K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   300 timers regel bliver til 450 timers regel (https://www.k10.dk/showthread.php?t=6026)

Systeminvalid 22-09-2008 19:53

300 timers regel bliver til 450 timers regel
 
Regeringen og DF aftale om udlændinge politikken efter Metoc dommen betyder åbenbart at mange kontanthjælpsmodtagere skal have et slag over nakken

http://www.berlingske.dk/article/200...itik/80922157/

zuza 22-09-2008 20:15

GISP!!!!

Citat:

Fremover kommer 450-timers reglen også til at omfatte ægtepar, hvor den ene ægtefælle er i arbejde, og hvor den anden modtager kontanthjælp.
Hvad så med langtidssygemeldte, som kommunerne sylter?

Hvad med alle, der ikke bliver aktiveret til tiden?

Hvem sagde velfærdssamfund?:eek:

:kram:

Hyanna 22-09-2008 20:42

Hold da op, og så siger den "fnattede" regering at vi mangler arbejdskraft :confused: :eek: !!!!!?????
Når vores indvandrere ikke kan få 300 timer, så må det sq da være nemmere med 450 timer, ikke sandt :rolleyes:
Øøøøv, jeg br....r mig, ærlig talt, i lårtykke stråler :mad:, for hvad f..... skulle vi dog gøre uden vores dejlige indvandrere og flygtninge? Ja, jeg spør' bare - Okay, nogle er syge, endog [B]meget[B] syge; men jeg har altså altid lært: "At når man har sagt A, må man også sige B!"
Hvad i hede hule h...... bilder de sig ind !!!!????
Hmmm, jeg tror jeg har fået mig et valgsprog: "Jeg hedder ikke Hyanna for ingenting" :o :D :rolleyes:

Hold da op, hvor I dog underviser mig. jeg føler mig sq helt som en sinke :o

Mange :kram: Hyanna

FlemmingLeer 22-09-2008 20:48

Det er uhyggeligt så store huller i det sociale sikkerhedsnet, der bliver lavet her under Fogh. :/

buster 22-09-2008 21:28

føj for s.... :mad:-ja undskyld mit sprog.

Nu må dk´s befolkning sgu da snart vågne op :eek:

Hvordan er det nu med ham Holger Danske -sover han endnu :confused:

Kan kun sige at jeg er grædefærdig og er bestemt ikke længere stolt over at være dansker, føj :(

Hexi 23-09-2008 13:18

Kan kun tilslutte mig forargelsen... det er utroligt som sikkerhedsnettet bliver forringet i disse år af regeringen og det støtteparti (DF) som påstår at de er på de svages side... men det drejer sig nok om at nakke nogen indvandrere så er det ligegyldigt om der bliver nakket et par syge som en sideeffekt :eek:

Hejdien 23-09-2008 13:28

Så for et stykke tid siden en DFer i et interwiev som udtalte da journalisten spurgte om ikke man frygtede for de regler når de ramte de forkerte svare...

Man må altid påregne et vist spild når man laver lovgivning, man kan ikke forhindre at det rammer nogen det ikke er påtænkt ...

sådan værsgo til alle de syge dansker på kontanthjælp... de er bare en spild procent i DF store strategi for et hvider og bedre Danmark ....

LUM 23-09-2008 14:44

Kom nu skal vi have nogen i arbejde, det gør vi bedst ved at straffe nogen der allerede har et job.

Hvorfor lave den regel? hvorfor ikke bare gøre kort proces, hvorfor ikke bare gøre ægtefælde forsørgelsen 100% er du gift, må du leve af din ægtefælde, slut prut. Fortsætter vi med denne regering vil det alligevel ende der i sidste ende, hvorfor så alt det balyr med at nå der til?

Nej jeg syntes BESTEMT ikke det er spor ok, det rammer syge svage og ikke mindst børn, de vil SÅ gerne have ungerne væk fra gaden, så de ikke render og laver ballade, men hvordan F kan de dog forvente at børnenes forældre skal få råd til at give ungerne sunde interesser? kom lille skat, nu skal du side og glo ind i en væg fra du har fri fra skole til du igen skal i skole, et sted du i øvrigt bliver mobbet fordi du må gå¨i tøj der stumper, og ikke har ordentlige undervisnings materialer (der hvor mor og far skal betale) ikke kan komme med på lejertur ikke få en ordentlig og nærende middagsmad osv osv, for vi har ikke råd til et tv du i det mindste ville kunne side og glo på, vi har ikke råd til at du går til fx sport, vi har ikke råd til at bage boller og hygge sammen med dig, så du ikke behøver rande rundtude på gaden, for at få tiden til at gå, og finde et fritidsjob det må du ikke for det øger husstandsindkomsten = far/mor bliver trukket i dennes løn (for det skal nok også komme)

Sig mig lige en gang hvad helvede tænker politikerene enlig på, jeg gad godt se en politiker tvinge en teenager til at side og glo ind i en væg, jeg gad godt se at det er muligt uden barnet tager skade af det også på lang sigt. Jeg gad også godt se Fjoget selv blive ramt af reglerne... kom Annemette du er syg, men ikke syg nok, så du skal have kontanthjælp, nåre nej ærgerligt det skal du ikke lige alligevel, du må leve af det din mand tjener, men selvfølgelig han tjener sikkert så meget at det kun vil koste ham en lidt mindre bolig, for at få det til at løbe rundt, så det vil sikkert ikke hjælpe ret meget at at han (de) får lov selv at smage.

Det undrer mig MEGET at journalisterne ikke spørger ind til, hvad så med dem der virkelig ikke kan arbejde, men som kommunerne alligevel syntes hører til på kontanthjælp, men svaret vil jo nu nok blive at der skal folk naturligvis ikke placeres hvis de hører til på en anden ydelse, og at det jo kun er et fåtal der bliver fejlplaceret, det har de jo sagt i årevis, uden det har gjort nogen forskæld.

Jeg HADER Danmark... jeg er fra i dag af blevet DF racistisk, de lugter, de ødelægger samfundet, de ligger samfundet til last, gider ikke arbejde, og har Hitler skæg alle sammen, og deres mor var *censur* de smager helt sikkert heller ikke særlig godt, så spise kan vi heller ikke, hvad skal vi bruge dem til så? UD af landet venner, i er ikke brugbare.

Tante Ana 23-09-2008 16:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hexi (Send 37869)
Kan kun tilslutte mig forargelsen... det er utroligt som sikkerhedsnettet bliver forringet i disse år af regeringen og det støtteparti (DF) som påstår at de er på de svages side... men det drejer sig nok om at nakke nogen indvandrere så er det ligegyldigt om der bliver nakket et par syge som en sideeffekt :eek:


Hvem bestemmer i Danmark?
Danskerne eller EU?


Ingen af delene! Pia Kjærsgaard bestemmer!

Aldrig er så få, blevet misbrugt til at ramme så mange!

Først skaffede arbejdsgiverne gæstearbejdere til Danmark i 1970-erne. Når de ikke længere kunne beskæftige dem - ville de ikke af med dem, for tænk hvis man skulle bruge lidt ekstra arbejdskraft senere! Arbejdsgiverne lod skatteydere tage over og betale for de ledige gæstearbejdere. Resten kender I.

Og siden den gang har politikere, senere direkte anført af Dansk Folkeparti, flittigt brugt de forhenværende gæstearbejdere og deres efterkommere, som påskud til, at gennemføre generelle forringelser og isolere de syge og de fattige danskere fra resten af samfundet. Det må siges - lykkedes 110%. Tak Pia!

Aldrig er så få (udlændinge), blevet misbrugt til at ramme så mange (etniske danskere)!

Dansk Folkeparti er IKKE et parti for danskere, men udelukkende et Parti Til Bekæmpelse Af De Fremmede! Og til helvede med, at hver gang de rammer en udlænding - rammer de samtidigt 10-15 syge, svage eller bare fattige pæredanskere!

Pia Stalin Kjærsgaard - er dit navn, du, anføreren for Dansk Mod Udlændinge Parti. Og DMUP`s motto er:

Hellere skade ti fattige danskere,
end misse en udlænding.

buster 23-09-2008 17:08

FEDT MOTTO, tante Anna :D:D

Ha, det tror jeg sørme skal kopieres og sættes op på mit l....bræt ved siden af vores borgmester, (skynder mig lige at sige at det var vores tidligere borgmester og ikke nuværende) -yes :p

Har jeg din tilladelse :D

PS: det kniber snart med pladsen på det bræt!! :cool:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension