K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Syge mister sygedagpengene! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15096)

buster 08-11-2010 10:06

Syge mister sygedagpengene!
 
"Fagforeningerne oplever i øjeblikket en orkan af sager med alvorligt syge, som kommunerne vil have i arbejde, men som ikke er i stand til at varetage deres job."

http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/.../05/100843.htm

Ja, de burde skamme dem, kommunerne -men så sandelig også politikerne!

Det er dem, der laver lovene så dette kan ske, føj!

superkok 08-11-2010 12:28

Citat:

Ja, de burde skamme dem, kommunerne -men så sandelig også politikerne!

desvære så længe komunerne kan på den gulerod hvor de får 65% retur fra staten så vil alle være jagtede dyr de siger det er lov men ingen siger de skal men de vil jo have flere penge i kassen kassetænkning

jeg er enig alle politikerne har skam skylden

Amy 08-11-2010 14:23

Hej...
Ja,jeg må jo desværre tilkendegive,at jeg er en af dem,suk....

Pr.1.12.2010 står jeg så uden nogen form for indtægt:confused:

Er gift,4 børn,sidder i eget hus,ERGO er der forsørger pligt fra min mand:mad:

Helt ærligt,vi lever altså ikke i starten af 1900 tallet... Forsørger pligten er urimelig og diskriminerende:o

Har været hele møllen igennem,var så opsat på og anke/klage,men min fagforening,som iøvrigt har hjulpet rigtig meget,mener det er omsonst pt.

Vi venter til januar 2011,hvor jeg har overstået de sidste undersøgelser.

Så det er en lidt trist Amy,der pt.sidder og kryber sammen ved brændeovnen...

Har mere end svært ved,at overskue den nærmeste fremtid.

Amy

buster 08-11-2010 20:34

Amy, det er jeg ked af at høre -og vi kan kun være enige om at den oldnordiske lovgivning er totalt ude af trit med virkeligeheden anno 2010 :mad:

Pst, du har måske lagt mærke til linket om underskriftindsamling omkring ændring af dette?
-ellers ville jeg også bare lige gøre dig opmærksom på det og håber at du og dine vil hjælpe med at forsøge at få ændret tingenes tilstand ;)

Hm, må tilstå at jeg har svært ved at forstå hvordan fagforeningen kan mene at det er omsonst?

-men det er selvfølgelig din sag og som ved bedst hvordan og hvorledes, blot undrer jeg mig!

Ønsker det bedste for dig og dine.

Amy 08-11-2010 22:02

Hej buster;)

Jeg,min mand og ALLE jeg kender,stort set,har for flere måneder siden,skrevet under:)

-Kunne ikke drømme om andet...også selvom jeg ikke selv personligt,på daværende tidspunkt, var i klemme...

Amy:kram:

Huldra 08-11-2010 23:35

Amy, har du forsøgt dig med at søge kontanthjælp?
det er måske en mulighed for dig, selvom du er gift og har hus.

selvfølgelig ikke hvis din mand tjener store penge, men forsøg at søge alligevel..

jeg er på nedsatkontanthjælp, gift har hus, bil, 2 børn under 18 år.. og flere over..

superkok 09-11-2010 08:25

som huldra siger du kan alt at vidne intet at tabe lidt har også ret

næsebjørn 09-11-2010 09:16

Jeg fik syge dagpenge i halvandet år og har efterfølgende været på kontanthjælp 4 år. Det er så længe det har taget for kommunen at finde ud af hvad der skulle ske med mig. Under al kritik at de bare kan trække tiden så længe det passer dem. Jeg har været heldig fordi jeg kunne få kontanthjælp- har dog måtte stifte en del gæld alligevel for at få betalt regningerne.

Amy 09-11-2010 11:30

Hej Huldra.

Socialrådgiveren hos min fagforening mente ikke,jeg ville kunne komme i betragtning til kontanthjælp..

Men selvfølgelig er det da et forsøg værd,at prøve!

Er i processen med lige,at fordøje det hele...

Føler mig fuldstændig kvæstet,rent mentalt ihvertfald.

Det har været et opslidende forløb.

Men mange tak for respons,

:kram: Amy


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension