K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   et spørgsmål om boligsikring (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24446)

MTVRV1 02-10-2012 11:23

et spørgsmål om boligsikring
 
hvis man kan få boligsikring, bliver det direkte udbetalt eller bliver beløbet modregnet i ens husleje.

her tænker jeg på, at rigtig mange ikke kan styre deres økonomi
ergo vil en del sikkert bruge deres boligsikring på andre ting.
hvis den bliver udbetalt direkte og sat ind på ens konto

Risa 02-10-2012 11:28

Mit boligselskab får udbetalt boligsikringen og trækker den så fra min husleje. Sådan har det været så længe jeg kan huske...

:kram:

supersus 02-10-2012 11:33

Det er meget forskelligt, bor du til leje privat udbetales boligsikring til lejeren. Bor du i boligselskab vil nogen kommuner indbetale boligsikringen til boligselskabet andre vil udbetale til lejeren..

Jeg fik mit fratrukket huslejen, da jeg så kom på kontanthjælp, og de lavede den med kontanthjælpsloft ( selv om jeg fik under kontanthjælpsloftet) så fik jeg nu selv boligsikringen udbetalt... Da de så fjernede kontanthjælpsloftet da så blev de igen fratrukket huslejen.

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 243571)

her tænker jeg på, at rigtig mange ikke kan styre deres økonomi
ergo vil en del sikkert bruge deres boligsikring på andre ting.
hvis den bliver udbetalt direkte og sat ind på ens konto

Så er det vel vedkommendes eget problem hvis de soller boligsikringen op... For det er kun en det går ud over om det er dem selv.

stampe 02-10-2012 11:53

Nej Supersus. Er boligsikringen væk, må kommunen jo ofte til lommerne igen. Sådan er vores velfærd. At man så på den lange bane nok vil tage sine kommunale forholdsregler er korrekt.

Pip 02-10-2012 12:13

Kommunen går skam ikke ind og betaler hvis man solder sin boligsikring op..

Webmaster 02-10-2012 13:42

Alle jeg kender....de får den direkte indsat på deres bankkonto/NemKonto....og så skal de selv betale huslejen...

Sådan er det både for dem jeg kender der bor privat til leje og i boligforeninger....så måske forskellen skal findes i de forskellige kommuner...

Ninja 02-10-2012 13:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 243580)
Nej Supersus. Er boligsikringen væk, må kommunen jo ofte til lommerne igen. Sådan er vores velfærd. At man så på den lange bane nok vil tage sine kommunale forholdsregler er korrekt.

Kommunen er lige glade med om man bruger boligsikringen på husleje eller biografbilletter - ingen tjekker! De penge ryger jo bare ind i budgettet og bliver en del af økonomien. Så om den går til huslejen eller lysregningen, er bedøvende lige meget.

Mine bliver også bare sat ind på Nem kontoen.

Vovse 02-10-2012 20:57

Min boligsikring ryger også bare ind på kontoen, den 2. i måneden.

supersus 02-10-2012 21:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 243580)
Nej Supersus. Er boligsikringen væk, må kommunen jo ofte til lommerne igen. Sådan er vores velfærd. At man så på den lange bane nok vil tage sine kommunale forholdsregler er korrekt.

Nej kommunen skal da ikke til lommerne igen fordi, at boligsikringen er drukket, spillet op eller lign, så bliver det netop vedkommendes eget problem hvordan de vil få betalt huslejen...

Enteneller 02-10-2012 21:46

Man bør ligeledes være opmærksom på at boligsikring opgøres årligt, hvorved man kan risikere, at blive anmodet om tilbagebetaling af boligsikring for evt. for meget udbetalt.

Jeg troede, at alle boligsikringer/ydelser for folk, der bor til leje blev modregnet direkte i ens husleje!!

Dog kan man ikke søge om boligsikring med tilbagevirkende kraft selvom de kan "sagsøge" os, så det kan være en balance gang og værd at undersøge løbende med kommunen om man har ret til BS/BY eller ej.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension