K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Vedr behandlingstid ved lægekonsulent ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22209)

Mrperfektone 21-03-2012 13:12

Vedr behandlingstid ved lægekonsulent ?
 
Jeg er en ung fyr på 26 med diagnoserne Adhd/Aspeger træk kombineret med Ocd og paknik angst. Jeg har fået lavet en neuropsykologisk undersøgelse hvilket beskriver dette, udover det har kommunen indhentede status fra psykiater hvor begge behandlere vurdere førtidspension som relevant. Udover det har jeg taget en job prøvning som peger på skånejob/beskyttede beskæftigelse. Aalborg kommune har nu sendt sagen ind til deres lægekonsulent som de siger skal oversætte det.

Men mit spørgsmål lyder på hvor lang tid må behandlingstiden være ved lægekonsulenten er der nogle regler på det område? -

Jeg er efterhånden ved at være lidt utålmodig efter 4 år på kontanthjælp. Min psykiater siger jeg har meget stærke papirer men derfor kan en pensions afklaring vel godt trække ud ?

Mvh Rene

Pip 21-03-2012 13:14

Der er ikke regler for hvor lang tid lægekonsulenten må være om at se på det.. men det tager ofte ikke særligt lang tid, min sag har været der flere gange, og det har ikke taget mere end højst en måned..

Mrperfektone 21-03-2012 13:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 215445)
Der er ikke regler for hvor lang tid lægekonsulenten må være om at se på det.. men det tager ofte ikke særligt lang tid, min sag har været der flere gange, og det har ikke taget mere end højst en måned..

Okay jeg må have tålmodighed - Tak for svaret :)

Mvh Rene

supersus 21-03-2012 14:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 215445)
Der er ikke regler for hvor lang tid lægekonsulenten må være om at se på det.. men det tager ofte ikke særligt lang tid, min sag har været der flere gange, og det har ikke taget mere end højst en måned..

Tager det virkelig så lang tid...

MarianneNM 21-03-2012 16:19

En måned er desværre en meget typisk ventetid når det gælder lægekonsulenter - desværre.
Ser det som et led i kommunens arbejde på at trække tingene så meget i langdrag som muligt.
Marianne

Mrperfektone 21-03-2012 17:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af MarianneNM (Send 215487)
En måned er desværre en meget typisk ventetid når det gælder lægekonsulenter - desværre.
Ser det som et led i kommunens arbejde på at trække tingene så meget i langdrag som muligt.
Marianne

Ja de er ude på at trække det hele i langdrag jeg kan ikke rigtig se den dybe mening i det da man ikke bliver mere i stand til at varetage et job når man har været i det system. Og under alle omstændigheder skal man have fundet en løsning som holder for begge parter så kan jeg ikke rigtig se hvorfor de skal nedbryde folk først i stedet for at lave en hurtig afslutning.

mvh rene


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension