K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Statsautoriserede socialrådgivere, fordi... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19235)

phhmw 27-01-2012 13:24

Vind 20.000 kr i børne anbringelsessager....
 
Faxe kommune.

http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsa...r-konkurrence/

"For at vinde de 20.000 kroner skal sagsbehandlerne komme med ideer til, hvordan et barn, som de allerede har vurderet skal anbringes uden for hjemmet, kan undgå at blive anbragt. Ideen må maksimalt koste 75 procent af prisen for det indstillede anbringelsestilbud."

Hvor langt skal vi synke?
Har socialrådgiverne ikke nogen faglig stolthed?
Eller er det "kun" sagbehandlere eller sagsformidler der arbejder på den måde?

Kan læseren nu forstå ønsket om at danske socialrådgivere skal være statsautoriserede og skille fra ledelsen der finder på disse uhyrligheder.

VREDE hilsner

Peter :mad:

østerbro 27-01-2012 13:55

der er da helt klart nu, at kommunalpolitikerne skal/ burde ikke have noget som helst at gøre med dette område !

buster 27-01-2012 17:41

åh jo, Peter, har aldrig været i tvivl om dit ønske ;)

...og desværre ser vi jo nu prisen for at de gamle Amter blev nedlagt og meget af ekspertisen uddelegeret til kommunernes for godt befindende!

...og desværre er det børnene der betaler prisen, igen :(

phhmw 31-01-2012 11:30

Ville ønsker nogle modargumenter mit ønske..
 
Scleroseforeningen oplyser

http://www.scleroseforeningen.dk/da/...nale-fejl.aspx

"Stor stigning i kommunale fejl!......
Det handler jo om retssikkerhedsregler og forvaltningsregler, hvor man som almindelig borger ikke har en jordisk chance for selv at vurdere, om reglerne bliver overholdt eller ej. Det kan kun professionelle gennemskue"

Kristeligt Dagblad skriver:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...ter-klagesager

"Flere personer med handicap får ikke den hjælp, de er berettigede til, før deres organisa-tioner træder til. Andre handicappede tør ikke klage af frygt for at få frataget den hjælp, de har"


Der kan kun findes 2 muligheder på dette kritisable forhold!

Enten er det uvidende socialrådgivere, sagsformidler, sagsbehandlere der ikke kender lovgivningen.

Eller også er det kynisk bevidste handlinger om ulovlige sagsbehandlinger grundet pres ovenfra.


Begge tilfælde viser, at alt kan lade sig gøre da de enkelte medarbejdere IKKE skal stå til ANSVAR for deres handlinger.

Hilsen Peter :mad:

buster 31-01-2012 22:47

Peter, jeg ville virkelig ønske at lige præcis, jeg kunne modbevise dine påstande men må beklageligvis sige: JA til begge postulater

...og børnene betaler ALTID prisen :(

Hyanna 07-02-2012 12:17

Hmmmm, tror desværre ikke at statsautoriserede socialrådgivere vil hjælpe på at lovgivningen overholdes i kommunerne, for kommunerne vil da bare lade være med at ansætte socialrådgivere og nøjes med socialformidlere, sagsbehandlere etc. ..... med mindre det bliver lovbefalet at kommunerne SKAL ansætte socialrådgivere og den tror jeg ikke på.

phhmw 07-02-2012 15:44

Kommuner skal kunne straffes for socialbedrageri
 
så kan vi stille spørgsmålet : Hvem er kommunen?

Fra Muskelsvindfonden som også er begyndt at være godt trætte af professionelle der ikke kan arbejde efter reglerne.

http://www.muskelsvindfonden.dk/Nyhe...nemmedier.aspx

Bekymrende at klagesager skal klares gennem medier
Udgivelsesdato: 07-02-2012
Ingeniørstuderende Sofie Clausen, der har muskelsvind, har ikke modtaget sin bevilligede rengøring i et år og fire måneder. Seks klager og utallige telefonopkald til Århus Kommune har ikke ændret ved sagen – men et enkelt opkald fra Tv2østjylland har nu medført efterbevilling af penge til rengøring samt en lodret undskyldning.
I Muskelsvindfonden kalder udviklingschef Jørgen Lenger det ’dejligt’, at Sofie Clausen får sin ret, men samtidigt også ’rystende’:

”Medierne kan ikke få plads til alle, der bliver snydt, så selv om Sofie nu får sin ret, fortsætter Århus Kommune utvivlsomt uanfægtet med at snyde andre i samme situation. Og sagen viser desværre også, at det ikke er gennem ankesystemet, at borgerne kan hente støtte, selv om ankesystemet faktisk er til for borgernes skyld. Desværre oplever vi stribevis af den slags sager, og for mig bliver det mere og mere nødvendigt, at også kommuner skal kunne straffes for socialbedrageri, for det er og bliver socialbedrageri, når kommuner snyder deres egne borgere.”

Se indslaget fra tv2østjylland i går

http://www.tv2oj.dk/arkiv/2012/02/06...206&autoplay=1

For yderligere information kontakt kommunikationschef Sophie Alvi, mobil 22652499.

Så jeg holder fast på at amatører bliver sat til at arbejde i professionelle områder, helt uden konsekvens

Hilsen Peter :mad:

§ABC 07-02-2012 19:55

Har ikke læst hele tråden, men synes da bare at ansatte i det offentlige burde have en eller anden form for autorisation, for at måtte påtage sig det store ansvar som borgerkontakt er.

Indenfor andre dag arbejder vi jo også under ansvar af vores autorisation, som simpelthen bliver frataget os hvis vi ikke levere et forsvarligt stykke arbejde.
Et dårligt udført arbejde truer autorisationen, hvilket får folk tiltag holde sig på måtte, når det gælder ordentlig behandling af andre mennesker.

Webmaster 07-02-2012 20:21

Dette @§ABC ville også stoppe alle de historier om sagsbehandlere som siger de handlede ulovligt efter ordre fra toppen af...

Som du selv skriver....der er mange andre fag hvor man har det sådan...så hvorfor ikke inden for dette..

§ABC 07-02-2012 21:01

Er socialrådgiver en beskyttet titel ?

phhmw 07-02-2012 22:38

Nej, desværre ikke.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5678

Hilsen Peter

§ABC 07-02-2012 23:07

Så tror jeg at jeg vil åbne sådan en bod med sådan noget rådgivning.

curls 07-02-2012 23:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af §ABC (Send 207946)
Har ikke læst hele tråden, men synes da bare at ansatte i det offentlige burde have en eller anden form for autorisation, for at måtte påtage sig det store ansvar som borgerkontakt er.

Indenfor andre dag arbejder vi jo også under ansvar af vores autorisation, som simpelthen bliver frataget os hvis vi ikke levere et forsvarligt stykke arbejde.
Et dårligt udført arbejde truer autorisationen, hvilket får folk tiltag holde sig på måtte, når det gælder ordentlig behandling af andre mennesker.

Fint emne, du tænkte på, synes jeg. ;)

Der findes skam autorisation i kommunerne. F.eks. særlige myndighedsopgaver i kommunerne (arbejde med afgørelser ud fra paragraffer osv.osv.), så får medarbejderne en særlig autorisation til at udføre opgaven (funktion i stillingen).

Jeg siger det, fordi jeg selv har sådan en autorisation.

Der føres stikkontroller i kommunerne. Og f.eks. revisionen holder øje med, om tingene bliver gjort korrekt eller ej. På nogle områder kan der f.eks. være tale om, at hvis der er opdaget så mange fejl på et område - så kan der ske en refusion til staten - fordi man ikke har udført opgaverne korrekt.... Og her kan der sagtens ske det, at en medarbejder kan fratages sin autorisation, hvis man i grov grad har udført mange opgaver helt forkert....

§ABC 08-02-2012 01:24

Nu snakker jeg om autorisationer som er offentligt kendt!
Sundheds autorisationer, gør du noget fagligt forkert eller overskrider grænserne for din autorisation, så bliver du nævnt med navn fødselsdag og autorisations nr. på sundhedsstyrelsens hjemmeside, til skræk og advarsel.

Borgeren der henvender sig til kommunen har jo ikke en kinamands chance for at vide hvad kommunens personale fifler med af uregelmæssigheder

phhmw 08-02-2012 09:51

Vi må ikke blande begreberne sammen.....
 
da denne tråd handler om den juridiske autorisation, som intet har med lokale kommunale autorisationer, at gøre.

Det er den statsautorisation, hvor den enkelte står til ansvar over for lovgivningen. Hvor konsekvensen kunne være en administrativ irettesættelse eller bøde. I sidste ende straffesag.

Da titlen "socialrådgiver" ikke er en beskyttet titel er det ikke let, og mange vil yde modstand imod en autorisation til socialrådgivere.

Men i samme øjeblik Dronning Margrethe den 2den har underskrevet en given lov, vedtaget af Folketinget, bliver den nye lov sendt til...............?

Tænk over HVEM i de 98 kommuner der, som de første modtager, de nye love.

Eksempelvis dette vigtige brev om en lovskærpelse:

http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

som så kan holdes op mod disse faktuelle og beviselige lovbrud:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner


Det kunne jeg tænke mig at I svare på!

Der må nødvendigvis være mindst 98 ansatte i de 98 kommuner der modtager ovenstående brev.
Hvem er det?

Borgmesteren? NEJ
Kirkegårdstjeneren? NEJ
Socialrådgiveren? NEJ

De oplysninger der er beskrevet, hvilke tiltag bliver der igangsat?
Bliver brevet, med de vigtige lovskærpelser, gemt i en skuffe?

HVEM modtager nye love, fra Folketinget?

HVEM har ANSVARET for at POLITIKERNE i kommunerne bliver informeret om disse nye love?

Hvis IKKE politikerne bliver korrekt informeret kaldes det ROCKWOOLLAGET hvor vigtige oplysninger ikke havner på rette bord.

Her er det vigtigt at forstå at borgeren, en spastiker uden sprog men lige så klog som os andre, kun har kontakt med det offentlige gennem........ SOCIALRÅDGIVEREN!

Derfor skal kontaktpersonen med det offentlige i sagens natur være autoriseret som garanti at lovgivningen overholdes. Alene at RETSSIKKERHEDSLOVEN blev vedtaget 1998 har jo IKKE givet nogen garanti for at ens sociale sag bliver vurderet efter lovgivningen. Hertil findes der for mange beviser for at det ikke er tilfældet.

Hilsen Peter ;)

phhmw 11-02-2012 12:31

Desværre ingen svar på mit spørgsmål...
 
Men så må vi jo spørge.

Til


Statsministeriet og/eller Justitsministeriet lovkontoret.

Folketingets Oplysning har videresendt mig til Jer, grundet nedestående spørgsmål. Der handler om en ældre vedtaget lov, Retssikkerhedslovens §3 stk.2, af Folketinget tilbage i 1998, hvor en senere lovskærpelse af april 2010 desværre ikke overholdes.

Det har jeg gennem 7 år nu forsøgt at forstå baggrunden for, uden held. Derfor ønsker jeg svar på nedestående spørgsmål.

Med venlig hilsen

Peter Hansen



<----- Oprindelig email ----->

Fra: Folketingets Oplysning [[email protected]]
Sendt: 10/2/2012 14:03
Til: phhmw
Emne: SV: Vedtaget love sendes til ?


Kære Peter Hansen

Tak for din e-mail.

Folketinget sender de vedtagne lovforslag til statsministeren, som sørger for dronningens underskrift.

Du må spørge Statsministeriet eller Justitsministeriets lovkontor, hvordan nye love sendes ud til kommunerne. Statsministeriet kan kontaktes på telefon nr. 3392 3300 eller e-mail [email protected] og Justitsministeriet på telefon nr. 7226 8400 eller e-mail [email protected].


Med venlig hilsen

XXX XXX
Bibliotekar
Folketingets Oplysning


Fra: phhmw
Sendt: 10. februar 2012 09:39
Til: Folketingets Oplysning
Emne: Vedtaget love sendes til ?

Kære Folketingets Oplysning.

Når en lov bliver vedtaget og afsluttet via 3 die behandling og underskrivelse af Dronning Margrethe den 2den, hvem sendes de nye love til?

Eksempelvis denne http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf
hvor man kan læse at den sendes til samtlige 98 kommuner.

Hvem er specifik modtager af nye love, hvor kommunerne blive involveret? S.U.

Er det embedsmandsledelsen, forvaltningschefer, kommunaldirektører eller politikerne i kommunerne? S.U.

Bliver alle love direkte sendt ud, fra Folketinget, til berørte, eller er parterne pligtig til selv at holde sig underrettet om der kommer nye love der skal overholdes? S.U.

Med venlig hilsen

Peter Hansen ;)

§ABC 11-02-2012 20:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 208054)
da denne tråd handler om den juridiske autorisation, som intet har med lokale kommunale autorisationer, at gøre.

Det er den statsautorisation, hvor den enkelte står til ansvar over for lovgivningen. Hvor konsekvensen kunne være en administrativ irettesættelse eller bøde. I sidste ende straffesag.

Da titlen "socialrådgiver" ikke er en beskyttet titel er det ikke let, og mange vil yde modstand imod en autorisation til socialrådgivere.

Men i samme øjeblik Dronning Margrethe den 2den har underskrevet en given lov, vedtaget af Folketinget, bliver den nye lov sendt til...............?

Tænk over HVEM i de 98 kommuner der, som de første modtager, de nye love.

Eksempelvis dette vigtige brev om en lovskærpelse:

http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

som så kan holdes op mod disse faktuelle og beviselige lovbrud:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner


Det kunne jeg tænke mig at I svare på!

Der må nødvendigvis være mindst 98 ansatte i de 98 kommuner der modtager ovenstående brev.
Hvem er det?

Borgmesteren? NEJ
Kirkegårdstjeneren? NEJ
Socialrådgiveren? NEJ

De oplysninger der er beskrevet, hvilke tiltag bliver der igangsat?
Bliver brevet, med de vigtige lovskærpelser, gemt i en skuffe?

HVEM modtager nye love, fra Folketinget?

HVEM har ANSVARET for at POLITIKERNE i kommunerne bliver informeret om disse nye love?

Hvis IKKE politikerne bliver korrekt informeret kaldes det ROCKWOOLLAGET hvor vigtige oplysninger ikke havner på rette bord.

Her er det vigtigt at forstå at borgeren, en spastiker uden sprog men lige så klog som os andre, kun har kontakt med det offentlige gennem........ SOCIALRÅDGIVEREN!

Derfor skal kontaktpersonen med det offentlige i sagens natur være autoriseret som garanti at lovgivningen overholdes. Alene at RETSSIKKERHEDSLOVEN blev vedtaget 1998 har jo IKKE givet nogen garanti for at ens sociale sag bliver vurderet efter lovgivningen. Hertil findes der for mange beviser for at det ikke er tilfældet.

Hilsen Peter ;)

Peter...
Du må forstå at der også er en postekspedition i kommunen, det er dem der modtager disse breve om vigtige sager... og lovændringer ;)

§ABC 11-02-2012 20:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 208493)
Men så må vi jo spørge.

Til


Statsministeriet og/eller Justitsministeriet lovkontoret.

Folketingets Oplysning har videresendt mig til Jer, grundet nedestående spørgsmål. Der handler om en ældre vedtaget lov, Retssikkerhedslovens §3 stk.2, af Folketinget tilbage i 1998, hvor en senere lovskærpelse af april 2010 desværre ikke overholdes.

Det har jeg gennem 7 år nu forsøgt at forstå baggrunden for, uden held. Derfor ønsker jeg svar på nedestående spørgsmål.

Med venlig hilsen

Peter Hansen



<----- Oprindelig email ----->

Fra: Folketingets Oplysning [[email protected]]
Sendt: 10/2/2012 14:03
Til: phhmw
Emne: SV: Vedtaget love sendes til ?


Kære Peter Hansen

Tak for din e-mail.

Folketinget sender de vedtagne lovforslag til statsministeren, som sørger for dronningens underskrift.

Du må spørge Statsministeriet eller Justitsministeriets lovkontor, hvordan nye love sendes ud til kommunerne. Statsministeriet kan kontaktes på telefon nr. 3392 3300 eller e-mail [email protected] og Justitsministeriet på telefon nr. 7226 8400 eller e-mail [email protected].


Med venlig hilsen

XXX XXX
Bibliotekar
Folketingets Oplysning


Fra: phhmw
Sendt: 10. februar 2012 09:39
Til: Folketingets Oplysning
Emne: Vedtaget love sendes til ?

Kære Folketingets Oplysning.

Når en lov bliver vedtaget og afsluttet via 3 die behandling og underskrivelse af Dronning Margrethe den 2den, hvem sendes de nye love til?

Eksempelvis denne http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf
hvor man kan læse at den sendes til samtlige 98 kommuner.

Hvem er specifik modtager af nye love, hvor kommunerne blive involveret? S.U.

Er det embedsmandsledelsen, forvaltningschefer, kommunaldirektører eller politikerne i kommunerne? S.U.

Bliver alle love direkte sendt ud, fra Folketinget, til berørte, eller er parterne pligtig til selv at holde sig underrettet om der kommer nye love der skal overholdes? S.U.

Med venlig hilsen

Peter Hansen ;)

Peter...
Jeg tror du har fundet fejlen, der findes i ministerierne ikke nogen liste til at udsende disse breve efter...
Jeg vil gætte på at brevene bruges til at lægge ned og suge vandet ud af Pia Kærsaards og andre polittikeres støvler, når de møder driv våde op på arbejdet og der ikke er flere aviser tilbage til det formål !

Men iøvrigt, så har enhver borger pligt til selv at holde sig ajour med lovgivningen, mons tro det ikke også skulle gælde kommuner :confused:

Hyanna 13-02-2012 13:18

Hej kære Peter .... Det er ikke sådan at jeg er uenig med dig; men så BURDE ALLE, der har med sagsbehandling af mennesker der er afhængige af en sagsbehandlers/socialrådgivers lovlige eller ulovlige behandling være juridsk bundet af en autorisation!

Jeg har jo selv været offer for ulovlig sagsbehandling, og kender udmærket følelsen af magtesløshed ..... hvordan må det så ikke være for børn, psykisk sårbare mennesker eller svært handicappede, for bare at nævne nogen? :mad:

Når loven er vedtaget og underskrevet af Dronningen og gælder fra en given dato for ikrafttrædelse, så er der ikke, mig bekendt, en undskyldning for at overtræde loven. Jeg bliver gjort ansvarlig uanset om jeg kender loven eller ej! Sådan bør det også være når det gælder den kommunale sagsbehandling.

Og ja, det burde være ulovligt at sætte inkompetente medarbejdere til at varetage noget så vigtigt som børns, syge voksnes osv's sagsbehandling i de respektive kommuner :mad:

De varmeste hilsner fra Hyanna

phhmw 24-03-2012 09:24

Bettina Post
 
jeg kunne ikke tillade mig at opfører mig på denne måde da jeg var statsautoriseret.

Læs disse selvbestaltede regler af dine medlemmer:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22220

Men det kan skyldes at dine medlemmer lytter til Erik Fabrin KL.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21912

Men det er vel ikke undskyldning for selv at tænke og sætte sig nogle krav i sin omgang med sine klienter.

Lad os se lidt ANSVAR og få statsautoriserede socialrådgivere.

Hilsen Peter ;)

PS Kære Hyanna
Vi er enig. Sådan er det også med mange fag herunder eksempelvis fysioterapeuter som har modtaget en reminder, da man jo godt er klar over at den kommunale holdtræning IKKE er optimal. Hvor der er fremhævet at den enkelte fysioterapeut har ansvar hvis ikke den enkelte borger modtager en sundhedsfaglig behandling. Men skal reagerer hvis der pga økonomi ikke gives den korrekte behandling.

Men det vigtigste med denne tråd er, at ANSVAR for sine handlinger, kommer til debat.

Mange hilsner
Peter

phhmw 28-03-2012 08:16

Vi har svigtet de børn. Det står nu lysende klart
 
Yderligere argumentation for at socialrådgivere skal være statsautoriserede, således at hver enkelt tager ansvar for egne handlinger.

Socialrådgivere skal skilles fra embedsmands ledelsen, der fastsætter kommunernes budget.

Socialrådgiverne skal arbejde efter lovgivningen, som Folketinget har vedtaget.

http://kl.dk/Om-KL/Borgmester-Vi-har-svigtet-id100200/

Hilsen Peter :(

phhmw 28-03-2012 22:53

Er det det socialrådgiverne er bange for?
 
http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...3%A5rlige.aspx

http://www.ft.dk/samling/20101/almde...424/983492.pdf

"Det fremgår af autorisationslovens § 17, at autoriserede sundhedspersoner
under udøvelsen af deres virksomhed er forpligtet til at udvise omhu og samvittighedsfuldhed. Det fremgår af klage- og erstatningsloven, at Sundhedsvæ-senets Disciplinærnævn behandler klager fra patienter over autoriserede sundhedspersoners faglige virksomhed. Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn kan tage stilling til, om der er grundlag for at kritisere den faglige virksomhed, der er udøvet af de sundhedspersoner, der klages over. Ved afgørelsen af, om der er grundlag for kritik, vurderer Disciplinærnævnet, om der er handlet under normen for almindelig anerkendt faglig standard. Denne norm er en retlig standard, der kan flytte sig over tid."

Hilsen Peter ;)

phhmw 29-03-2012 14:33

Og vi bliver ved med at svigte børn
 
Endnu en frygtelig rapport der bekræfter mig i at socialrådgivere skal være autoriserede og skille fra embedsmands ledelsen.

Dansk Socialrådgiverforening skriver:

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx...=NB-29-03-2012

"Vi har gang på gang dokumenteret, at socialrådgiverne arbejder under et kæmpe tidspres. Både på grund af for mange sager og på grund af for mange administrative opgaver"

"Vi har siden 2007 opfordret til, at man fra politisk hold gør noget ved det – men uden held. Ikke desto mindre er de høje sagstal en af hovedårsagerne til, at socialrådgiverne simpelthen ikke kan nå at gøre alt det i hver enkelt sag, som loven foreskriver, pointerer Bettina Post."

"at socialrådgivere har ansvar for 15-20 sager, mens danske socialrådgivere har fra 30 og helt op til 60 sager, siger Bettina Post og tilføjer:
- Og så er der noget, der tyder på, at der mangler klare retningslinjer for, hvordan især tilsyn i plejefamilier skal foregå. Både det driftsmæssige og det personrettede. Og det skal jo bare bringes i orden."

Hvem mon fastsætter hvor mange sager en socialrådgiver skal have?

Ja, det er IKKE socialrådgiveren der skulle have ansvaret for disse tunge sager.

Hilsen Peter :(

Carmen 30-03-2012 14:36

...der tales nu om, at kommunen i "Rebild-sagen" evt. vil blive blive præsenteret for en regning for "tilsidesættelse" af adskillige henvendelser over 16 år i sagen (mere end rimeligt)...

...hvis det sker, kunne det skabe præcedens.

Da alt - efterhånden - i vores samfund synes at handle om kolde kontanter, håber jeg, at man i kommunerne indser det økonomisk fordelagtige i at forhindre den slags skandaler via ansættelser af socialrådgivere, gerne statsautoriserede.


(Peter, hvorfor er det lige, kort fortalt, efter din mening, at Bettina Post er imod autorisering af sine medlemmer?)

phhmw 30-03-2012 20:32

Jeg kender ikke BP
 
Kære Carmen

argumentation for ikke at være autoriseret. Har kun fornyligt læst et debatindlæg i deres medlemblad.

Jeg personligt kan overhovedet ikke forstå Dansk Socialrådgiverforening og dermed Betinna Post indstilling til emnet.

Nu er jeg ikke økonom, men alligevel overbevist om at der er store summer at spare...... på langt sigt.

Men jeg kender til medlemmer der er begyndt at stille de samme spørgsmål som her på tråden.

Jeg er også overbevist om at autorisationen kommer inden få år.

Mange hilsner

Peter

Carmen 31-03-2012 16:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 216963)
Nu er jeg ikke økonom, men alligevel overbevist om at der er store summer at spare...... på langt sigt.

Ved korrekt håndtering/overholdelse af given lov af alle sager fra start?

phhmw 31-03-2012 19:33

Det korte svar må nødvendigvis...
 
Kære Carmen.

..... være JA. Det er min overbevisning.

Men jeg vil ikke bruge kræfter på eksempler her i denne tråd, der ene og alene handler om autorisation til socialrådgivere, eller ej.

Men tankevækkende at samfundet kræver autorisation til den rør konstruktion der føre de menneskelige efterladenskaber, fra dit toilet og frem til det offentlige rensningsanlæg.

Hvorimod socialrådgiver kræves der ingen autorisation, trods de sidder med vurderings og afgørelsretten over for familiers forsørgelsesgrundlag og fremtid.
Samtidig med, at de enten bliver presset til ulovligheder eller er uvidende om lovgivningen. ( her håber jeg ikke andre vil kræve dokumentation for den påstand? Hvis, vil jeg betragte det som en uværdig provokation)

Ingen stiller spørgsmål til om Skattelovgivningen eller Færdeselsloven skal overholdes.

Hvorimod både Serviceloven og Retssikkerhedsloven er love man tillader at "negligere, forsømme; overse bevidst". Ref. Gyldendals

Hilsen Peter :rolleyes:

Carmen 01-04-2012 00:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 217025)
Men tankevækkende at samfundet kræver autorisation til den rør konstruktion der føre de menneskelige efterladenskaber, fra dit toilet og frem til det offentlige rensningsanlæg.

Både ovenstående og § 17 i Autorisationsloven (omhu og samvittighedsfuldhed) kan være et spørgsmål om liv og død...

...skelner man mon netop der?

phhmw 06-04-2012 17:03

Hvorfor modstand imod en autorisation?
 
Muligvis herfor, frygt for at blive set i kortene. En naturlighed for os der har været autoriserede.

Hvilket indebærer at politikerne har tabt magtkampen til embedsmændende.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5735

"Jeg kunne godt tænke mig en uddybende forklaring af fordele og ulemper ved at lade socialrådgiveruddannelsen omfatte af autorisationslovens formål. Bettina Post svarer i Socialrådgiveren 3, at vi kan glæde os over ikke at være underlagt de tilsyns- og kontrolregler, der følger med at være underlagt autorisation.

Hvorfor egentlig? Jeg kender ikke meget til loven om autorisation eller virkningerne heraf, men jeg mener, at mange socialrådgivere gør et virkelig godt stykke arbejde, som de med fordel vil kunne underlægge kontrol og tilsyn."

Betinna Post udtaler i et svar, side 11.:

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...aadgiveren.pdf

"Det er dermed meget usandsynligt, at socialrådgivere kan opnå autorisation.
Da problemet trods alt har et lille omfang, kan vi glæde os over ikke at være underlagt tilsyns- og kontrolreglerne på sundhedsområdet for at sikre beskyttelsen af “socialrådgiver”-titlen"

Nej, problemet er ikke særligt stort for socialrådgiverne, men så sandelig for jeres klienter at ikke ses i kortene!

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...aadgiveren.pdf side 2, 5 hurtige

"I er stødt på medarbejdere med baggrunde
som frimærkehandler, pornofotograf og
vinduespudser. Hvad er problemet?

At jobcentrene er et sted, hvor der overhovedet ikke stilles krav om basale kompetencer
hos de ansatte. Det er medarbejdere, der
kan udøve stor magt i forhold til de borgere,
de møder, og så er det helt uacceptabelt, at
de kan gøre det uden at have en relevant uddannelse. Vi stiller normalt store krav til det
offentlige system, men ikke her."

Betinna Post, jeg har haft stor respekt for dine synspunkter men i denne sag må jeg bede dig om at undersøge sagen til bunds og sætte dig ind i mekanismen autoriseret!

Hilsen Peter :confused:

phhmw 07-04-2012 09:19

Man kan dø i sagsbehandlingen....
 
Jeg hører i radioavisen at Dansk Handicap Forbund har kørt 112 sager og vundet 8 af 10 ankesager. Fordi der var udført ulovligheder i sagsbehandlingen.

Enten fordi socialrådgiverne/sagsbehandlerne har fastlagte instruktionen om hvordan en sag skal køres. Eller den enkelte SB sidder på egen hånd og forvalter lovgivningen som de nu har lyst til.

Jeg har fundet et gammelt brev frem, jeg skrev til socialrådgiveren der skulle færdigbehandle min ansøgning til invalidebil. Læs det nøje og vurder selv!

Dragør den 13. august 2005.

Til


Center for Syn og Kommunikation
Københavns Amt
V/XXXX XXXXX



VEDR.: Peter JR nr. XXXXXXX-XXXX

Kære XXX XXXX.


Jeg tillader mig herved, at kommentere vores sidste telefon samtale fredag den. 5. august då., sidste dag før din ferie, hvor jeg kontaktede dig for at høre til min sag, da jeg var vidende om, at Politiet havde færdigbehandlet sagen hos dem.

Vores samtale foregik i en venlig og voksen tone og som sådan skal du også betragte tonen i dette brev til dig. Det er i alle tilfælde min inderste intension. Men jeg føler det er min pligt at være ærlig omkring det, der opleves som min virkelighed. Med den håbløshed man som klient kan føle når ens sag trækker ud, med store konsekvenser i ens daglige liv.

Du nævnede i vores samtale, at der var mange flaskehalse i en sag; dette vil jeg medgive dig i, som du nævnede, at kommunerne ofte var yderst langsomme. Alene at skrive ansøgningen til Amtet tog 3 måneder, trods alle oplysninger var til rådighed.
Du nævnede også over for mig at der desværre var sket dødsfald i afdelingen hvilket jo er sørgeligt. Dette havde i sagens natur også indflydelse på behandlingstiden i en periode. Det kan jeg godt forstå men omvendt må du og omgivelserne også forstå at da jeg for ca. 1 ½ år siden startede min sag op om invalidebil, at allerede der, af min kommunale sagsbehandler, fik nøjagtig den samme besked at min sag ville trække lidt ud, netop pga. et dødsfald i Amtet. Jeg skulle forvente en behandlingstid på ca.1 år da Amtet godt kunne være langsom.

Det er det jeg kalder ping pong med store konsekvenser for mennesker, som jeg, der sidder med det egentlige problem. Så nu er det anden gang jeg hører denne begrundelse, som delvis undskyldning for behandlingstiden. Jeg, som klient, har i sagens natur ingen mulighed for at kommentere om der i berørte afdeling har fundet 2 dødsfald sted inden for det nævnte tidsrum blot konstatere at det jo er en meddelelse hvor jeg som klient bliver spillet skakmat og ikke kan kommentere det eller disse dødsfald.
Men jeg tillader mig i tilfælde, at hvis der kun har fundet ét dødsfald sted i afdelingen at belyse den store urimelighed der findes, hvis det generelt er dødsfald der bliver brugt, som årsag til en evt. længere behandlingstid.

Du nævnede videre at det kunne godt være du besluttede dig til at henvise mig yderlig til en neurolog da mine papirer nu så ud til at være for gamle. I det tilfælde tager jeg det som en selvfølge at der er bestilt tid hos denne neurolog inden du er taget på ferie da jeg erfaringsmæssig kender til neurologers ventetid. Konsekvensen i mit tilfælde vil ellers være uger måske måneders yderlig venten på en afgørelse.

Angående min journals alder, hvor du nævnede du kun havde akter tilbage fra 2003 er jeg bekendt med at Amtet i min sag har brev af 17. september 2004 hvor der står nævnt at hverken neurologerne eller neurokirurgerne har flere behandlings tilbud til mig, underskrevet af Klinikchef overlæge Jens Ole Jarden AH. Min situation er status quo dog i retning af det negative da jeg desværre ikke ser mig i stand til at bruge den invalidecykel pt. som kommunen har bevilget mig. Jeg har stadig ingen gangfunktion. I den forbindelse skal det også med i bedømmelsen af min sag, at jeg sandsynligvis skal gå til livslang efterbehandling i Karlslunde for at undgå hospitalsindlæggelser, hvilket kræver transport flere gange om ugen.

I tilfælde Amtets beslutning bliver at jeg skal udredes yderlige hos en neurolog bliver det således den 12de neurolog, som jeg får kontakt med siden begyndelsen af 2003. Her må jeg så konstatere at min ansøgning blev skrevet d. 19. maj 2004, Dragør Kommune tilsender mig en kvittering d. 14. juni 2004 hvor Amtet modtager min ansøgning d 12. november 2004 og hvis ikke der i min sag d.d. findes nok informationer til en afgørelse nu 15 måneder efter må jeg udtrykke min utilfredshed. Det er ikke rimeligt efter 15 måneders behandlingstid for så at finde ud af der mangler yderligere oplysninger for at kunne træffe en afgørelse og derfor beder jeg om en skriftlig tilkendegivelse om, hvornår min sag evt. kan afsluttes.


Jeg beder dig om, at se situationen fra min vinkel. Jeg er vel vidende om, at når man søger det offentlige om hjælp skal sagen belyses, endog meget grundigt og tillader mig at afslutte med teksten fra Amtets hjemmeside, hvor der meddeles mig følgende:

TIDSFRISTER
__________________________________________________ ____________ KBHAMT.: afgørelse om støtte til invalidebil ( § 99 )……………. 6 måneder

Disse tidsfrister indeholder ALLE afprøvningsforløb og DIALOG mellem ansøger og involverede samarbejdsparter.
__________________________________________________ _____________


I håb om du har haft en god ferie



Med venlig hilsen



Peter ;)

Hvornår tror du at der blev truffet en beslutning i min bilsag?

L.S. 09-04-2012 00:02

nyt fokusområde på 10?
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 217701)

(citat fra en artikel i 'SOCIALRÅDGIVEREN', om en undersøgelse af uddannelsesniveauet hos de ansatte på landets Jobcentre, foretaget af Henning Jørgensen, professor, Center for Arbejdsmarkedsforskning, Aalborg Universitet)
"
"I er stødt på medarbejdere med baggrunde
som frimærkehandler, pornofotograf og
vinduespudser. Hvad er problemet?


Henning Jørgensen:
"At jobcentrene er et sted, hvor der overhovedet ikke stilles krav om basale kompetencer hos de ansatte.

Det er medarbejdere, der kan udøve stor magt i forhold til de borgere, de møder, og så er det helt uacceptabelt, at de kan gøre det uden at have en relevant uddannelse.

Vi stiller normalt store krav til det offentlige system, men ikke her. "


Hilsen Peter :confused:

præcis P!

Det er jo 'kvaksalveri' af værste skuffe.

På samme måde, som den store indsats du har gjort ifht oplysning om (manglende) sagsbehandlingstider på kommunernes hjemmesider, bør vi her på k10 anspore til en indsats omkring mediebevågenhed omkring dette fatale hul i lovgivningen - eller manglen på lovgivning på området i det hele taget!

Vi husker vel alle den brede forargelse, da en elektriker lavede 'plastikkirurgiske' forundersøgelser, til et indgreb der er 100% selvvalgt forskønnelse.....
og så skal syge borgere acceptere, at vinduespudsere og andet godtfolk, afgør deres fremtid?!

- jamen for F****n! - er der da ingen fornuft tilbage længere hos de lovgivende....:mad:

...Det kræver selvfølgelig, at de kender til problemet....

Det er dér vi måske, med en samlet mail-indsats fra k10-brugere, kan rette en projektør hen.


Link til dette indlæg må MEGET gerne sendes videre.

Liste over relevante personer (med mailadresser, om muligt) man med fordel kunne maile til, må også meget gerne postes her.
(håber det er ok med dig P - ellers kan vi evt. lave en ny tråd herom, men jeg er sgu lidt metaltræt for tiden...)

phhmw 10-04-2012 09:08

Ja, der foregår meget bag kulissen....
 
Kære L.S. og andre.

Men vi skal vælge vores kampe med omhu, da det kræver store ressourcer.

Jeg vil afslutte mine oplevelser med mit brev til socialrådgiveren i forbindelse med min ansøgning til invalidebil, som blev afsluttet på følgende måde:

Den første dags aften kl 1830, efter socialrådgiverens ferie, og efter vedkommende havde modtaget mit brev, ringede vedkommende til mig.

Oplyste at jeg bare kunne igangsætte mit bilkøb og hvis jeg løb ind i problemer skulle jeg bare henvise til vedkommende. jeg ville modtage afgørelsen inden 3 dage. Fordi vedkommende socialrådgiver ville personligt arbejde over på min sag.

Udover dette modtog jeg ca 5 undskyldninger for den lange sagsbehandlingstid.

Min bilsag blev afsluttet og i dag, 6 år efter har jeg betalt det fulde beløb tilbage. ca 130.000,00 kr til oplysning til dem der tror vi modtager en gratis invalidebil.

MEN, .................. efterfølgende efterspurgte jeg erfaringer fra andre handicappede, medpatienter, en scleroseramt med BPA og en familie med et svært handicappet barn. Begge familier med bevilget invalidebil.

Her hørte jeg den samme historie med lang sagsbehandlingstid og selvbestaltede regler der til stadighed blev krævet, for at trække tiden ud.

Bla blev der i slutningen af forløbet i begge tilfælde krævet kopi af kørekort for ALLE der skulle føre bilen fremover. Hvis der herefter kom nye til skulle vedkommende modtage kopi af deres kørekort.

En helt PRIVAT og ulovligt mening om forvaltningen af ansøgning til invalidebil.

Denne kultur med private lovfortolkninger har floreret for længe. Dette skal stoppes ved at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen.

Som familien med det svært handicappede barn udtrykte det: "Hvis bare omgivelserne vidste hvor stor negativ indflydelse på vores liv vedkommende socialrådgiver har haft, men vi vidste jo ikke bedre på daværende tidspunkt."

http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...ndicapbil.aspx

"Greve Kommune bidrager nu til den almindelige kommunale opfindsomhed med hensyn til at gøre tilværelsen så besværlig som muligt for borgerne. Vi hører ellers altid fra kommunerne og også fra den private pressionsgruppe, Kommunernes Landsforening, at administrationen er alt for indviklet og tager for lang tid, men samtidig indfører kommunerne selv endnu flere regler og endnu mere administration, som de hverken har pligt til eller ret til.

Og Greve Kommune stiller nu en helt ny betingelse, når borgerne søger om støtte til handicapbil: Man skal indsende kopi af kørekort for alle, der kan komme til at føre bilen. Dette gælder f.eks. hjælpere, venner og familiemedlemmer, og hvis man skifter hjælper eller får nye venner eller kærester osv. i de kommende 6 år, skal der indsendes kopi af kørekort for alle "nye chauffører
".

http://www.ft.dk/samling/20091/almde...284/881393.pdf

"Servicelovens § 114 om støtte til køb af bil indeholder ikke krav om, at der
skal fremsendes kopi af kørekort for de personer, der skal fungere som
chauffør for en person, der har fået bevilget støtte til køb af bil efter servicelovens § 114
."

Jeg forlanger ikke større og flottere invalidebiler!
Jeg forlanger ikke større pension!
Jeg forlanger ikke bedre behandling end andre!
Jeg er særdeles godt tilfreds med Folketinget`s love!

Men socialrådgivers PRIVATE fortolkninger og meninger skal de holde adskilt med deres ansættelse til at rådgive, vurderer og afgøre iht til lovgivningen. Er det et urimeligt krav?

Hilsen Peter ;)

phhmw 11-04-2012 08:49

Anbragte børn og unge....
 
Kære alle.

Ofte oplever vi at medlemmer af K10 ser problemerne hurtigere end andre. Det skyldes sandsynligvis mange af os oplever situation som den raske del af befolkningen ikke tro muligt.

http://politiken.dk/indland/ECE15924...anbragte-unge/

"»Lovgivningen er slet ikke god nok«
Karin Kildedal, lektor på Institut for Sociologi og Socialt Arbejde ved Aalborg Universitet, er ikke overrasket over kritikken. Et er, at kommunerne ikke lever op til lovkravene. Noget andet er, at lovgivningen ikke er god nok, mener hun."

"KL har i samarbejde med Socialministeriet varslet en tilsyns- og godkendelsesreform på området. Socialminister Karen Hækkerup (S) understreger, at kommunerne skal blive meget bedre til at anvende og udnytte tilsynet.

»Jeres undersøgelse bekræfter, at kommunerne ikke gør det godt nok, og at vi for alt i verden skal have løftet kvaliteten med tilsynet«, skriver hun i en mail til Politiken."

Her ved vi på K10 at Tilsynet ALDRIG har brugt deres ret og pligt til sanktioner eller straf, i social sager, til de kommuner der ikke overholder lovgivningen.

Nu må vi håber der snart bliver anbragt et ANSVAR i sager hvor der beviseligt bliver begået lovbrud og svigt. I dette tilfælde med anbragte børn og unge.

Vi/jeg har som bekendt brugt Tilsynet mange gange og det har ikke været en god oplevelse.

Denne tråd handler som bekendt om at tage ansvar for egne handlinger. Eyvind Vesselbo, V har netop i radioavisen fremkommet med nogle konstruktive forslag om at kommunaldirektører og chefer i kommunerne skal konfronteres med deres ansvar med ulovligheder.

Spændende forslag der nok kommer mere af i løbet af dagen, som jeg vil holde øje med.

Det kom så nu.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...8.htm?rss=true

"Borgmestre og kommunale chefer skal kunne gøres ansvarlige efter straffeloven for grove sociale svigt.

Det mener Venstres socialordfører Eyvind Vesselbo, som derfor i dag har kaldt både social- og integrationsminister Karen Hækkerup og justitsminister Morten Bødskov i samråd om overgreb på børn og unge."

Så må vi håbe der kommer nye tider.

Hilsen Peter ;)

L.S. 11-04-2012 13:12

'skabelon'-tråd til diverse støttebreve?
 
[QUOTE=phhmw;218005]Kære L.S. og andre.

Men vi skal vælge vores kampe med omhu, da det kræver store ressourcer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------



Jeg kunne ikke være mere enig P!

Og beklager at jeg måske ikke var så skarp i formuleringen forleden nat, men det er netop ment som en støtte til dit oplæg om at kræve autorisation af socialrådgivere.

Hvad angår metoden, og fokuseringen af ressorcerne:

Jeg er selv medlem af Greenpeace via nettet, og får af og til en mail med en historie om tiltag de ønsker støtte til.

Der er altid et link i mailen, og 'støttebrevet/anmodningen/tilkendegivelsen' ER skrevet på forhånd, så jeg som bruger blot skal udfylde få felter og derefter trykke 'send'.

Hvis vi fik konstrueret en låst tråd på k10, hvor web kunne lægge links ind til den slags 'fortrykte' dokumenter, kunne vi bl.a. bede brugerne - især når der kommer nye- om, at kigge på disse links og afgive deres støtte via disse, til sager man af k10 erfaring ved skal oplyses massivt om til offentligheden.

Der bliver jo brugt utrolig megen energi på at udveksle (berettiget) skriftlig galde over diverse herinde - den energi kunne så dirigeres ind i noget konstruktivt.

Smider lige dette indlæg i en link til web, og hører hvad han synes om idéen.

(Arbejdet med at udfærdige diverse dokumenter kigger vi på efterfølgende - ét skridt af gangen.)

phhmw 13-04-2012 19:39

Tak, LS jeg fornemmer din støtte og forstår dig.
 
Socialrådgivernes krav til en ny socialreform

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx...=NB-12-04-2012

"Systemet skal vendes på hovedet. Strukturen skal tilpasses borgernes behov – og ikke omvendt."

"Dansk Socialrådgiverforening har siden 2007 anbefalet vejledende sagstal. Og færre sager pr. socialrådgiver er også et krav til den kommende socialreform.

- Jeg er klar over, at der er nogle, som er trætte af at høre om vores vejledende sagstal
. Men jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at antallet af sager pr. socialrådgiver og mulighederne for at gøre arbejdet ordentligt og eftertænksomt hænger uløseligt sammen. Og jeg ved, at tiden til at have kontakt – ikke mindst til børn, som allerede er anbragt, og hvor den akutte fase er overstået – er knap."

Skulle det alligevel gå galt med de alvorlige børnesager så har socialrådgiverne jo deres egen lille bibel som sikkert kan løse problemerne.

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...is_til_web.pdf

I Rebild kommune modtog kommunen 20, skriver tyve, henvendelser på at noget var galt med de omtale børnemisbrug. Før nogle gad tage sig af sagen.

Jeg gentager 20 henvendelser.

http://www.rebild.dk/Global/nyheder/...rt%20mere.aspx

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=59520

I Dansk Socialrådgiverforenings oplæg kan jeg ikke læse et eneste oplæg til at tage et personligt ansvar. Men prisen på en anbringelse nævnes flere gange.

600.000,00 kr........ her findes måske årsagen til at det kun er et spørgsmål om kort tid før den næste børnesag dukker op.

Hilsen Peter...... erfaring med børnehjem og plejefamilier samt svigt, nu 64 år
så jeg ved hvad jeg udtaler mig om
. :mad:

PS. http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=59411

Gik til politiet i Rebild-sag og blev suspenderet

phhmw 23-10-2012 13:04

Dokumentation for vores/min påstand...
 
om at sagsformidlere/sagsbehandlere/socialrådgivere er underlagt embedsmandsledelsen i kommunerne til stor skade for borgerne og direkte i strid med lovgivningen.

http://www.fyens.dk/article/2176887:...r-mafiametoder

" Vi fik at vide af vores nærmeste chef, at vi skulle vælge den billigste løsning. Gjorde vi ikke det, skulle vi ind og stå skoleret, siger Eva Krogh til Avisen.dk.

Et af jobcentrets sparekneb var at droppe de individuelle informationsmøder og i stedet stimle 20 ledige sammen og give dem information. Som konsekvens blev informationen ifølge Eva Krogh så generel, at den var ubrugelig for den enkelte ledige.

Eva Krogh skammer sig i dag over systemet, som hun beskriver som gennemsyret af en skepsis over for arbejdsløse".


Bare en skam Eva Krogh ikke brugte sin ytringsfrihed under sin ansættelse, men det er selvfølgelig hendes økonomi der nødvendigvis må være årsagen hertil. Hun frygtede naturligvis for sin ansættelse.

Jeg holder fast på at socialrådgivere skal være statsautoriserede og refferere i forhold til lovgivningen og politikerne... og skilles fra ledelsen.

Husk det er embedsmandsledelsen der lægger kommunernes budget.

Hilsen Peter ;)

Ricky M. 24-10-2012 07:26

Nedenstående artikel kan vidst godt kastes ind i denne debat

http://avisen.dk/udsolgt-kommuner-sa...ge_189967.aspx

Og jeg går helt ind for en form for stats autorisation af socialrådgiver, og det skal følges op af minimumskrav om hvor mange der skal være i hver afdeling i kommunen

phhmw 24-10-2012 08:44

Tak, lige hvad jeg manglede....
 
Kære Ricky.

Det første vores nuværende regeringschef HTS udmeldte var:

Magten skal tilbage til politikerne!

Borgerne skal igen have mulighed for at mødes med deres ministre!

I din artikel har jeg et spørgsmål som kunne være spændende at kende til.

Er det med politikernes godkendelse med disse lovstridige planer?

Eller er det embedsmandsledelsen der egenrådig fremkommer med slige planer? Måske i samarbejde med den PRIVATE forening KL, Kommunernes Landsforening.

Endnu engang, SB og socialrådgivere skal være ansvarlig over for lovgivningen og politikerne, således at de ingen juridisk forbindelse har med embedsmandsledelsen.

Tænk hvor mange børnesager DK har haft og som kunne have været undgået hvis den enkelte tog ANSVARET på sig.

Embedsmandsledelsen vil naturligvis undgå en meget dyr §50 undersøgelse med en endnu kostbar anbringelse.

Oven i dette kommer så indholdet i Rickys artikel med almindelig borger som bliver behandlet i strid med lovgivningen som Folketinget har vedtaget.

Når der er nyt i sagen Ricky håber jeg du tilbagemelder her i denne tråd?

God vind.

Hilsen Peter ;)

phhmw 29-10-2012 22:06

Det er ikke kun på k10 man undres...
 
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx...=NB-25-10-2012

En socialrådgiver har klaget til Folketingets Ombudsmand over, at kommuner sætter tal på, hvor mange borgere, der skal have offentlige ydelser. Dansk Socialrådgiverforening ser frem til undersøgelsen.

Hilsen Peter :confused:

phhmw 25-11-2012 15:12

Velkommen til .....
 
Den nye formand for Dansk Socialrådgiverforening Majbrit Berlau som mange fremover vil følge spændt.

Majbrit begynder godt, efter min mening:
http://jyllands-posten.dk/politik/article4920754.ece

Hilsen Peter ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension