K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Nuværende førtidspensionister og politikere... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21941)

hansc 03-03-2012 10:06

Nuværende førtidspensionister og politikere...
 
I en tråd nedenunder diskuterer vi reformen konsekvens for nuværende førtidspensionister.

Det lader til at der er bred enighed om at flere af os FP gerne ville prøve at komme tilbage på arbejdsmarkedet, hvis vi vel og mærke med 100% garanti ikke kan fratages pensionen, hvis vi begynder at arbejde, altså at vi har pensionen at falde tilbage på hvis vores sygdom vender tilbage.

Hvis jeg personligt begynder at arbejde og får et tilbagefald. Risikerer jeg 8 år (Jeg er 32) på kontanthjælp, sådan som reformen ser ud til blive på nuværende tidspunkt.

Hvordan kan vi gøre politikerne opmærksomme på dette?

Karo 03-03-2012 11:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af hansc (Send 212564)
I en tråd nedenunder diskuterer vi reformen konsekvens for nuværende førtidspensionister.

Det lader til at der er bred enighed om at flere af os FP gerne ville prøve at komme tilbage på arbejdsmarkedet, hvis vi vel og mærke med 100% garanti ikke kan fratages pensionen, hvis vi begynder at arbejde, altså at vi har pensionen at falde tilbage på hvis vores sygdom vender tilbage.

Hvis jeg personligt begynder at arbejde og får et tilbagefald. Risikerer jeg 8 år (Jeg er 32) på kontanthjælp, sådan som reformen ser ud til blive på nuværende tidspunkt.

Hvordan kan vi gøre politikerne opmærksomme på dette?

Politikerne allerede ved alt om det du skriver...

Jeg har været igennem flere grime oplivelser og store problemer i mit liv, som har lært mig, at man har ingen garanti på noget som helst i livet.

Man jeg har også lært, at der er altid to muligheder. Hvilken mulighed man vælger er man selv ansvarlig for og man må tage de risici som følger med, udenset hvilken mulighed man vælger.

Risa 04-03-2012 08:44

Hm, er gået glip af dén tråd...:confused: Jeg har også tænkt over, hvordan det blir nu for ftp'er på ordningen efter 2003 og arbejde.

Som reglerne er nu, må vi jo godt arbejde, lønnen bliver bare modregnet, når den når et vist beløb. Men når nu de lægger op til at fleks-jobbere på den nuværende ordning kommer unden den nye ordning ved abrjedsløshed, hvad så med ftp'ere, der vil prøve sig selv af i et job...? Kommer vi så også ind i den nye ordning og ryger på den nye, lavere fleksordning...?

Eks: Jeg vil prøve kræfter med arbejdsmarkedet og tager et rengøringsjob på nogle timer om ugen. Efter forslaget skal man fremover kunne få fleks, hvis ens arbejdsevne blot er nogle timer om ugen. Hvis jeg kan holde til jobbet og fortsætter, skal kommunen så mon revurderen min sag og ville kunne konstatere, at jeg har arbejdsevne efter de kommende fleksregler, og derfor mister jeg ftp'en...???:confused:

Bah, blev kringlet, men håber I forstår...;)

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension