K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Ferie med ledighedsydelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=2903)

Chrisolras 27-09-2007 19:47

Ferie med ledighedsydelse
 
Er der nogen af jer på ledighedsydelse, der har været udsat for, at kommunen udbetaler mindre, når der afholdes ferie ?
Nu er det anden gang for mig, trods de har erkendt fejlen første gang i april, vil de ikke umidlbart erkende fejlen denne gang, jeg mangler 621 kr på en måned, hvor de 14 dage er ferie afholdelse, jeg ved ikke hvad der sker, men det er jo ikke acceptabelt og man bruger en masse tid på det

MVH

Hejdien 27-09-2007 21:25

Hvis jeg var dig så ville jeg da skrive et brev til dem og klage over det, skriv til dem at det ikke er rimligt at du både i april og nu skal klage over din udbetaling for at få det rigtige beløb udbetalt , bed dem om inden 10 dage at give dig på skrift hvordan de er kommet frem til at der skal trækkes penge fordi du afholder ferie som du i følge loven har lov til at gøre med ledighedsydelse.

Og gør de ikke det , så klag til borgmesteren over det, det kan ikke være rigtigt at kommunen på den måde sidder og gør livet endnu mere surt for ledige flekser send evt dette med , både tekst og link.

Ret til ledighedsydelse under ferie

Personer, der er ansat i fleksjob, har ret til ledighedsydelse under ferie. Personer, der modtager ledighedsydelse, har ret til at få udbetalt ledighedsydelse under ferie.

Retten til ledighedsydelse under ferie gælder for følgende dage og perioder:

1. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli i et ferieår, har pågældende ret til 15 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.

2. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december i et ferieår, har pågældende ret til 10 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.

3. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april i et ferieår, har pågældende ret til 5 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.



http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/A....htm#516_13418


det kan jo så være at det ikke sker igen og gad vide hvor mange der ikke klager over det, det er jo en god lille forretning for kommunen :eek:

Chrisolras 28-09-2007 11:25

Jeg har i dag talt med ydelseskontoret, som fortæller mig at deres system er bygget op på den måde at, når der er ferieafholdelse i en måned, så bliver ledighedsydelsen beregnet pr. uge og når der ikke figurere ferie, bliver ledighedsydelsen beregnet pr. måned, så efter det skulle jeg efter deres udsagn have fået fuld ydelse, trods det der mangler kr. 621,56 netto i forhold til de andre måneder, men under alle omstændigheder vil beløbet jo mangle i den sidste ende alligvel.
De ville dog undersøge det endnu engangog vende tilbage engang, måske i næste uge

MVH

Chrisolras 09-10-2007 15:53

Jeg har nu på skrift fået bekræftet, det jeg tidligere fik at vide i telefonen, at de fastholder rigtigheden i udbetalingen, som reelt mangler kr 621,- netto for september måned, fordi jeg har afholdt 14 dages ferie.

Årsag :

Beregning af ledighedsydelse pr. mdr. = 3110 X 52 : 12 = 13.476 uanset hvor mange dage der er i en mdr.

Beregning i brudt mdr. altså hvor der også holdes ferie, sker pr. uge = 3110 X uger eller 622 pr dag.

På denne både har jeg mistet 1036,56 brutto i september måned, så reelt skal man tænke sig om hvor når der afholdes ferie.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om andre kommuner bruger samme beregningsmodel, så meld venligst tilbage om jeres kommuner.

Jeg agter desuden at afbrøve den i beskæftigelsesankenævnet



MVH

zuza 09-10-2007 18:08

Citat:

deres system er bygget op på den måde :confused::confused:
Meget muligt, men det er altså lovgivningen, der skal følges.:D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:54.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension