K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   At søge førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=19)
-   -   ressourceprofil og tid !? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20535)

SlucajX 06-12-2011 22:46

ressourceprofil og tid !?
 
kan ressourceprofil bliver forælded ?

eller andre dokumenter til fp ?

jeg venter til svar fra laegekonsulent (via min sb)

Vovse 07-12-2011 07:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af SlucajX (Send 196649)
kan ressourceprofil bliver forælded ?

eller andre dokumenter til fp ?

jeg venter til svar fra laegekonsulent (via min sb)

Rp'en skal opdateres før der skal træffes en beslutning (f.eks. fleks eller fp).

Nogen påstår, at lægepapirer højst må være et år gamle når der søges om fp, men min sag blev afgjort på lægepapirer der var min. 3 år gamle.

Så det er vist et godt spørgsmål.;)

Lige nu kan du ikke gøre andet end at vente.:p

supersus 07-12-2011 08:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af SlucajX (Send 196649)
kan ressourceprofil bliver forælded ?

eller andre dokumenter til fp ?

jeg venter til svar fra laegekonsulent (via min sb)

En Ressorceprofil, kan ikke blive for gammel, men den skal være opdateret med de nyeste ting, og lægeerklæringen må ikke være for gammel, for så skal der laves en ny.

supersus 07-12-2011 08:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 196708)
Rp'en skal opdateres før der skal træffes en beslutning (f.eks. fleks eller fp).

Nogen påstår, at lægepapirer højst må være et år gamle når der søges om fp, men min sag blev afgjort på lægepapirer der var min. 3 år gamle.

Så det er vist et godt spørgsmål.;)

Lige nu kan du ikke gøre andet end at vente.:p

Håber da godt nok at lægeerklæringer må være mere end 1 år gammel, for ellers tror jeg da at min læge bliver godt og grundig træt af kommunen.

Jeg havde jo en lægeerklæring der var for gammel så kommunen bad om en ny sidste efterår, som de også fik.
Jeg har så en sløv sagsbehandler der ikke kan nosse sig sammen til at få renskrevet min ressorceprofil ( indtil videre har det taget 1 år ) og der skal træffes beslutning indenfor de næste 3 mdr iflg jobkonsulent så håber da ikke at lægeerklæringen nu er for gammel igen.

Ricky M. 07-12-2011 08:53

Mht. lægelige oplysninger er det et individuelt skøn.

"populært sagt" så kan man sige at, jo værre/dårligere personen har det, jo ældre kan papirerne være, samt at fysiske skader er mere stationære end psykiske...

Forstået på den måde at (nu overdriver jeg lige) en lam person ikke behøver lægelige opdateringer hele tiden, men en med personlighedsforstyrrelser i svær grad kan godt have behov for at lægen/psyk skriver tit til kommunen...

Gav det mening?

Personligt gjorde jeg det, at jeg, hvis muligt, på næsten alle slags skader/lidelser, sørgede for at have minimum en statusattest som var helt ny, når jeg indstillede til fleks/pension. Så var der nemlig en "nej"-mulighed mindre for chefen/nævnet

dobar 07-12-2011 09:28

kommunen fik lægeerklæring i sidste år og de sagde til mig at de blive nød at søge igen lægeattest til at opdatere papierne og de fik nye oplysninger fra lægene og sb sendte papierne til lægekonsulent til vurdering.

efter 4 dage fik sb vurdering fra lægekonsulent i kommunen som er enig i min lægen vurdering :)
min sb er i gang at opdatere min ressursprofil så sender han til min så jeg skal undeskrive og venter afgørelse til flex..;);)

SlucajX 07-12-2011 10:26

tak for svarerne , kan bruges ! :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension