gange eller hvor mange man måtte ønske... der er ingen grænser.

Dermed kan der aldrig opstå det problem at man når årsopgørelsen kommer, skal til at betale penge til skat, for det er simpelthen reguleret løbende.

Ninja 20-05-2013 12:40

Er der noget der, jeg som førtidspensionist skal være særlig opmærksom på i den forbindelse? Jeg har ikke andet end førtidspensionen.

Hva´nu 20-05-2013 13:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 272632)
Er der noget der, jeg som førtidspensionist skal være særlig opmærksom på i den forbindelse? Jeg har ikke andet end førtidspensionen.

Det er underalle omstændigheder altid klogt at gå ind og se om det der står stemmer nogenlunde overens med de faktiske tal.

Jeg vil anbefale at man som "mindsten" går ind først på året, og igen omkring September og får rettet til.

Man kan på den her måde også sikre sig at eventuelt overskydende skat udbetales i form af øget fradrag i de sidste måneder af året... JULEGAVER
Fremfor at man skal vente til årsopgørelsen er dannet.

Ninja 20-05-2013 13:06

Sådan noget med SKAT er HELT sort for mig, jeg aner simpelthen ikke hvad der står og hvad jeg læser.

Men jeg plejer at få penge tilbage, om end det bliver mindre og mindre fra år til år.

Hva´nu 20-05-2013 13:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 272636)
Sådan noget med SKAT er HELT sort for mig, jeg aner simpelthen ikke hvad der står og hvad jeg læser.

Men jeg plejer at få penge tilbage, om end det bliver mindre og mindre fra år til år.

Principielt, får man penge tilbage i skat, så er der en fejl i årsopgørelsen.

Man går ind på skat.dk og ind under ændre forskudsskat.
Så kommer der et skema op, med ganske få rubrikker... man kontrollerer at tallene er identiske med det der står på pensionsmeddelelsen... og så beder den om hvormgt skat man allerede har betalt, hvilket også atå højt og tydeligt på pensionsmeddelelsen. Og så er man faktisk færdig med det.

Jeg bor i ejerbolig, så jeg har et par rubrikker mere end dig... jeg har "manipulleret" min forskudsskat, så jg betaler alt for meget skat nu, men at jeg til gengæld får ekstra meget udbetalt når skatten bliver gjort op til foråret.

Jeg skal til foråret begynde at betale afdrag på mit boliglån, og på den måde, med den for meget indbetalte skat, så får jeg fra skat udbetalt hvad jeg skal bruge på et helt års afdrag på hytten her.

stampe 20-05-2013 13:27

Og SKAT siger, de på sigt vil lave automatiske opdateringer i løbet af året. Det skulle så ende med så at sige ingen overskydende skat og krav om indbetaling af restskat. Overførselsindkomsterne stiger jo ikke, så der bliver nok ikke de store ændringer, hvis man ikke har ekstraindtægter, der varierer.

Ninja 20-05-2013 15:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hva´nu (Send 272638)
Principielt, får man penge tilbage i skat, så er der en fejl i årsopgørelsen.

Man går ind på skat.dk og ind under ændre forskudsskat.
Så kommer der et skema op, med ganske få rubrikker... man kontrollerer at tallene er identiske med det der står på pensionsmeddelelsen... og så beder den om hvormgt skat man allerede har betalt, hvilket også atå højt og tydeligt på pensionsmeddelelsen. Og så er man faktisk færdig med det.

Jeg bor i ejerbolig, så jeg har et par rubrikker mere end dig... jeg har "manipulleret" min forskudsskat, så jg betaler alt for meget skat nu, men at jeg til gengæld får ekstra meget udbetalt når skatten bliver gjort op til foråret.

Jeg skal til foråret begynde at betale afdrag på mit boliglån, og på den måde, med den for meget indbetalte skat, så får jeg fra skat udbetalt hvad jeg skal bruge på et helt års afdrag på hytten her.

Jaa, det har helt sikkert nogle fordele når man først kender skattesystemet, dejligt du kan gøre det på den måde!!:)

Min søn har lige købt forretning og jeg kan slet ikke hjælpe ham med noget, så han har selvfølgelig fået en revisor, men det er lidt trist at jeg ikke bare kan bidrage med ET eller andet:(

Webmaster 20-05-2013 16:09

Men det gør,du jo Helene....du er jo hans mor...det behøver ikke være noget fysisk man deltager med...bare det at han ved at du er der for ham....det er mere end rigeligt...prøv selv at spørge ham...

Ninja 20-05-2013 16:14

Tak Web, det var sødt sagt:hjerte::kram:

Jamie36 20-05-2013 20:54

Kan godt være at jeg spørger dumt, men ville hører om jeg også skal ændre min forskudsopgørelse da jeg er gået fra Revalidering til Kontanthjælp?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension