K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Øjenlæge (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27286)

jasch 24-06-2013 00:22

Øjenlæge
 
Hejsa herinde.

Jeg vil lige høre om man skal lave en henvisning for at søge øjenlæge, eller man selv kan prøve og ringe til én. ?

Der er ikke direkte betændelse i øjet men det svier og klør er meget tørt sløret og nedsat syn med sorte prikker, jeg tænkte at det kunne være min lupus der forårsagede det.

Min egen praktiserende læge har ferie nu de næste 3 uger :confused:

Helle Smith 24-06-2013 06:35

Du finder dig en øjenlæge, ringer og får en tid :) der kan være ret lang ventetid, så prøv et par forskellige. God bedring

stampe 24-06-2013 06:36

Du kan altid henvende dig til andre ikke-ferierende læger. Men prøv at ringe til en øjenlæge og hør denne ad.

popiae 24-06-2013 09:04

Hvis du i forvejen har en bindevævslidelse, bør du promte henvende dig til vagtlægen-læge.

Du kan have fået et angreb på din hovedpulsåre.

VH POpiae

lgkh62 24-06-2013 09:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 275962)
Hejsa herinde.

Jeg vil lige høre om man skal lave en henvisning for at søge øjenlæge, eller man selv kan prøve og ringe til én. ?

Der er ikke direkte betændelse i øjet men det svier og klør er meget tørt sløret og nedsat syn med sorte prikker, jeg tænkte at det kunne være min lupus der forårsagede det.

Min egen praktiserende læge har ferie nu de næste 3 uger :confused:

Kære Jasch
Du kan selv bestille tid. Der er lang ventetid men forklar dem problemet og hvis øjenlægen vurderer det er akut kan han finde en tid.

Øjenlægen havde en tid i 11 måned, da jeg ringede. Da jeg fortalte hvad problemet var fik jeg en tid 10 dage senere.
Øjenlægen henviste efterfølgende akut til Sygehusets øjenafdeling.

Så fortæl om alle symptomer når du ringer og vil have en akut tid!
Hilsen lgkh62

ikh 24-06-2013 09:35

øjenlæge
 
Hej.

Jeg fik for ca. 6 måneder siden synsforstyrrelser på det ene øje. Jeg fik en akuttid hos min læge samme dag. Han ringede til en øjenlæge og bestilte tid næste dag.

Ellers er der ca. 4 måneders ventetid.

jasch 24-06-2013 10:10

Ja jeg ringede først til øjenlæge på vores sygehus, der var 9 mrd. ventetid intet at gøre fortalte de, trods jeg fik den vikar for min egen læge til at ligge en henvisning ud på nettet idag.

Ringede så til en anden øjenlæge en privatklinik og der kunne jeg få en tid idag kl. 13.30 sikke en forskel.

joka 24-06-2013 10:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 275984)
Ja jeg ringede først til øjenlæge på vores sygehus, der var 9 mrd. ventetid intet at gøre fortalte de, trods jeg fik den vikar for min egen læge til at ligge en henvisning ud på nettet idag.

Ringede så til en anden øjenlæge en privatklinik og der kunne jeg få en tid idag kl. 13.30 sikke en forskel.


Jasch, får du malaria medicin ?

jasch 24-06-2013 10:49

Nej overlægen på OUH mente den malaria medicin var mere skadelig end gavneligt, så jeg slap i første omgang.

joka 24-06-2013 10:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 275987)
Nej overlægen på OUH mente den malaria medicin var mere skadelig end gavneligt, så jeg slap i første omgang.

Grunden til jeg spurgte om malaria medicin er, at det i sjældne tilfælde, kan påvirke øjnene.

Men det kan også været lupusen, man ved jo aldrig hvor den slår til. :mad:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension